Buat baik la macam mana pun dalam dunia orang tetap benci tak suka kita

Recommended Brokers


dausbiz

CG Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Apr 27, 2015
Messages
51,045
Reaction score
1,512
Points
596
Salam semua

Kadang rasa frust dengan manusia

Buat baik macam mana pun

Orang tetap tak suka benci kita

Kadang kita nak buat baik pun dah tawar hati sangat


Rasa kadang sakit hati dengan manusia

Buat baik pun masih buat jahat

Bagi kita sedih

Bagi kita malu

Bagi kita sakit hati

Bagi kita jadi tak berguna

Sampai buang terus kita


Bukan nak kata apa la

Buat la baik macam mana pun

Orang akan pijak

Tak suka suka

Benci kita


Selama saya hidup kat dunia

Rasa makan hati

Rasa sakit luar dalam


Bila orang yang buat jahat tue depan kita

Rasa macam buat tak tau

Dan doa la kena langgar treller ke bagi hancur kepala badan


Hati hati la buat baik ngan orang

Betul la kata orang tua dulu dulu


Buat baik berpada pada
 
Sponsored Post

syamsoulcc

Super Active Member
Joined
Apr 30, 2014
Messages
8,912
Reaction score
1,868
Points
141
"buat baik berpada-pada, buat jahat jgn sekali"...
 

silasroon

Active+ Member
Joined
Oct 10, 2016
Messages
3,034
Reaction score
689
Points
71
Salam semua

Kadang rasa frust dengan manusia

Buat baik macam mana pun

Orang tetap tak suka benci kita

Kadang kita nak buat baik pun dah tawar hati sangat


Rasa kadang sakit hati dengan manusia

Buat baik pun masih buat jahat

Bagi kita sedih

Bagi kita malu

Bagi kita sakit hati

Bagi kita jadi tak berguna

Sampai buang terus kita


Bukan nak kata apa la

Buat la baik macam mana pun

Orang akan pijak

Tak suka suka

Benci kita


Selama saya hidup kat dunia

Rasa makan hati

Rasa sakit luar dalam


Bila orang yang buat jahat tue depan kita

Rasa macam buat tak tau

Dan doa la kena langgar treller ke bagi hancur kepala badan


Hati hati la buat baik ngan orang

Betul la kata orang tua dulu dulu


Buat baik berpada pada
Releks la mamu Daus....hang frust dengan manusia, bela la kerbau mamu....

Jangan marah mamu...kalau marah jugak hang pi pekena cendoi barang semangkuk dua...:)):))
 

Penbiru

Legendary Member
Joined
Jan 12, 2008
Messages
17,878
Reaction score
984
Points
161
Salam semua

Kadang rasa frust dengan manusia

Buat baik macam mana pun

Orang tetap tak suka benci kita

Kadang kita nak buat baik pun dah tawar hati sangat


Rasa kadang sakit hati dengan manusia

Buat baik pun masih buat jahat

Bagi kita sedih

Bagi kita malu

Bagi kita sakit hati

Bagi kita jadi tak berguna

Sampai buang terus kita


Bukan nak kata apa la

Buat la baik macam mana pun

Orang akan pijak

Tak suka suka

Benci kita


Selama saya hidup kat dunia

Rasa makan hati

Rasa sakit luar dalam


Bila orang yang buat jahat tue depan kita

Rasa macam buat tak tau

Dan doa la kena langgar treller ke bagi hancur kepala badan


Hati hati la buat baik ngan orang

Betul la kata orang tua dulu dulu


Buat baik berpada pada

aku faham dgn bam daus...sebab tu sekarang aku tak peduli org sgt....tak peduli kata kata org maksud aku...lantaklah apa org nak cakap..antara benda yg kita tak boleh nak kawal ialah pandangan org dan kata kata org...mcm cakap salah sorang jiran aku...rugi tak tak gossip ni...( mcm setan je ayat dia )...so kerja dia bergosip je hari hari...so aku kategorikan dia antara manusia yg tak boleh pakai...tapi boleh kita ke kita ubah org mcm ni..tarak boleh punya..kita jgn jadi mcm dia..dan lantaklah dia perangai mcm tu sampai dia mampus..
 

Penbiru

Legendary Member
Joined
Jan 12, 2008
Messages
17,878
Reaction score
984
Points
161
"buat baik berpada-pada, buat jahat jgn sekali"...
kadang fikir juga nak buat jahat pada org yg buat jahat pada kita..tapi selalu fikir...

kita akan jadi sama setan mcm dia...dan sebenar apa yg kita dapat...kita hanya dapat kepuasan dari hasutan syaitan...so aku biarkan sahaja siapa buat jahat kat aku..hukum karma ada...yg penting aku tak buat mcm apa yg dia buat...hidup pun tenang..
 

lau_kau

Super Active Member
Joined
Aug 2, 2007
Messages
7,073
Reaction score
219
Points
73
Ingat pesan Luqman nur Hakim tenang ja nanti.....buat baik jgn harapkn balasan....insyallah puas nanti......Allah balas tanpa kita sedar.....teruskan buat baik ja....
 

Owly

Freshie
Joined
Jan 13, 2019
Messages
22
Reaction score
1
Points
8
Tau xpeeee..n teruskan hidup kita mcm biasa lh kan
 

pijoe

Legendary Member
Platinum Member
Joined
Jun 11, 2008
Messages
12,953
Reaction score
1,002
Points
221
ko mengharapkan apa dari manusia??? cuba ko cari sifat2 manusia dalam al-quran...
 

Name:

Active Member
Joined
Dec 25, 2012
Messages
1,734
Reaction score
179
Points
33
buat sesuatu kerana Allah.

itu ja ubat paling ampuh.
 

dausbiz

CG Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Apr 27, 2015
Messages
51,045
Reaction score
1,512
Points
596
Ingat pesan Luqman nur Hakim tenang ja nanti.....buat baik jgn harapkn balasan....insyallah puas nanti......Allah balas tanpa kita sedar.....teruskan buat baik ja....
Semua bende ade hikmahnye

Cuma hati hati akan datang dengan orang

Jadi pengalaman hidup sebagai guru kehidupan kita
 
Sponsored Post
Top
Log in Register