Bunuh suami demi dapatkan aset lebih RM2 juta

CG Sponsors




mazri_2008

CG Top Poster Club
Joined
Nov 9, 2008
Messages
49,190
Reaction score
4,250
Points
201
KAJANG: Seorang wanita tergamak bersekongkol dengan adiknya, membunuh suaminya untuk mendapatkan harta, dianggarkan berjumlah lebih RM2 juta.

Dalam usaha melindungi perbuatan jenayah itu, wanita berusia 45 tahun itu sanggup mendakwa suaminya yang buta itu disamun ketika berada di hadapan rumah mereka di Kampung Baru Sungai Chua di sini, pada 1 Oktober lalu.

Namun, helah dua beradik itu terbongkar selepas ditahan polis pada Sabtu lalu, sebelum direman selama tujuh hari untuk siasatan lanjut mengikut Seksyen 302, Kanun Keseksaan selepas mangsa berusia 59 tahun disahkan meninggal dunia pada 10 Oktober lalu ketika menerima rawatan di Hospital Kajang.

Ketua Polis Daerah Kajang, Asisten Komisioner Mohd Zaid Hassan, berkata pihaknya menerima laporan dibuat suspek, kononnya suaminya disamun penjenayah yang melarikan rantai leher mangsa di hadapan rumah mereka.

"Dalam kejadian itu, mangsa cedera parah di kepala, sebelum disahkan meninggal dunia ketika menerima rawatan di Hospital Kajang.

"Siasatan awal mendapati suspek merancang pembunuhan mangsa dengan berkomplot bersama adik lelakinya berusia 42 tahun untuk mendapatkan harta mangsa," katanya dalam kenyataan, hari ini.

Mohd Zaid berkata, adik beradik itu akan dihadapkan ke Mahkamah Majisret Kajang esok atas kesalahan merancang dan membunuh mangsa untuk mendapatkan harta.

"Mereka akan didakwa mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan dan dibaca bersama dengan Seksyen 34 Kanun Keseksaan," katanya.

Difahamkan suspek mahu mendapatkan harta suaminya yang juga pengusaha perniagaan lori serta besi buruk membabitkan aliran tunai lebih RM2 juta dan insurans kematian mangsa berjumlah RM800,000.

 
Sponsored Post

pudins70

Super Active Member
Joined
Mar 28, 2011
Messages
7,526
Reaction score
491
Points
91
Jenis hati tak cukup kering ni, tapi nak buat jahat jugak.
Masuk lokap, baru kena gertak sikit habis semua terbongkar.
 

TXT

CG Super Hardcore Club
Platinum Member
Top Poster #2
Joined
Mar 15, 2010
Messages
283,161
Reaction score
11,684
Points
2,376
KAJANG: Seorang wanita tergamak bersekongkol dengan adiknya, membunuh suaminya untuk mendapatkan harta, dianggarkan berjumlah lebih RM2 juta.

Dalam usaha melindungi perbuatan jenayah itu, wanita berusia 45 tahun itu sanggup mendakwa suaminya yang buta itu disamun ketika berada di hadapan rumah mereka di Kampung Baru Sungai Chua di sini, pada 1 Oktober lalu.

Namun, helah dua beradik itu terbongkar selepas ditahan polis pada Sabtu lalu, sebelum direman selama tujuh hari untuk siasatan lanjut mengikut Seksyen 302, Kanun Keseksaan selepas mangsa berusia 59 tahun disahkan meninggal dunia pada 10 Oktober lalu ketika menerima rawatan di Hospital Kajang.

Ketua Polis Daerah Kajang, Asisten Komisioner Mohd Zaid Hassan, berkata pihaknya menerima laporan dibuat suspek, kononnya suaminya disamun penjenayah yang melarikan rantai leher mangsa di hadapan rumah mereka.

"Dalam kejadian itu, mangsa cedera parah di kepala, sebelum disahkan meninggal dunia ketika menerima rawatan di Hospital Kajang.

"Siasatan awal mendapati suspek merancang pembunuhan mangsa dengan berkomplot bersama adik lelakinya berusia 42 tahun untuk mendapatkan harta mangsa," katanya dalam kenyataan, hari ini.

Mohd Zaid berkata, adik beradik itu akan dihadapkan ke Mahkamah Majisret Kajang esok atas kesalahan merancang dan membunuh mangsa untuk mendapatkan harta.

"Mereka akan didakwa mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan dan dibaca bersama dengan Seksyen 34 Kanun Keseksaan," katanya.

Difahamkan suspek mahu mendapatkan harta suaminya yang juga pengusaha perniagaan lori serta besi buruk membabitkan aliran tunai lebih RM2 juta dan insurans kematian mangsa berjumlah RM800,000.

Sia² je ni
Kot jaga je laki sampai mati
Dapat jgk hidup senang nanti
Ni tak sabar
Tunggu je la hukuman mati
 

Penbiru

CG Top Poster Club
Joined
Jan 12, 2008
Messages
20,759
Reaction score
2,046
Points
201
lain kali buat lah kerja sorang sorang...bila 2 org ada je yg pecah rahsia...
 

lau_kau

Super Active Member
Joined
Aug 2, 2007
Messages
9,128
Reaction score
945
Points
121
Boleh agak bangsa apa yg buat nie kan
 

maxpda

Super Active Member
Joined
Jan 15, 2007
Messages
6,968
Reaction score
93
Points
80
harap ni xde kene mengene yang ade topik "ape nak buat kalau ade 2 juta"....
kebetulan betul kan...
dia ingat senang ke nak bunuh orang... ingat macam movie ke boleh terlepas macam tu je
 

puyol

CG Top Poster Club
Joined
Jun 28, 2011
Messages
22,094
Reaction score
2,082
Points
201
cina sungai chua lah ning.
 
Sponsored Post
Top
Log in Register