BTC USD 38,846.8 Gold USD 1,821.47
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Burung belibis Iringi Jenazah Amrozi - update video 13/08

Sponsored Post

kancil biru

Legendary Member
Joined
Apr 4, 2008
Messages
11,641
Reaction score
1,099
Points
191
al fatihah dan semoga mereka ditempatkan tempat yang seadaanya
 

hisham71

Active+ Member
Joined
May 13, 2008
Messages
3,453
Reaction score
7
Points
25
camperboy ni bukan muslim kot..takpe laaa..lantak dia laa..nama pun camperboy
 

mczoni

Fun Poster
Joined
May 10, 2008
Messages
914
Reaction score
27
Points
20
yang salah tetap bersalah...semoga hukuman ini menjadi pengajaran kepada manusia yang zalim.
 

qreemall

Legendary Member
Joined
Mar 22, 2008
Messages
19,645
Reaction score
54
Points
120
apa status mereka
disisi Allah usahlah kita persoalkn....
itu sume urusan Allah...
tugas kita hanya mengirimkn bacaan
Al-Fatihah kepada mereka yg sudah tiada....
Al-Fatihah ke atas mereka....
 

min9797

Active+ Member
Joined
Aug 13, 2008
Messages
3,093
Reaction score
91
Points
30
tengok surat dorang pun masih berunsur keganasan... orang mati dalam iman dah syahdu..bukan dalam kemarahan!!

ni kalau orang agama tak kuat.. baca surat dorang..pas tu start bunuh membunuh..nak salahkan saper??... tsk tsk...

darah orang2 islam bukan percuma...

aku x tau la ko ni orang apa...:-?
 

wmrn1

Active Member
Joined
Jul 11, 2008
Messages
1,730
Reaction score
5
Points
25
Hanya Allah SWT sahaja yg tahu samada mereka bersalah atau tidak. Tetapi pengeboman terhadap orang awam walaupun bukan Muslim adalah ditegah sama sekali walaupun sewaktu dlm peperangan (sila rujuk Adab peperangan dlm Islam). Membunuh/mengambil nyawa tanpa hak adalah berdosa besar, hatta Saidina Ali r.a tidak jadi membunuh musuh yg meludahnya sewakktu dlm peperangan kerana bimbang dia membunuh kerana marah bukan kerana mempertahankan Islam. Tugas kita sebagai muslim adalah melaksanakan apa yg dituntut sesuai dgn ketetapan Islam bukan melangkauinya. Ingatlah Matlamat tidak menghalalkan cara. Bertakwakkal sahaja kepda Allah SWT dlm setiap tindakan. Amin.
 

qreemall

Legendary Member
Joined
Mar 22, 2008
Messages
19,645
Reaction score
54
Points
120
Hanya Allah SWT sahaja yg tahu samada mereka bersalah atau tidak. Tetapi pengeboman terhadap orang awam walaupun bukan Muslim adalah ditegah sama sekali walaupun sewaktu dlm peperangan (sila rujuk Adab peperangan dlm Islam). Membunuh/mengambil nyawa tanpa hak adalah berdosa besar, hatta Saidina Ali r.a tidak jadi membunuh musuh yg meludahnya sewakktu dlm peperangan kerana bimbang dia membunuh kerana marah bukan kerana mempertahankan Islam. Tugas kita sebagai muslim adalah melaksanakan apa yg dituntut sesuai dgn ketetapan Islam bukan melangkauinya. Ingatlah Matlamat tidak menghalalkan cara. Bertakwakkal sahaja kepda Allah SWT dlm setiap tindakan. Amin.

perkara yg benar....
kita hanya dibenarkn melawan
pihak musuh sahaja....
wanita, org tua dan kanak2
pihak musuh kita xbole menyerangnye....
:)cgrock:)cgrock:)cgrock:)cgrock
:):):):):):):):):):):):):)
 

natasya87

Super Active Member
Joined
May 9, 2008
Messages
6,859
Reaction score
0
Points
60
dah la tu..last2 sesama islam jugak bergaduh..:(

ade betul ckp camperboy tu..ciri2 keganasan dan kezaliman ke atas kaum sndiri jugak..kalau nak kata orang luar tu,para jahilliyah tu membedil umat islam dgn cara keganasan, perlu ke kita balas dgn keganasan?

kene bijak dalam hal ni..Nabi tak ajar pun umatnya bermusuh2 camni..Nabi tak ajar umatnya jadi kurang bijak dalam menilai..ada cara lain utk menegakkan keadilan..bukan mengebom sana sini..apa pandangan masyarakat luar?dah tarnished kan because of this..even nama ISLAM itu telah tercalar..

jgn keruhkan keadaan..yg mati tetap mati..mereka dah menjalankan hukuman di dunia..di akhirat nanti..biar DIA yg tentukan...

Al-Fatihah untuk mereka yg telah pergi atas dasar sesama ISLAM...
 

profesor

Active+ Member
Joined
May 7, 2007
Messages
3,446
Reaction score
265
Points
46
Sedih dgr berita ni.. Mudah2an Allah SWT tempatkan Roh mereka dikalangan para Solehin..
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register