BTC USD 38,728.6 Gold USD 2,072.12
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Budget yang mengagumkan..

jomie

Super Active Member
gem
Messages
6,845
Paid Membership
Joined
Sep 24, 2008
Messages
6,845
Reaction score
614
Points
111
Awards
1
Cukup duit ke tak cukup?...meh buat kira²:p


Budget.jpg
 
Sponsored Post

Aku punya badget bulanan

Loan Kereta = RM 670.00
Bil Maxis = RM 100.00 --->Mmg aku bayar banyak ni jer sebulan
Bil Streamyx = RM 100.00 --->Mmg aku bayar banyak ni jer sebulan
Mengasuh anak = RM 100.00 --->Murah sebab hantar kat orang kampung
Personal loan = RM 350.00
Mak / Ayah = RM 200.00
Mertua = RM 200.00
Total RM 1900.00

Tu tak masuk duit minyak, makan, duit rumah dan yang lain2...
boleh dikatakan sampai ajer tengah bulan dah nak pokai...
:(:)(:)((
 
letak la gaji sampai sepuluh ribu pun,kalau tak reti bersyukur memang sentiasa tak cukup

yela, budget kat atas tu pun budget tahan nafsu gak tu,

kalau nak kira bersyukur, makan kena catu, makan ikan kering + kicap, itupun kira dah mahal,
mandi takpayah sabun. insuran kat atas tu pun kena tolak, mahal sgt, amik yg murah2 je. kalau mati kira tak la mati katak.

apa lagi nak tolak? astro tak payah mmg tak guna pun, letrik tak payah, pakai pelita. hp tak perlu. bazir je bil.
air tadah air hujan, takpun korek perigi.

rasanya sekolah anak2 pun tak payah, sekolah agama lg la tak payah, yuran bulan2 je dah bape.
biar je anak2 tu main. kita pun bole ajar sediri je. itupun kalau ada masa.

rumah pun kalau nak ikut pun tak payah beli, buat setinggan je, kena roboh dgn majlis, bole mengadu kat UMNO.

mmg kita patut bersyukur, rezeki kena berkat, baru la suma cukup.
kerajaan lagi la patut bersyukur dapat tadbir Malaysia yg ada byk kekayaan melimpah ruah ni. jgn bazir guna duit.
komisyen amik skit2 udah, jangan sampai billion2 pulak :))

eh ni thread lawak jenaka ke, aku igt thread politik.
kah kah kah.:eek:
 
tu la pasal.. barnag semua dah naik. gaji tak naik2 jgk. bukan la nak cakap tak bersyukur. tapi keadaan skrg mmg camtu. kalo gaji seribu lebih skrg orang dah tak pndng dah sbb macam dah takde nilai. ciput giler. kalau benda ni berterusan tak mustahil satu ari nnti malaysia akan jadi macma india. yg kaya akan terus kaya. dan yg miskin akan terus miskin. mgkin segelintir yg bernasib baik ada wat bisnes maka dapatla hidup mewah skit. tapi semua orang ker leh wat bisnes? :-?:-?:-?#:-S
 
Sponsored Post

Back
Top
Log in Register