BTC USD 57,345.2 Gold USD 1,788.44
Time now: Jun 1, 12:00 AM

BN sah menang PRN Melaka

Parti politik manakah yang bakal membentuk kerajaan negeri melaka

  • 1.PN

    Votes: 34 64.2%
  • 2.BN

    Votes: 10 18.9%
  • 3.PH

    Votes: 1 1.9%
  • 4.Dan lain lain

    Votes: 0 0.0%
  • 5.Bebas

    Votes: 1 1.9%
  • 6.Tergantung, tiada majoriti

    Votes: 7 13.2%

  • Total voters
    53
  • Poll closed .

GamezStar

CG Top Poster Club
Messages
34,888
Joined
Jul 1, 2008
Messages
34,888
Reaction score
2,454
Points
201
pada pendapat saya, mana boleh letak syarat lengkap vaksin utk mengundi

semua org kat lokaliti tu berhak mengundi
seumpama pergi ke public premis, semua org boleh attend tpt tu

tak boleh sekat org yg nonvac atau antivaksin utk mengundi

Klu org tu luar negeri.. tak vaksin.. dia akan merentas negeri dan jumpe org lain, singah sana sini
 
Sponsored Post

akudotcom

CG Top Poster Club
Messages
20,248
Joined
Jun 17, 2007
Messages
20,248
Reaction score
2,957
Points
201
Undi kalau undian judi di turunkan, arak di haramkan di melaka

Dpt lah kita pahala hehe

Nanti dia lompat balik
2x5 juga 😂
 

cek mek molek

CG Hardcore Club
Messages
94,923
Paid Membership
Top Poster #2
Joined
Jun 3, 2013
Messages
94,923
Reaction score
15,382
Points
1,906
Klu org tu luar negeri.. tak vaksin.. dia akan merentas negeri dan jumpe org lain, singah sana sini
oh rentas negeri tu kan

saya terifkir yg local duduk di area situ
aah ada kemungkinan perantauan yg balik mengundi tu belum cukup dos vaksin
 

cek mek molek

CG Hardcore Club
Messages
94,923
Paid Membership
Top Poster #2
Joined
Jun 3, 2013
Messages
94,923
Reaction score
15,382
Points
1,906
Ohh..ye ke? Sepatutnya sblm keluar keputusan diaorg kena rujuk pihak istana dulu.. xkn dah kluar keputusan Agong overules pulak..nmpk caca marba nanti..
tn yussv, nampak gaya mcm mesyuarat kabinet dan PM dah putuskan
dan mungkin PM dah mengadap baginda Sultan pasal darurat tu. dan kemungkinan besar baginda Sultan perkenan prn diadakan

sebab tengok situasi pasti politik semua dah sibuk
 

cek mek molek

CG Hardcore Club
Messages
94,923
Paid Membership
Top Poster #2
Joined
Jun 3, 2013
Messages
94,923
Reaction score
15,382
Points
1,906
"Apa yang telah kita putuskan di peringkat negeri, kita akan serahkan ke peringkat seterusnya," kata Pengerusi PH Melaka Adly Zahari. -BeritaMkini

1634554453101.png


Adly: PH Melaka sudah ada bayangan calon hadapi PRN
bernama.png

Bernama
Diterbitkan: Oct 18, 2021 5:57 PM

PH Melaka mengakui sudah mempunyai bayangan barisan calon bagi menghadapi PRN Melaka, kata pengerusinya Adly Zahari.

Adly berkata pada awalnya persiapan berkenaan adalah bagi menghadapi PRU15 namun pihaknya akan menggunakan persiapan tersebut bagi menghadapi PRN Melaka.

“Disebabkan ia (PRN Melaka) diadakan lebih awal, kita akan muktamadkan (senarai calon). Nanti kita putuskan siapa calonnya. Tunggulah dalam sehari dua ini. Apa yang telah kita putuskan di peringkat negeri, kita akan serahkan ke peringkat seterusnya,” katanya ketika dihubungi Bernama hari ini.

Dia bagaimanapun menyifatkan keputusan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) untuk mengadakan PRN Melaka pada 20 Nov adalah satu langkah tergesa-gesa tetapi pihaknya akan bersedia dengan segala kemungkinan.

Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Abdul Ghani Salleh hari ini mengumumkan tarikh pelaksanaan PRN Melaka pada 20 Nov depan manakala penamaan calon (8 Nov) dan undi awal (16 Nov).

DUN Melaka dibubarkan pada 4 Okt lepas susulan empat Adun menarik sokongan terhadap kepimpinan Ketua Menteri Melaka Sulaiman Md Ali.

Empat Adun tersebut adalah Idris Haron (Sungai Udang), Nor Azman Hassan (Pantai Kundor), Norhizam Hassan Baktee (Pengkalan Batu) dan Noor Effandi Ahmad (Telok Mas).

-Bernama

 

pudins70

Super Active Member
Messages
9,176
Joined
Mar 28, 2011
Messages
9,176
Reaction score
972
Points
121
Rakyat patut bersepakat untuk boikot PRN ni.
Tak habis2 ahli politik laknatullah ni buat hal, akhirnya yang dapat susah kita semua jugak.
 

GamezStar

CG Top Poster Club
Messages
34,888
Joined
Jul 1, 2008
Messages
34,888
Reaction score
2,454
Points
201
Rakyat patut bersepakat untuk boikot PRN ni.
Tak habis2 ahli politik laknatullah ni buat hal, akhirnya yang dapat susah kita semua jugak.

Harap org melaka sedar.. yg untung political yg gile kuasa.. sedar la
 

findemas

Active+ Member
Messages
3,895
Paid Membership
Joined
Sep 10, 2007
Messages
3,895
Reaction score
291
Points
51
Harap org melaka sedar.. yg untung political yg gile kuasa.. sedar la
Orang Melayu mungkin boikot tapi pendatang takkan sesekali boikot pilihanraya sebab kuasa adalah amat penting bagi mereka.
 

GamezStar

CG Top Poster Club
Messages
34,888
Joined
Jul 1, 2008
Messages
34,888
Reaction score
2,454
Points
201
Orang Melayu mungkin boikot tapi pendatang takkan sesekali boikot pilihanraya sebab kuasa adalah amat penting bagi mereka.

Sapa2 pon naik berKuasa.. kuasa tetap bole di beli.. janji fulus berkepuk2
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register