BTC USD 24,302.5 Gold USD 1,803.00
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Boleh masak tomyam untuk berbuka nanti ni

Sponsored Post

dausbiz

CG Hardcore Club
gemgem
Messages
53,072
Paid Membership
Joined
Apr 27, 2015
Messages
53,072
Reaction score
1,934
Points
596
Asam jawa tak buh
 

Name:

Active Member
Messages
2,240
Joined
Dec 25, 2012
Messages
2,240
Reaction score
311
Points
51
teringat minggu lepas bini tak ada kat rumah..

aq cuba masak tomyam..

setelah rujuk kt google..

senang rupanya..

buka api ..masuk air ..kat rak banyak jenis kuib perasa..

capai satu yg kotak besar terus ambil seketul..campak terus dlm periuk..

masuk kacang panjang..dgn ayam..masuk garam..gula sikit

senang rupanya..

bila mendidih ..tomyam selalunya merah nape la putih lak?

aq cuba rasa...tak ada rasa tomyam pun..

chek balik kuib apa yg aku ambil..rupanya kuib perasa ayam..

cam na ni ..buka peti ais nasib baik ada pes tomyam..

selamat..entah sedap ke tak W.A..

tak cakap kat anak2 pun ayah tersalah masak..:))

Petang aq tengok peruik dah siap basuh..kira sedap latu...haha:)
 

tokputih

CG Top Poster Club
gem
Messages
27,364
Joined
Apr 24, 2008
Messages
27,364
Reaction score
903
Points
176
teringat minggu lepas bini tak ada kat rumah..

aq cuba masak tomyam..

setelah rujuk kt google..

senang rupanya..

buka api ..masuk air ..kat rak banyak jenis kuib perasa..

capai satu yg kotak besar terus ambil seketul..campak terus dlm periuk..

masuk kacang panjang..dgn ayam..masuk garam..gula sikit

senang rupanya..

bila mendidih ..tomyam selalunya merah nape la putih lak?

aq cuba rasa...tak ada rasa tomyam pun..

chek balik kuib apa yg aku ambil..rupanya kuib perasa ayam..

cam na ni ..buka peti ais nasib baik ada pes tomyam..

selamat..entah sedap ke tak W.A..

tak cakap kat anak2 pun ayah tersalah masak..:))

Petang aq tengok peruik dah siap basuh..kira sedap latu...haha:)

Guna serbuk perida campak apa pun sodap nyam nyam:))
 

dausbiz

CG Hardcore Club
gemgem
Messages
53,072
Paid Membership
Joined
Apr 27, 2015
Messages
53,072
Reaction score
1,934
Points
596
Tom yam nak sedap buh paste banyak

Buh udang sotong banyak banyak ngan isi ayam
 

g-man

Super Active Member
gem
Messages
8,593
Joined
Jan 16, 2011
Messages
8,593
Reaction score
1,390
Points
151
Tom yam nak sedap buh paste banyak

Buh udang sotong banyak banyak ngan isi ayam

Rasanya ni punca penyakit

Mknan darat(ayam) campur dgn laut(udang sotong etc), makan sekali..penyakit menjadi jadi
 

dausbiz

CG Hardcore Club
gemgem
Messages
53,072
Paid Membership
Joined
Apr 27, 2015
Messages
53,072
Reaction score
1,934
Points
596
Rasanya ni punca penyakit

Mknan darat(ayam) campur dgn laut(udang sotong etc), makan sekali..penyakit menjadi jadi

Laaaa cheq tak besa makan tom yam ka

Memang tom yam dia campur ayam sotong udang semua

Baru tau ka:eek::eek::eek::)):))
 

g-man

Super Active Member
gem
Messages
8,593
Joined
Jan 16, 2011
Messages
8,593
Reaction score
1,390
Points
151
Laaaa cheq tak besa makan tom yam ka

Memang tom yam dia campur ayam sotong udang semua

Baru tau ka:eek::eek::eek::)):))

Tau lama dahh

Poktek tomyam

Punca penyakit bila mkn cmpoq2 ni
 

Name:

Active Member
Messages
2,240
Joined
Dec 25, 2012
Messages
2,240
Reaction score
311
Points
51
Guna serbuk perida campak apa pun sodap nyam nyam:))


satu lagi ..periuk juga memainkan peranan..

bini baru beli pan tefal ..apa lagi rasmi la.. :))

rasa masakkan memang beza.

mungkin serbuk perisa + pan baru = sodap..:eek:
 
Sponsored Post

Top
Log in Register