Boleh masak tomyam untuk berbuka nanti ni

Recommended Brokers


Sponsored Post

Name:

Active Member
Joined
Dec 25, 2012
Messages
1,566
Reaction score
147
Points
33
teringat minggu lepas bini tak ada kat rumah..

aq cuba masak tomyam..

setelah rujuk kt google..

senang rupanya..

buka api ..masuk air ..kat rak banyak jenis kuib perasa..

capai satu yg kotak besar terus ambil seketul..campak terus dlm periuk..

masuk kacang panjang..dgn ayam..masuk garam..gula sikit

senang rupanya..

bila mendidih ..tomyam selalunya merah nape la putih lak?

aq cuba rasa...tak ada rasa tomyam pun..

chek balik kuib apa yg aku ambil..rupanya kuib perasa ayam..

cam na ni ..buka peti ais nasib baik ada pes tomyam..

selamat..entah sedap ke tak W.A..

tak cakap kat anak2 pun ayah tersalah masak..:))

Petang aq tengok peruik dah siap basuh..kira sedap latu...haha:)
 

tokputih

CG Top Poster Club
Joined
Apr 24, 2008
Messages
27,045
Reaction score
771
Points
166
teringat minggu lepas bini tak ada kat rumah..

aq cuba masak tomyam..

setelah rujuk kt google..

senang rupanya..

buka api ..masuk air ..kat rak banyak jenis kuib perasa..

capai satu yg kotak besar terus ambil seketul..campak terus dlm periuk..

masuk kacang panjang..dgn ayam..masuk garam..gula sikit

senang rupanya..

bila mendidih ..tomyam selalunya merah nape la putih lak?

aq cuba rasa...tak ada rasa tomyam pun..

chek balik kuib apa yg aku ambil..rupanya kuib perasa ayam..

cam na ni ..buka peti ais nasib baik ada pes tomyam..

selamat..entah sedap ke tak W.A..

tak cakap kat anak2 pun ayah tersalah masak..:))

Petang aq tengok peruik dah siap basuh..kira sedap latu...haha:)
Guna serbuk perida campak apa pun sodap nyam nyam:))
 

g-man

Active+ Member
Joined
Jan 16, 2011
Messages
3,548
Reaction score
269
Points
41
Tom yam nak sedap buh paste banyak

Buh udang sotong banyak banyak ngan isi ayam
Rasanya ni punca penyakit

Mknan darat(ayam) campur dgn laut(udang sotong etc), makan sekali..penyakit menjadi jadi
 

g-man

Active+ Member
Joined
Jan 16, 2011
Messages
3,548
Reaction score
269
Points
41
Laaaa cheq tak besa makan tom yam ka

Memang tom yam dia campur ayam sotong udang semua

Baru tau ka:eek::eek::eek::)):))
Tau lama dahh

Poktek tomyam

Punca penyakit bila mkn cmpoq2 ni
 

Name:

Active Member
Joined
Dec 25, 2012
Messages
1,566
Reaction score
147
Points
33
Guna serbuk perida campak apa pun sodap nyam nyam:))

satu lagi ..periuk juga memainkan peranan..

bini baru beli pan tefal ..apa lagi rasmi la.. :))

rasa masakkan memang beza.

mungkin serbuk perisa + pan baru = sodap..:eek:
 
Sponsored Post
Top
Log in Register