Bunuh kerana panik

CG Sponsors




eapui

Active+ Member
Joined
Dec 28, 2007
Messages
4,827
Reaction score
7
Points
25
SUNGAI PETANI: Seorang remaja perempuan berusia 17 tahun yang panik dan ketakutan selepas melahirkan anak luar nikah dipercayai bertindak kejam dengan menghentak bayi yang baru dilahirkan sehingga mati sebelum mencampaknya ke luar rumah.

Sebelum kejadian di Kampung Bujang, Merbok itu, kira-kira 5 petang kelmarin, remaja itu dikatakan berkurung lama di dalam bilik tanpa disedari oleh keluarganya bahawa dia dalam proses melahirkan anak.

Bagaimanapun, tembelangnya akhirnya terbongkar apabila bapanya yang meninjau kawasan di belakang rumah mereka menemui satu mayat bayi perempuan dalam keadaan masih bertali pusat.

Menurut sumber, bapa remaja yang mengesyaki ia hasil perbuatan anaknya kemudian menyoal remaja terbabit.


Katanya, remaja perempuan itu kemudian dikatakan mengakui perbuatan, menyebabkan keluarganya membawa dia dan bayi yang dilahirkan itu ke Hospital Sultan Abdul Halim (HSAH) untuk rawatan segera.

“Bagaimanapun, doktor yang mengendalikan kes itu di HSAH mengesahkan bayi yang dilahirkan cukup bulan itu sudah meninggal dunia.

“Siasatan seterusnya mendapati bayi terbabit mati akibat dihentak dengan objek keras sebelum dibuang di belakang rumah.

“Remaja terbabit kini ditahan di hospital bagi mendapatkan rawatan lanjut,” katanya.

Difahamkan, ketika disoal siasat, remaja berkenaan mengaku dia bertindak demikian kerana lupa diri akibat terlalu bimbang dengan tindakan bapanya jika mengetahui dia melahirkan anak luar nikah.

Ketua Polis Daerah Kuala Muda, Asisten Komisiner Hashim Ali, yang mengesahkan kejadian itu berkata, remaja perempuan terbabit dirawat di HSAH selepas dibawa oleh bapanya selepas mengetahui perbuatannya.

“Kes ini disiasat mengikut Seksyen 318 Kanun Keseksaan iaitu menyembunyikan kelahiran dengan jalan membuang mayat secara sulit, dan jika sabit kesalahan boleh dihukum dua tahun penjara atau denda atau kedua-duanya sekali,” katanya.
 
Sponsored Post

JamBu

Active Member
Joined
Jul 3, 2008
Messages
1,518
Reaction score
1
Points
25
adesssssss
ape la nak jd
cian kat baby 2 ........
 

anbusan

Super Active Member
Joined
Jan 22, 2006
Messages
7,875
Reaction score
156
Points
83
kejam giler ah, baru nak idup
 

maxpda

Super Active Member
Joined
Jan 15, 2007
Messages
7,147
Reaction score
132
Points
83
kejam betul la..
mase seronok tak fikir plak..
 

dame

Active Member
Joined
Dec 14, 2007
Messages
1,011
Reaction score
1
Points
25
malas nk komen dh kes2 mcm nih...pk sendiri la..

manusia yg cepat hilang pertimbangan ialah manusia yg kurang ilmunya, kurang imannya, dan kurang amalnya..ish3
 

Mr. K®

Super Active Member
Platinum Member
Joined
Nov 4, 2008
Messages
9,590
Reaction score
70
Points
75
senang nyer dia bersalin......takkan masa dia bersalin tu mak bapak dia tak dgr dia mengerang kot.....

aku tgk bini aku bersalin kan main lagi seksa menahan sakit...
 

kambing gurun

Active+ Member
Joined
Mar 23, 2008
Messages
3,252
Reaction score
1
Points
25
Sat lagi kluar lagik berita campak baby dari apartment, dari dalam kreta, tersadai kat pokok... Macam2 dah skrg...
 
Sponsored Post
Top
Log in Register