BTC USD 50,346.3 Gold USD 1,785.41
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Bulan Expo datang lagi....sama2 kita hayatinya...

AMICO66

Super Active Member
Messages
9,637
Joined
May 5, 2008
Messages
9,637
Reaction score
265
Points
91
Assalamualaikum...

Aku cuma ingin berkongsi kata2 ustaz yang datang memberikan kuliah maghrib kat surau aku minggu lepas. Masih terngiang2 di telinga dengan kata2nya yang halus menusuk...

Katnya," tuan2 ramadan yang berlalu itu bagaikan sebuah expo dimana diwaktu adanya expo maka berduyun2lah manusia berada di sana dan apabila expo itu tamat maka hilanglah mereka". Benar juga kata2nya. Sewaktu bulan ramadan semua surau dan masjid penuh dengan jemaah dan selepas itu akan reda kembali...Kemana mereka menghilang..kalau dulu di waktu subuh pun ada dua saf tetapi sekarang satu saf cuma ada lima orang??? alangkah sedih dan kerdilnya kita ini..Nipisnya iman kita ini...

Pada malam jumaat yang berkat ini marilah kita tanamkan azam untuk berjemaah di rumah2 Allah.

Ya allah, sesungguhnya aku bermohon kepada mu, berikanlah aku kekuatan dan kesihatan tubuh badan bagi aku terus mengimarakkan rumah mu ini...amin..
 
Last edited:
Sponsored Post

taurusboyz90

Legendary Member
Messages
10,017
Joined
Apr 20, 2008
Messages
10,017
Reaction score
119
Points
123
Assalamualaikum...

Aku cuma ingin berkongsi kata2 ustaz yang datang memberikan kuliah maghrib kat surau aku minggu lepas. Masih terngiang2 di telinga dengan kata2nya yang halus menusuk...

Katnya," tuan2 ramadan yang berlalu itu bagaikan sebuah expo dimana diwaktu adanya expo maka berduyun2lah manusia berada di sana dan apabila expo itu tamat maka hilanglah mereka". Benar juga kata2nya. Sewaktu bulan ramadan semua surau dan masjid penuh dengan jemaah dan selepas itu akan reda kembali... Pada malam jumaat yang berkat ini marilah kita tanamkan azam untuk berjemaah di rumah2 allah.

Ya allah, sesungguhnya aku bermohon kepada mu, berikanlah aku kekuatan dan kesihatan tubuh badan bagi aku terus mengimarakkan rumah mu ini...amin..

thanks for reminding..akan ku cuba berjemaah di masjid selalu:D
 

gooddjinn

Active Member
Messages
2,432
Joined
Mar 14, 2006
Messages
2,432
Reaction score
122
Points
43
setuju ngan ustaz tue.. mmg cam ekspo..

:D :D :D
 

AMICO66

Super Active Member
Messages
9,637
Joined
May 5, 2008
Messages
9,637
Reaction score
265
Points
91
kekadang susah jugak nak berjemaah di masjid..terutama depan pc ni:(#:-S

Insyaallah...cuma niatkan dalam hati..sembahyang itu tiang agama dan kalau dilakukan secara berjemaah lagi dituntut oleh Rasulullah SAW. Tanamkan tekad...
 

taurusboyz90

Legendary Member
Messages
10,017
Joined
Apr 20, 2008
Messages
10,017
Reaction score
119
Points
123
Insyaallah...cuma niatkan dalam hati..sembahyang itu tiang agama dan kalau dilakukan secara berjemaah lagi dituntut oleh Rasulullah SAW. Tanamkan tekad...

akan saya cuba..selalu miss waktu subuh..habis setan selimut dengan kulit b*bi:p
 

AMICO66

Super Active Member
Messages
9,637
Joined
May 5, 2008
Messages
9,637
Reaction score
265
Points
91
akan saya cuba..selalu miss waktu subuh..habis setan selimut dengan kulit b*bi:p

:d:d:d sahabat...apa lagi alasan kita nak beri untuk menipu Allah SWT? Tak boleh bangun awal? Enset beli canggih...yang penting..dimana ada kemahuan disitu ada jalan..:)
cubalah berazam...setkan jam pada jam 5.25 setiap pagi.:d
 

hafis_81

Super Active Member
Messages
6,386
Joined
Feb 15, 2008
Messages
6,386
Reaction score
32
Points
70
:d:d:d sahabat...apa lagi alasan kita nak beri untuk menipu Allah SWT? Tak boleh bangun awal? Enset beli canggih...yang penting..dimana ada kemahuan disitu ada jalan..:)
cubalah berazam...setkan jam pada jam 5.25 setiap pagi.:d

Dulu ustaz aku ckp,dlm kita tdo ada malaikat yg m'jaga kita..malaikat tu bole kejutkan kita.klu x silap malaikat Qhoihak lbh krg cmtulah..ustza aku x prnh pakai jam loceng.sblm tdo dia akn ckp wahai malaikat qhoihak,kejutkan aku pd wktu subuh,aku ingin b'ibadat..insyaallah kita akan jaga..prnh try dulu,mmg t'jaga..wallahhualam..
 

AMICO66

Super Active Member
Messages
9,637
Joined
May 5, 2008
Messages
9,637
Reaction score
265
Points
91
Dulu ustaz aku ckp,dlm kita tdo ada malaikat yg m'jaga kita..malaikat tu bole kejutkan kita.klu x silap malaikat Qhoihak lbh krg cmtulah..ustza aku x prnh pakai jam loceng.sblm tdo dia akn ckp wahai malaikat qhoihak,kejutkan aku pd wktu subuh,aku ingin b'ibadat..insyaallah kita akan jaga..prnh try dulu,mmg t'jaga..wallahhualam..

jika ada keinginan di dalam hati nak bangun subuh...kita akan lakukan apa saja untuk bangun...yang pentingnya hati...
boleh juga cuba apa yang ustaz ko cakap tu ye..nanti esok pagi aku cuba.mudah-mudahan....:)
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register