Caj Baru PTPTN 1 Peratus Berkuatkuasa 1 Jan 2009,Bukan Jun 2008

CG Sponsors




Kehidupan

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Jan 11, 2008
Messages
25,111
Reaction score
217
Points
123
KUALA LUMPUR 25 Nov. - Pengenaan caj satu peratus terhadap peminjam Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) hanya akan mula dilaksanakan pada 1 Januari tahun depan dan bukan 1 Jun tahun ini seperti yang diumumkan sebelum ini, kata Menteri Pengajian Tinggi Datuk Seri Khaled Nordin.

Beliau berkata penundaan tarikh penguatkuasaan itu adalah disebabkan beberapa perkara yang perlu diteliti dan diselesaikan oleh PTPTN termasuk proses dokumentasi.

“Kita telah menyatakan ia (caj) bermula 1 Jun tahun ini tetapi memandangkan ada beberapa perkara yang perlu diteliti dari segi dokumentasi, penerimaan dan sebagainya, maka pelaksanaan itu ialah pada 1 Januari depan,” katanya.

Walaubagaimanapun perubahan tarikh tersebut disanggah oleh beberapa orang pimpinan mahasiswa.Setiausaha Agung Economics Student Leaders Council (ECONS) saudara Ahmad Fahmi Salleh dalam kenyataannya kepada mahasiswakini berpandangan bahawa kerajaan tidak sepenuhnya jujur terhadap penurunan kadar caj tersebut.

“Sebelum ini diumumkan bahawa semua peminjam akan memperolehi kadar caj yang baru bermula jun 2008.Sekarang, menteri KPT sendiri mengakui bahawa tarikh jun 2008 telah diubah kepada januari 2009 kerana sebab-sebab tertentu.”

“Saya yakin selepas ini menteri akan buat kenyataan lagi bahawa kadar baru itu hanya untuk peminjam yang akan mula meminjam pada kemasukan 2009 iaitu julai 2009.Nampaknya kenyataan menteri semakin murah sekarang”
katanya.

Selain itu Timbalan Presiden Kelab Perakaunan Universiti Malaya, saudara Hizami Hadri pula berpendapat bahawa kerajaan perlu membuat pengumuman yang jelas dan tidak cuba memper*****kan mahasiswa.
 
Sponsored Post

LuvHoneY

Super Active Member
Joined
May 24, 2008
Messages
6,787
Reaction score
39
Points
70
manyaknye ceq utang ptptn :(:)((
bile nk abis nie:(:)((
PTPTN memang..:(scam:(scam
 

adr

Fun Poster
Joined
Aug 25, 2008
Messages
545
Reaction score
1
Points
15
Kena guna teknik gali lubang tutup lubang ni...
 

irama

Active+ Member
Joined
Jan 26, 2008
Messages
4,391
Reaction score
0
Points
25
erk! lain kali cakap la jelas2. Aduh peningnya nak fikir ptptn ni..
 

Kehidupan

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Jan 11, 2008
Messages
25,111
Reaction score
217
Points
123
hurm....

nasib badan jadi pelajar time zaman skg nih.....
 

Zul.H

Active+ Member
Joined
Dec 5, 2007
Messages
2,754
Reaction score
21
Points
25
tambah lagi satu pmimpin PENIPU....tapi menteri kan org UMNO...mmg biasa lah tu kot...


apa kagh masalah dokumentasi itu?????...wei..menteri yag tak cerdik, ko back dated jelah pelarasan tu lepas selesai masalah dokumentasi...bengong!!!!
 

Kehidupan

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Jan 11, 2008
Messages
25,111
Reaction score
217
Points
123
tambah lagi satu pmimpin PENIPU....tapi menteri kan org UMNO...mmg biasa lah tu kot...


apa kagh masalah dokumentasi itu?????...wei..menteri yag tak cerdik, ko back dated jelah pelarasan tu lepas selesai masalah dokumentasi...bengong!!!!
pelajar pun diorang nak tipu.....:(scam:(scam
 

BizClub

Super Active Member
Joined
Dec 26, 2005
Messages
7,034
Reaction score
157
Points
78
kalo cmtu stop dlu laa..thn depan bru bayar...
 

lanbai

Super Active Member
Joined
Feb 26, 2008
Messages
8,041
Reaction score
5
Points
70
:)paid senng nk pnjm..
susah nak bayar :eek: >:)
 
Sponsored Post
Top
Log in Register