Cadangan denda RM3,609 jika pakai purdah

CG Sponsors




eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,894
Points
591
PARIS - Seorang anggota Parlimen semalam menyatakan dia akan mencadangkan undang-undang yang mengenakan denda terhadap pemakai purdah di tempat awam sebanyak AS$1,070 (RM3,609).

Anggota Parlimen itu, Jean-Francois Cope menyatakan dia bercadang untuk mengemukakan rang undang-undang tersebut dalam tempoh dua minggu.

Dalam satu temu ramah dengan majalah Le Figaro, Cope menyatakan larangan pemakaian itu akan diperluaskan ke semua tampat awam termasuk di jalanan.

Bagaimanapun, parti Sosialis yang menjadi pembangkang dalam Parlimen menentang rang undang-undang tersebut. - AP
 
Sponsored Post

Mr Giant

Active Member
Joined
Sep 6, 2007
Messages
1,371
Reaction score
4
Points
25
kus....semangat...
ingatkan kat Mesia....
tgk denda lam RM......
 

anak_jatiperak

Super Active Member
Joined
Sep 5, 2009
Messages
5,360
Reaction score
6
Points
65
Salam..apa ler kalu x pakai apa dema x denda pulak
 

fizex81

Fun Poster
Joined
Nov 24, 2008
Messages
440
Reaction score
71
Points
25
Purdah ni kalo kat arab depa buat untuk tutup habuk pasir je,tp kat m'sia? pakai tudung biasa je la kak oi. Aurat wanita islam seluruh anggota badan kecuali muka dan tapak tangan. xkan tak paham lg
 

roBUST

Banned
Joined
Oct 13, 2008
Messages
12,406
Reaction score
136
Points
123
bogel takpa..sbb bogel itu seni :))
 

nazim5123

Active+ Member
Joined
Apr 9, 2007
Messages
4,698
Reaction score
41
Points
30
diandaikn ditakuti fitnah diharuskan memakai purdah nie tu yang saya taulah tapi kot salah tolong betulkan saya sebab sy pun tak pasti hukum berpurdah nie harus ker wajib ker sunat tapi yang pasti ketika kita dalam ihram dilarang menutup muka
 

anak_jatiperak

Super Active Member
Joined
Sep 5, 2009
Messages
5,360
Reaction score
6
Points
65
Salam..apa ler dema ni????tu dah sekat kebebasan dan hak manusia da....
 

anak_jatiperak

Super Active Member
Joined
Sep 5, 2009
Messages
5,360
Reaction score
6
Points
65
Sekiranya org tu bogel x ambil tindakan....mana adil da.....kat negara islam pun mcm tu..Cth Turki da
 
Sponsored Post
Top
Log in Register