Camana Nak Kilatkan Barangan Tembaga @ Perak??

CG Sponsors




insyi©

CG Top Poster Club
Joined
Mar 1, 2008
Messages
28,101
Reaction score
177
Points
123
salam buat semua...

aku ada satu kuali tembaga asli...warisan dr moyang aku ngan tepak sirih juga warisan dr arwah...

tepak sirih tu masih elok...berkilat cuma aku nak tambahkan kilatan dia jer...

usia tepak sirih tu....lbh tua dr usia aku...ikut kata mak aku, tepak sirih tu arwah moyang aku dah guna sblm mak aku kawen ngan abah aku lagi....depa kawen tahun 1977...so, korg kira la sndiri usia tepak sirih tu....:D :D

yg kuali tembaga tu...mmg tak berkilat la...sbb arwah moyang aku dulu guna kuali tu utk masak minyak kelapa....guna plak dapo kayu @ dapo minyak tanah jer.....zaman dulu2 kan....

tp...mmg klasik la kuali tu....antik....:D :D

aku nak wat hiasan....tp camana nak bg berkilat?

ada tak apa2 pencuci ke....bahan ke...utk bg dia berkilau balik?
 
Sponsored Post

Biggie

Passed Away - Al Fatihah
Joined
Aug 31, 2008
Messages
14,648
Reaction score
79
Points
120
cuba guna autosol....pi cari kat kedai harware atau mall..mmg kilat abis...tpi kna selalu kilat la...:D:D:D
 

insyi©

CG Top Poster Club
Joined
Mar 1, 2008
Messages
28,101
Reaction score
177
Points
123
cuba guna autosol....pi cari kat kedai harware atau mall..mmg kilat abis...tpi kna selalu kilat la...:D:D:D

autosol ek? abih kaler kuning tembaga tu...konpem ke tak luntur?

ptg ni gak aku gi cari....:D :D :D
 

eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,894
Points
591
cuba guna autosol....pi cari kat kedai harware atau mall..mmg kilat abis...tpi kna selalu kilat la...:D:D:D
betui tu...kilatkan guna suratkhabar...leh tahan 3-4 bulan...kalau nak tahan lama balut ngan plastik wrap...kalau nak tahan selamanya...simpan dalam stor jangan tengok langsung...kasi waris kat cicit lak...:)):)):))
 

Adika

Super Active Member
Joined
Jul 25, 2007
Messages
8,726
Reaction score
3
Points
65
Cuba guna colgate dulu...
 

insyi©

CG Top Poster Club
Joined
Mar 1, 2008
Messages
28,101
Reaction score
177
Points
123
betui tu...kilatkan guna suratkhabar...leh tahan 3-4 bulan...kalau nak tahan lama balut ngan plastik wrap...kalau nak tahan selamanya...simpan dalam stor jangan tengok langsung...kasi waris kat cicit lak...:)):)):))

adessss.....aku la cicit dia....:)) :))
 
Sponsored Post
Top
Log in Register