Boleh Ke Kalau Kita Nak Tukar Nama Di MyKad?

CG Sponsors




kalau

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Mar 4, 2008
Messages
48,563
Reaction score
127
Points
123
tak rumit mana..cuma banyak borang dan urusan lain..tu yang buat leceh..
kalo nak buat tue, agak2 amik brapa hari aaa?:-?
 
Sponsored Post

KLVIPER

Legendary Member
Joined
Mar 31, 2008
Messages
16,581
Reaction score
489
Points
131
kawan aku tukar boleh....


Cerita sikit macam mana kawan you tu tukar. Kalau boleh saya pun nak tukar ke nama asal saya. Nama asal saya punyalah cantik nizam kini bertukar mizan. Lepas tu nama arwah bapa saya pun dia orang salah tulis. Semua abang dan kakak saya ejaan nama bapa betul ejaanya. Saya rasa mamat/minah tu tengah lalok cinta masa tulis Buat ic saya dulu.
 

qba437

CG Top Poster Club
Joined
Oct 20, 2008
Messages
32,537
Reaction score
92
Points
120
kalo nak buat tue, agak2 amik brapa hari aaa?:-?
kalu buat kat putrajaya..boleh siap dalam masa sehari la kot..tapi kalu buat permohonan melalui JPN negeri..makan bulan juga..kena plak cip mykad rosak..lagi la lama
 

qba437

CG Top Poster Club
Joined
Oct 20, 2008
Messages
32,537
Reaction score
92
Points
120
Cerita sikit macam mana kawan you tu tukar. Kalau boleh saya pun nak tukar ke nama asal saya. Nama asal saya punyalah cantik nizam kini bertukar mizan. Lepas tu nama arwah bapa saya pun dia orang salah tulis. Semua abang dan kakak saya ejaan nama bapa betul ejaanya. Saya rasa mamat/minah tu tengah lalok cinta masa tulis Buat ic saya dulu.
ooo..kene tukar tuh..esok2 susah nanti
 

lelakigila

Active+ Member
Joined
Jul 11, 2008
Messages
2,543
Reaction score
24
Points
35
boleh cuba takde masalah, cuma makan masa lar....
napa nak tukar nama? ;)
 

kalau

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Mar 4, 2008
Messages
48,563
Reaction score
127
Points
123
kalu buat kat putrajaya..boleh siap dalam masa sehari la kot..tapi kalu buat permohonan melalui JPN negeri..makan bulan juga..kena plak cip mykad rosak..lagi la lama
ooo......jadi kalo nak cepat, buat kat putrajaya.......:-?

ok gak tue dari tunggu berbulan bulan........
 

KLVIPER

Legendary Member
Joined
Mar 31, 2008
Messages
16,581
Reaction score
489
Points
131
Kalau setakat tukar ic baru, tukar alamat memang cepat siap.

Selalu fikir nak perbetulkan tapi bila fikir nak berurusan dengan pihak jpn terus terlayu perasaan. Hiks.
 

qba437

CG Top Poster Club
Joined
Oct 20, 2008
Messages
32,537
Reaction score
92
Points
120
ooo......jadi kalo nak cepat, buat kat putrajaya.......:-?

ok gak tue dari tunggu berbulan bulan........
cuba laa..tapi pastikan dokumen yang dia nak tuh lengkap..mykad plak tak rosak cipnya..kalu cip mykad rosak..makan bulan juga laa nak proses..
 

fms

CG Top Poster Club
Joined
Feb 10, 2007
Messages
20,453
Reaction score
305
Points
131
nak tukar ke nama baru apa prosedur??
bagi tanda @
 
Sponsored Post
Top
Log in Register