BN Sarawak bakal menang besar pada pilihan raya-lepas raya?

CG Sponsors




iswarahijau

Super Active Member
Joined
Dec 12, 2007
Messages
6,060
Reaction score
44
Points
70
SIBU 31 Jan. - Barisan Nasional Sarawak (BN) dijangka mencapai kemenangan besar pada pilihan raya negeri akan datang berdasarkan maklum balas yang diterima dari penduduk di kawasan pedalaman.

Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Seri Mohd. Shafie Apdal berkata, keyakinan terhadap kejayaan BN negeri itu adalah berdasarkan pertemuannya dengan penduduk semasa lawatannya ke kawasan pedalaman.

Meskipun mandat BN memerintah kerajaan negeri hanya berakhir pada Jun 2011 namun berdasarkan pengalaman lalu, pilihan raya negeri biasanya diadakan lebih awal.

"Dalam banyak lawatan saya, rakyat telah membayangkan kepada saya bahawa mereka akan memberi sokongan sepenuhnya kepada BN. Bagaimanapun, kita perlu meneruskan usaha gigih dalam membela nasib rakyat negeri ini," katanya.

Mohd. Shafie, yang juga Ahli Parlimen Semporna, berkata demikian kepada pemberita selepas mengadakan sesi perjumpaan bersama rakyat di Dewan Sekolah Kebangsaan Kampung Bungan Besar di Batang Igan, kira-kira dua jam perjalanan menaiki bot laju, dari sini, hari ini.

Beliau dijemput melawat kawasan itu oleh Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bawang Asan, Datuk Seri Wong Soon Koh, yang juga Menteri Alam Sekitar dan Kesihatan Awam Negeri.

Esok, Mohd. Shafie akan melawat rumah panjang Rh.Melintang di Sungai Gat di kawasan Hulu Balleh di Kapit sebelum pulang ke Kuala Lumpur.

Pada pilihan raya negeri Mei 2006, BN merampas 63 daripada 71 kerusi dengan DAP menang lima, Parti Keadilan Rakyat (PKR) satu kerusi dan dua oleh ahli bebas. - BERNAM
 
Last edited:
Sponsored Post

ahmades

Fun Poster
Joined
Dec 23, 2009
Messages
496
Reaction score
38
Points
20
Takyah bagitau berita nih. Semua warga serawak akan dibohongi hidup hidup. Ini Salah satu contoh pembohongan yang terang lagi bersuluh sewaktu PRK Batang Ai :

 

ayop

Active+ Member
Joined
Jun 17, 2008
Messages
4,041
Reaction score
0
Points
20
Takyah bagitau berita nih. Semua warga serawak akan dibohongi hidup hidup. Ini Salah satu contoh pembohongan yang terang lagi bersuluh sewaktu PRK Batang Ai :

hang kot yg kena [email protected] dgn mat jenin pengenjing tu kot.. :eek::eek: nanti tunggu je la tarikh pengenjingan mat jenin pasal nak memerintah malaysia lagi... :eek:
 

manok501

Fun Poster
Joined
Jul 28, 2008
Messages
703
Reaction score
0
Points
10
aku nie orang sarawak.....adalah perlu BN digugat di sarawak..ko tengok jer YB kat tempat aku.....mana ada gi kempen..dengan megahnya bangga mengatakan dia akan menang pada piliharanya negeri..so memang di jangka..YB tersebut menang besar,...jadi makin berbangga la dia..lepas tu ...kalau korang lalu satu kawasan di selangau..pastinya korang terkejut tengok jalan raya tersebut...ada sumber mengatakan jalan tersebut merupakan jalan paling teruk di malaysia..nnti aku akan postkan gambar supaya korang boleh saksikan sendiri....dulu kata nak siapkan jalan tersebut secepat yang mungkin...sekarang dah nak masuk pilihanraya baru tak siap2 jugak........
 

abahmu

Legendary Member
Joined
Feb 21, 2007
Messages
17,951
Reaction score
124
Points
123
aku nie orang sarawak.....adalah perlu BN digugat di sarawak..ko tengok jer YB kat tempat aku.....mana ada gi kempen..dengan megahnya bangga mengatakan dia akan menang pada piliharanya negeri..so memang di jangka..YB tersebut menang besar,...jadi makin berbangga la dia..lepas tu ...kalau korang lalu satu kawasan di selangau..pastinya korang terkejut tengok jalan raya tersebut...ada sumber mengatakan jalan tersebut merupakan jalan paling teruk di malaysia..nnti aku akan postkan gambar supaya korang boleh saksikan sendiri....dulu kata nak siapkan jalan tersebut secepat yang mungkin...sekarang dah nak masuk pilihanraya baru tak siap2 jugak........
ish2..bro ni..mesti si fulan cakap bro ni buat2 citer ni..mana boleh yb bn mcm tu..yb bn ni semua baik2 belaka..alim lagi...jamin syurga ape yb bn ni :))
 

dragons

Super Active Member
Joined
Nov 5, 2007
Messages
7,611
Reaction score
1
Points
65
manok: bongkar jgn x bongkar...
 

Kehidupan

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Jan 11, 2008
Messages
25,111
Reaction score
217
Points
123
aku nie orang sarawak.....adalah perlu BN digugat di sarawak..ko tengok jer YB kat tempat aku.....mana ada gi kempen..dengan megahnya bangga mengatakan dia akan menang pada piliharanya negeri..so memang di jangka..YB tersebut menang besar,...jadi makin berbangga la dia..lepas tu ...kalau korang lalu satu kawasan di selangau..pastinya korang terkejut tengok jalan raya tersebut...ada sumber mengatakan jalan tersebut merupakan jalan paling teruk di malaysia..nnti aku akan postkan gambar supaya korang boleh saksikan sendiri....dulu kata nak siapkan jalan tersebut secepat yang mungkin...sekarang dah nak masuk pilihanraya baru tak siap2 jugak........
ini yang kita mahu....:">:">:">

tahniah BN kerana bakal menang besar.....:">:">:">
 

ayop

Active+ Member
Joined
Jun 17, 2008
Messages
4,041
Reaction score
0
Points
20
ish2..bro ni..mesti si fulan cakap bro ni buat2 citer ni..mana boleh yb bn mcm tu..yb bn ni semua baik2 belaka..alim lagi...jamin syurga ape yb bn ni :))
bukan ke PIS je yg masuk syurga? :-?
 

Kehidupan

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Jan 11, 2008
Messages
25,111
Reaction score
217
Points
123
bukan ke PIS je yg masuk syurga? :-?
pape pun BN Serawak bakal menang besar....:">:">:">

tahniah diucapkan....:">:">:">
 

ahmades

Fun Poster
Joined
Dec 23, 2009
Messages
496
Reaction score
38
Points
20
hang kot yg kena [email protected] dgn mat jenin pengenjing tu kot.. :eek::eek: nanti tunggu je la tarikh pengenjingan mat jenin pasal nak memerintah malaysia lagi... :eek:
Aku pegi sarawak aku taula apa yang berlaku kat sana. Lagi menang BN, lagilah golongan perempuan Penan akan di"kendurikan" oleh pekerja-pekerja balak yang mana tokey mereka adalah kroni-kroni Mat Taib.

Tapi tak kisah kan, ombak rakyat nak mai dah. Hang pula duk sibuk kempen. Sayangnya, kerja nak kena buat, minyak naik lagii :eek::eek:

Kepada penyokong BN, esok minyak naik jangan merungut. Tak bagus hahahahaha:eek::eek:
 
Sponsored Post
Top
Log in Register