BTC USD 57,498.5 Gold USD 1,788.59
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Bukti pakai tudung adalah fenomena baru.

ismailosman

Fun Poster
Messages
554
Joined
Feb 18, 2010
Messages
554
Reaction score
35
Points
20
Evolution of the Head Covering.......... University of Cairo (1959 - 2004 )


These are some graduation pictures from Cairo University
Faculty of Arts – English Department.



Class of 1959



Class of 1978



Class of 1995



Class of 2004
 
Sponsored Post

GamezStar

CG Top Poster Club
Messages
34,888
Joined
Jul 1, 2008
Messages
34,888
Reaction score
2,454
Points
201
dulu2 pengaruh barat tinggi ... lame2 islam bertapak ... tu yg start pakai ... try korang tengok cerita p.ramly .... korang leh nampak suasana dan keadaan tanah melayu waktu tu
 

PELIKAN

Super Active Member
Messages
7,026
Joined
Dec 21, 2009
Messages
7,026
Reaction score
40
Points
70
Cite Comel @ NTV..Wan NOr Azlin..paki tudung dah maca rahib la plak..kurang2 rahib berlitup juga dada dan leher...
 

leospirit

Fun Poster
Messages
166
Joined
Jan 15, 2008
Messages
166
Reaction score
3
Points
15
masalahnya zaman hang tuah dan selepasnya sampai inggeris dtg mmg majoriti org islam tak pakai tudung..kat arab diorang bungkus badan kerana terpaksa duduk kat padang pasir selalu berangin,sekali angin tiup masuk semua rongga badan tak ke naya..lagi satu kalau panas macam nak terbakar.
jadi faktanya memang benar tudung adalah fenomena baru.

masih ingat lagi kat kg2..berkemban dlm rumah tu biasa2 je.
bila keluar ambil kain sarung tutup kepala.
 

GamezStar

CG Top Poster Club
Messages
34,888
Joined
Jul 1, 2008
Messages
34,888
Reaction score
2,454
Points
201
masalahnya zaman hang tuah dan selepasnya sampai inggeris dtg mmg majoriti org islam tak pakai tudung..kat arab diorang bungkus badan kerana terpaksa duduk kat padang pasir selalu berangin,sekali angin tiup masuk semua rongga badan tak ke naya..lagi satu kalau panas macam nak terbakar.
jadi faktanya memang benar tudung adalah fenomena baru.

masih ingat lagi kat kg2..berkemban dlm rumah tu biasa2 je.
bila keluar ambil kain sarung tutup kepala.

tapi al quran dah kata aurat wanita adalah selain mata dan tapak tangan ... so dari zaman nabi lagi dia org dah pakai purda :-?
 

leospirit

Fun Poster
Messages
166
Joined
Jan 15, 2008
Messages
166
Reaction score
3
Points
15
tapi al quran dah kata aurat wanita adalah selain mata dan tapak tangan ... so dari zaman nabi lagi dia org dah pakai purda :-?

naper masa dulu2 org arab berdakwah lupa nak beritahu perkara tu ke?
 

eboss

CG Hardcore
Messages
85,652
Paid Membership
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,895
Points
591
dulu2 pengaruh barat tinggi ... lame2 islam bertapak ... tu yg start pakai ... try korang tengok cerita p.ramly .... korang leh nampak suasana dan keadaan tanah melayu waktu tu

Betul...filem p ramlee mana ada yg bertudung
 

GamezStar

CG Top Poster Club
Messages
34,888
Joined
Jul 1, 2008
Messages
34,888
Reaction score
2,454
Points
201
naper masa dulu2 org arab berdakwah lupa nak beritahu perkara tu ke?

:-? aku rase bukan lupe .. ni pendapat aku je...

semua ni terjadi apa bila ... selepas kedatangan islam ... aku rase x lama selepas tu kita dijajah oleh britis.. waktu tu kita dah sebuk lawan penjajah ... so bab2 agama ni mungkin tak 100% ajaran islam org kampung ikut .. sebb sebuk melawan .. lepas tu kene jajah lagi oleh komunis ... sebuk lagi berperang ... akhirnya lepas kemerdekaan baru la agama islam tu dititik beratkan yg mane halal dan haram dan yg mane wajib dan sunat ... :-?

kalau korang tengok cerita p.ramli .. korang akan nampak bab2 kelab mlm , lumba kuda . semua ni adalah pengaruh2 barat gak yg menjajah kita .. cube kroang cek berape lame british menjajah kita ?? :-?

walau pon islam mula2 bertapak .. tapi British paling lama menjajah kita .. sampai sekarnag kita masih mengikut pengaruh barat ..
 
Last edited:

GamezStar

CG Top Poster Club
Messages
34,888
Joined
Jul 1, 2008
Messages
34,888
Reaction score
2,454
Points
201
Betul...filem p ramlee mana ada yg bertudung

cth paling best .. cerita pendekar bujang lapok ... korang tengok scene yg dia org nak selamat kan puteri .. korang tengok puteri tu pakai baju ape ... sexy ooo kalau zaman sekarang pompuan pakai sexy mcm tu ... lepas ke ? :-?
 

leospirit

Fun Poster
Messages
166
Joined
Jan 15, 2008
Messages
166
Reaction score
3
Points
15
:-? aku rase bukan lupe .. ni pendapat aku je...

semua ni terjadi apa bila ... selepas kedatangan islam ... aku rase x lama selepas tu kita dijajah oleh britis.. waktu tu kita dah sebuk lawan penjajah ... so bab2 agama ni mungkin tak 100% ajaran islam org kampung ikut .. sebb sebuk melawan .. lepas tu kene jajah lagi oleh komunis ... sebuk lagi berperang ... akhirnya lepas kemerdekaan baru la agama islam tu dititik beratkan yg mane halal dan haram dan yg mane wajib dan sunat ... :-?

kalau korang tengok cerita p.ramli .. korang akan nampak bab2 kelab mlm , lumba kuda . semua ni adalah pengaruh2 barat gak yg menjajah kita .. cube kroang cek berape lame british menjajah kita ?? :-?

walau pon islam mula2 bertapak .. tapi British paling lama menjajah kita .. sampai sekarnag kita masih mengikut pengaruh barat ..

tak sokong dgn pendapat yg sering cuba salahkan org contohnya penjajah,kadang2 yahudi kalau tak dapat salahkan org salahkan setan..pusing2 kot tu...
jadi tak logik hujah tu,ikutkan gambar2 lama ulama tanah air dan indon semasa di kahaerah boleh nampak isteri mereka sendiri tak bertudung..jadi apa yg berlaku tudung adalah fenomena baharu...jadi benda2 yg baru akan hilang dgn sendirinya suatu masa nanti,mungkin kitapun sempat lihat fenomena itu hilang dan kembali seperti beratus malah beribu thn dulu.
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register