Bukti audio Mahathir mahu keluar PH dan join PN, Anwar hentam di CNBC

CG Sponsors




azmann33

Legendary Member
Joined
Mar 2, 2009
Messages
10,217
Reaction score
816
Points
161
pentaksub dap naik confius.. nk menentang kenyataan roni ke atau nak terus pertahankn mahathir... haha
Kenyataan Roni memang FAKTA..dia berani sebut fakta.
Pemimpin2 lain dlm DAP/PAN/PKR pun tau perkara ni.
TAPI malulah nak mengaku kena kencing dgn atok..kan kan kan??? ;)

Jadi esok kena UP kan lagi kes kertas hitam dan 1mdb....
dan kerajaan tebukk atap.....ekeke ;)
 
Sponsored Post

zari83

Active Member
Joined
Nov 24, 2011
Messages
2,117
Reaction score
535
Points
71
Kenyataan Roni memang FAKTA..dia berani sebut fakta.
Pemimpin2 lain dlm DAP/PAN/PKR pun tau perkara ni.
TAPI malulah nak mengaku kena kencing dgn atok..kan kan kan??? ;)

Jadi esok kena UP kan lagi kes kertas hitam dan 1mdb....
dan kerajaan tebukk atap.....ekeke ;)
modal kerajaan tebuk atap dh sejuk dh.. ydpa dh backup pn baik punye.. haha.. 1mdb pun dh tak berapa nk menarik lg, masing2 tgh tunggu najib selongkar satu persatu kehebatan legasi mahathir.. kalau anwar bijak, inilah masa yg tepat utk dia singkir mahathir dari ph atau playsafe je tgk elephant fight with elepant mcm mat sabu..hehe
 

Penbiru

Legendary Member
Joined
Jan 12, 2008
Messages
19,439
Reaction score
1,523
Points
201
yeah, dap sudah bersuara..

lepas jatuh hari tu, berapa kerat je orang dap buat statement..

yang banyak keluar statement dari khalid, madey, anwar..

pentaksub DAP biasalah berbumyi dulu back up
 

kopirait

CG Top Poster Club
Joined
Apr 18, 2010
Messages
34,184
Reaction score
1,899
Points
206
Pemimpin DAP salahkan Dr M punca kerajaan PH tumbang
FMT Reporters
-
May 22, 2020 12:47 PM

View attachment 239734
Ahli Jawatankuasa Eksekutif Pusat DAP, Ronnie Liu

PETALING JAYA: Seorang ahli jawatankuasa eksekutif pusat DAP hari ini menyalahkan Dr Mahathir Mohamad berhubung krisis politik yang membawa Pakatan Harapan (PH) hilang kuasa pada Februari dan tumbangnya kerajaan negeri yang dipimpin gabungan itu.

Ronnie Liu, yang secara terbuka mengkritik bekas perdana menteri pada masa lalu, berkata tiada masalah jika Mahathir menyerahkan kuasa kepada Anwar Ibrahim.

Beliau juga berkata tiada masalah jika Mahathir tidak meletakkan jawatan, menerima nasihat Yang di-Pertuan Agong, dan jika negarawan veteran itu tidak mencadang untuk menubuhkan kerajaan perpaduan tanpa PH dan parti politik lain.

“Akhirnya, kerajaan PH tumbang kerana rampasan kuasa oleh orang parti Mahathir sendiri,” katanya, merujuk kepada PPBM.



Dalam catatan Facebook, beliau merujuk bekas timbalan presiden Mohamed Azmin Ali dan Presiden Muhyiddin Yassin.

Beliau menambah PPBM menolak cadangan akta anti-melompat parti yang boleh mengelakkan kejatuhan kerajaan negeri di Johor, Melaka, Perak dan Kedah.

“Mahathir lah yang menyebabkan kejatuhan kerajaan PH dan beliau belum lagi mengaku kesilapannya dan belum meminta maaf kepada rakyat.”

PPBM menarik diri dari PH selepas Mahathir meletak jawatan sebagai perdana menteri pada Februari, mencetuskan krisis yang menyaksikan Agong melantik Muhyiddin sebagai perdana menteri untuk mengetuai kerajaan yang terdiri daripada Umno dan PAS.

Ucapan Liu dibuat susulan tersebarnya rakaman audio mesyuarat terakhir PH pada Februari di mana menteri dan pemimpin parti secara terbuka bertelagah mengenai tempoh Mahathir sebagai perdana menteri.

Rakaman selama 2 jam mesyuarat Majlis Presiden pada 21 Feb lalu menunjukkan 2 puak, 1 bertegas tempoh jelas untuk Mahathir memberi laluan kepada Anwar dan 1 lagi kumpulan berpendapat perbincangan peralihan kuasa menjejaskan kredibiliti PH.

muka dia takleh blah la. haha.
 

logammaut

Super Active Member
Joined
Dec 12, 2009
Messages
9,399
Reaction score
304
Points
81
Tun M yg bawa PH menang PRU apa salahnya Tun M tumbangkan PH. Kurang2 PH merasa gak jadi kerajaan 22 bulan. Anwar pun dpt keluar penjara. Cubalah PH menang next PRU tanpa Tun M.
 

akecema

Legendary Member
Joined
Jan 26, 2007
Messages
19,887
Reaction score
1,594
Points
206
Tun M yg bawa PH menang PRU apa salahnya Tun M tumbangkan PH. Kurang2 PH merasa gak jadi kerajaan 22 bulan. Anwar pun dpt keluar penjara. Cubalah PH menang next PRU tanpa Tun M.
Sokong bro
Atuk yg jadikan ph menang
Kalo atuk xde, xdenye kat sabah ph berjaya buat kerajaan negeri tebuk atap

Skrg even warisan ckp sokong ph, sbnrnye sokong atuk
Untung la dah merasa jadi kerajaan skjap
Ingat senang ke, diploma memasak pun xlepas boleh jadi menteri pertahanan
 

pemain

Active Member
Joined
Jul 10, 2008
Messages
2,404
Reaction score
350
Points
51
Kenyataan Roni memang FAKTA..dia berani sebut fakta.
Pemimpin2 lain dlm DAP/PAN/PKR pun tau perkara ni.
TAPI malulah nak mengaku kena kencing dgn atok..kan kan kan??? ;)

Jadi esok kena UP kan lagi kes kertas hitam dan 1mdb....
dan kerajaan tebukk atap.....ekeke ;)
IMG_20200523_143128.jpg


Dah masuk melayu kunun sesuci lembaran.
 
Sponsored Post
Top
Log in Register