BNM dijangka naikkan OPR

CG Sponsors




siputegang

Freshie
Joined
Dec 25, 2009
Messages
40
Reaction score
0
Points
6
KUALA LUMPUR 9 Feb. - Malayan Banking Bhd. (Maybank) menjangka Bank Negara Malaysia (BNM) akan menaikkan Kadar Dasar Semalaman (OPR) antara 50 hingga 70 mata asas.

Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutifnya, Datuk Seri Abdul Wahid Omar berkata, unjuran itu seiring dengan tanda-tanda pemulihan ekonomi.

Beliau turut menjangkakan Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) tumbuh 4.5 peratus tahun ini manakala kadar inflasi pada sekitar 2.3 peratus.

Beliau berkata demikian pada sidang akhbar selepas mengumumkan prestasi separuh pertama bank itu di sini hari ini.

Dalam pada itu, beliau berkata, Maybank tidak terdedah kepada krisis hutang berdaulat yang berlaku di Eropah.

''Saya tidak menjangka krisis tersebut akan menjejaskan operasi kita di London kerana pendedahan terlalu sedikit,'' ujarnya.

Adakah ini bermakna kadar blr 5.55% juga akan meningkat???
 
Sponsored Post

ezis2u

Super Active Member
Joined
Aug 1, 2008
Messages
9,747
Reaction score
22
Points
65
alahai....BLR pun nak naik gak ker....
 

THX

Active+ Member
Joined
Nov 15, 2008
Messages
3,922
Reaction score
76
Points
40
cam biasa, bank kena naikkan jugak. wait & see.
 

aygabg

Active Member
Joined
May 22, 2007
Messages
1,826
Reaction score
9
Points
25
lepas ni BLR dijangka naik jadi 6.2% / 6.0%...apa macam best tk??:)
 

Ran

Active+ Member
Joined
Oct 23, 2007
Messages
4,978
Reaction score
62
Points
40
confirm laa BLR naik..tp dividen asb msti ikut naik gak...pengamal OD xprlu risau..heheh
 

siputegang

Freshie
Joined
Dec 25, 2009
Messages
40
Reaction score
0
Points
6
rasanya blr msia antara yg tertinggi kalau banding ngan negara maju..mereka hanya 1-3% ada yg 0.5% pun ada..kita 5.55%,ikut somalia kot.
 

belakepare

Active+ Member
Joined
Apr 19, 2008
Messages
2,912
Reaction score
40
Points
30
fuhhh...BLR naik....nasib baik sempat beli rumah masa interest 3.35%
 

fms

CG Top Poster Club
Joined
Feb 10, 2007
Messages
20,445
Reaction score
302
Points
131
adusss..
loan rumah skang ciput je bayar..
klu naik, kene bayar tinggi balik laa..
 

siputegang

Freshie
Joined
Dec 25, 2009
Messages
40
Reaction score
0
Points
6
fuhhh...BLR naik....nasib baik sempat beli rumah masa interest 3.35%
bro akupun sempat gak memang dia bagi 3.35%..tapi tahukah anda 3.35% tu blr tolak 2.2% drpd 5.55%..kalau blr naik bulananpun naik atau bulanan sama tahun pembayaran jadi lebih pjg,camtulah syarat yg aku dpt,biasa semua sama je, mana bank nak rugi.
 

Diip

Active Member
Joined
Mar 19, 2009
Messages
1,346
Reaction score
10
Points
25
bro akupun sempat gak memang dia bagi 3.35%..tapi tahukah anda 3.35% tu blr tolak 2.2% drpd 5.55%..kalau blr naik bulananpun naik atau bulanan sama tahun pembayaran jadi lebih pjg,camtulah syarat yg aku dpt,biasa semua sama je, mana bank nak rugi.
macam tu pulak dah...kalau ade yang untung mesti ade yang rugi..:D
 
Sponsored Post
Top
Log in Register