BTC USD 56,828.0 Gold USD 1,765.32
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Viral Bukan orang tua sahaja tak jumpa, masjid pun tak pergi

pudins70

Super Active Member
Messages
9,185
Joined
Mar 28, 2011
Messages
9,185
Reaction score
975
Points
121
sejak covid ni byk surau2 yg beri kuasa tunai solat jumaat.. senang skit keje... surau sblh lorong.. kalo ke masjid.. kene berebut dgn budak asrama penuh..

Dulu masa belajar kat Cheras, masjid saidina umar tu memang penuh dengan budak2 SAS, SMK Sains, SMK Teknik, segala maktab kat area tu kalau hari jumaat.
Sekarang tak tau macam mana dah keadaan masjid tu.
 
Sponsored Post

logammaut

Legendary Member
Messages
11,136
Joined
Dec 12, 2009
Messages
11,136
Reaction score
1,244
Points
201
Semalam kat Masjid Wilayah Pengarah JAIWP menyeru semua jemaah supaya jemput keluarga & rakan2 supaya hadir solat Jumaat di Masjid2 di seluruh WP. Dah 3 minggu kapasiti penuh dibuka tapi masih ada byk ruang kosong.
 

TT

CG Super Hardcore Club
Messages
161,755
Top Poster #4
Joined
Jan 13, 2009
Messages
161,755
Reaction score
22,053
Points
1,671
Takut jadi norma je solat jumaat ni dikifayahkan. Dah ada yg datang penuhkan kapasiti yg lain buat xtau jela
 

akudotcom

CG Top Poster Club
Messages
20,357
Joined
Jun 17, 2007
Messages
20,357
Reaction score
2,963
Points
201
Semyang jumaat kat umah je
Imam malik pun 40 thn semayang jemaat kat umah
 

Niyang

CG Top Poster Club
Messages
42,538
Joined
May 13, 2009
Messages
42,538
Reaction score
1,501
Points
201
Dulu masa belajar kat Cheras, masjid saidina umar tu memang penuh dengan budak2 SAS, SMK Sains, SMK Teknik, segala maktab kat area tu kalau hari jumaat.
Sekarang tak tau macam mana dah keadaan masjid tu.
still lg... sbb Sek sas masih ade.. cume sek alam shah dah pindah ke putrajaya.. so kurang la skit ... budak2 sek agama wilayah ade masjid sdr.... skrg area btr dah byk masjid...
 
Sponsored Post
Top
Log in Register