BTC USD 43,523.7 Gold USD 1,750.50
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Budget yang mengagumkan..

jomie

Super Active Member
Paid Membership
Joined
Sep 24, 2008
Messages
6,845
Reaction score
614
Points
111
Cukup duit ke tak cukup?...meh buat kira²:p


Budget.jpg
 
Sponsored Post

suekareza

Junior Member
Joined
Jun 29, 2008
Messages
70
Reaction score
0
Points
6
letak la gaji sampai sepuluh ribu pun,kalau tak reti bersyukur memang sentiasa tak cukup
 

sevenx17

Active+ Member
Joined
Apr 15, 2008
Messages
2,792
Reaction score
0
Points
20
mmg btul tu..kenyataan

yg blow rm3k lak camne?lagi teruk
 

zamreda

CG Top Poster Club
Paid Membership
Joined
Sep 1, 2008
Messages
31,388
Reaction score
51
Points
120
bersyukur dan tahan nafsu..
 

MrHighLander

Super Active Member
Joined
Oct 29, 2008
Messages
7,638
Reaction score
5
Points
65
Aku punya badget bulanan

Loan Kereta = RM 670.00
Bil Maxis = RM 100.00 --->Mmg aku bayar banyak ni jer sebulan
Bil Streamyx = RM 100.00 --->Mmg aku bayar banyak ni jer sebulan
Mengasuh anak = RM 100.00 --->Murah sebab hantar kat orang kampung
Personal loan = RM 350.00
Mak / Ayah = RM 200.00
Mertua = RM 200.00
Total RM 1900.00

Tu tak masuk duit minyak, makan, duit rumah dan yang lain2...
boleh dikatakan sampai ajer tengah bulan dah nak pokai...
:(:)(:)((
 

clorox_bersih

Legendary Member
Joined
Jul 2, 2008
Messages
18,906
Reaction score
43
Points
120
erm..terpulang pada individu tu berbelanja..BTW,ni mgkn kalau suami je
yg bekerja.so mmg la tak cukup:D:D
 

azmi_tshirt

Super Active Member
Joined
Nov 2, 2007
Messages
5,624
Reaction score
19
Points
65
maksudnya, klu gaji 3000, rakyat tak boleh pakai keta. naik moto je. kena sewa rumah kos rendah dan bawak bekal pi keje. anak pun tak leh lebih dari sorang. huhuhuhu...
 

syah99

Super Active Member
Joined
Sep 22, 2006
Messages
6,069
Reaction score
63
Points
70
letak la gaji sampai sepuluh ribu pun,kalau tak reti bersyukur memang sentiasa tak cukup

yela, budget kat atas tu pun budget tahan nafsu gak tu,

kalau nak kira bersyukur, makan kena catu, makan ikan kering + kicap, itupun kira dah mahal,
mandi takpayah sabun. insuran kat atas tu pun kena tolak, mahal sgt, amik yg murah2 je. kalau mati kira tak la mati katak.

apa lagi nak tolak? astro tak payah mmg tak guna pun, letrik tak payah, pakai pelita. hp tak perlu. bazir je bil.
air tadah air hujan, takpun korek perigi.

rasanya sekolah anak2 pun tak payah, sekolah agama lg la tak payah, yuran bulan2 je dah bape.
biar je anak2 tu main. kita pun bole ajar sediri je. itupun kalau ada masa.

rumah pun kalau nak ikut pun tak payah beli, buat setinggan je, kena roboh dgn majlis, bole mengadu kat UMNO.

mmg kita patut bersyukur, rezeki kena berkat, baru la suma cukup.
kerajaan lagi la patut bersyukur dapat tadbir Malaysia yg ada byk kekayaan melimpah ruah ni. jgn bazir guna duit.
komisyen amik skit2 udah, jangan sampai billion2 pulak :))

eh ni thread lawak jenaka ke, aku igt thread politik.
kah kah kah.:eek:
 

Pa_rA

Active Member
Joined
Aug 16, 2008
Messages
1,802
Reaction score
0
Points
20
tu la pasal.. barnag semua dah naik. gaji tak naik2 jgk. bukan la nak cakap tak bersyukur. tapi keadaan skrg mmg camtu. kalo gaji seribu lebih skrg orang dah tak pndng dah sbb macam dah takde nilai. ciput giler. kalau benda ni berterusan tak mustahil satu ari nnti malaysia akan jadi macma india. yg kaya akan terus kaya. dan yg miskin akan terus miskin. mgkin segelintir yg bernasib baik ada wat bisnes maka dapatla hidup mewah skit. tapi semua orang ker leh wat bisnes? :-?:-?:-?#:-S
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register