BN tampil 31% calon profesional & ulama(Hampir kesemua memiliki diploma dan ke atas)

CG Sponsors




haudli

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Jul 15, 2009
Messages
47,313
Reaction score
442
Points
136
BN tampil 31% calon profesional & ulama(Hampir kesemua memiliki diploma dan ke atas)


KUALA LUMPUR - Seramai 31 peratus calon Barisan Nasional (BN) Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) terdiri daripada golongan profesional dan ulama.

Pengerusinya, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, pihaknya cuba lakukan secara inklusif dan yakin barisan yang ditampilkan mampu memberi saingan hebat pada parti lawan.

"Kita cuba lakukan secara inklusif di peringkat Parlimen yang mana sebanyak 91 peratus calon memiliki diploma ke atas.

"Kita punya pelbagai kategori penyertaan calon, 31 peratus datang daripada golongan profesional seperti profesor, pegawai tadbir diplomatik dari agensi kerajaan, doktor, peguam dan ulama," katanya pada sidang media selepas majlis penyerahan watikah PRU13.


Perdana Menteri berkata, selain daripada kumpulan itu, pihaknya turut membariskan calon yang popular di peringkat akar umbi.

"Bukan semua akan sertai Kabinet jadi penentuannya adalah kebolehan untuk jadi calon pemimpin akar umbi," katanya.

Ketika ditanya adakah itu senarai yang telah dimuktamadkan, beliau berkata, pihaknya berharap tiada perubahan besar yang berlaku.

"Ini senarai (calon) yang terakhir, saya harap tiada yang berubah, daripada mereka yang tercalon, kami cuba berikan yang terbaik.

"Umumnya, saya yakin ini pasukan BN yang terkuat kita tampilkan. Inilah pasukan yang boleh penuhi aku janji manifesto BN. Saya juga berusaha tampilkanm inklusif sebanyak mungkin," katanya.
 
Sponsored Post

haudli

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Jul 15, 2009
Messages
47,313
Reaction score
442
Points
136
nampaknya umno da mula mahukan golongan muda ambil pernana lebih aktif dalam parti
 

rashaz

Permanently Banned -, Fraud & Scam reported
Joined
Mar 27, 2013
Messages
2,179
Reaction score
2
Points
25
PTD pun ada?

Kita tengok esok siapa yang kena.
 

harraz asyraaf

Super Active Member
Joined
Jun 5, 2008
Messages
7,794
Reaction score
93
Points
70

KUALA LUMPUR - Seramai 31 peratus calon Barisan Nasional (BN) Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) terdiri daripada golongan profesional dan ulama.

Pengerusinya, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, pihaknya cuba lakukan secara inklusif dan yakin barisan yang ditampilkan mampu memberi saingan hebat pada parti lawan.

"Kita cuba lakukan secara inklusif di peringkat Parlimen yang mana sebanyak 91 peratus calon memiliki diploma ke atas.

"Kita punya pelbagai kategori penyertaan calon, 31 peratus datang daripada golongan profesional seperti profesor, pegawai tadbir diplomatik dari agensi kerajaan, doktor, peguam dan ulama," katanya pada sidang media selepas majlis penyerahan watikah PRU13.


Perdana Menteri berkata, selain daripada kumpulan itu, pihaknya turut membariskan calon yang popular di peringkat akar umbi.

"Bukan semua akan sertai Kabinet jadi penentuannya adalah kebolehan untuk jadi calon pemimpin akar umbi," katanya.

Ketika ditanya adakah itu senarai yang telah dimuktamadkan, beliau berkata, pihaknya berharap tiada perubahan besar yang berlaku.

"Ini senarai (calon) yang terakhir, saya harap tiada yang berubah, daripada mereka yang tercalon, kami cuba berikan yang terbaik.

"Umumnya, saya yakin ini pasukan BN yang terkuat kita tampilkan. Inilah pasukan yang boleh penuhi aku janji manifesto BN. Saya juga berusaha tampilkanm inklusif sebanyak mungkin," katanya.
apa la..nak masok polis pun kena ada diploma..takkan nak jd YB pun sama..patut kena minimum ada Master Degree la Najib oi...
 

biisnesman

Active+ Member
Joined
Aug 12, 2010
Messages
3,434
Reaction score
12
Points
25
bagus la tu abg jib oit..
selame ni ade calon BN tahap SPM je..
tu yg keluar tv sume ayat mengarut je..:)):))
 

joee

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Oct 1, 2010
Messages
40,690
Reaction score
944
Points
161
perubahan kena dilakukan..tp yg meroyan nanti pemimpin peringkat bahagian yg xde dlm senarai laa... :D
 

luqalief

Super Active Member
Joined
Feb 8, 2011
Messages
6,277
Reaction score
30
Points
70
Akhirnye...
Selame nie byk calon BN tak layak jd calon sebenarnye
Dulu ade byk calon yg lebih dungu dari tunggol kayu
Bg la peluang kat org mude dan org bijak pandai kawal politik mesia
 
Sponsored Post
Top
Log in Register