Bisnes apa yg sesuai utk masa sekarang

CG Sponsors




boey

Legendary Member
Joined
Oct 10, 2007
Messages
15,508
Reaction score
57
Points
120
Belajar dulu niaga dengan cara jual barang keperluan rumah tangga. Bermula dengan jual mesin basuh kat rumah pastu peti ais, tv, periuk nasi, barang perabot, lampu, kipas, henfon dan sebagainya.
 
Sponsored Post

zerovirus

CG Super Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Jan 25, 2009
Messages
182,141
Reaction score
79
Points
1,020
cari keje lain dulu sementara. dalam masa join dropship dulu.
 

satsepit

Active+ Member
Joined
Dec 29, 2007
Messages
3,879
Reaction score
263
Points
51
Tak kisah jual apa pun asal ada orang beli...

Ada ke orang nak beli @ sape nak beli barang ko jual tu??
* jawap yg ni dulu sblm start meniaga
 

juhan

Active+ Member
Joined
Mar 30, 2010
Messages
4,072
Reaction score
585
Points
81
Pada aku.. Skrg ni.. Ko amik lesen gdl, beli van daftar van utk perdagangan. Pastu register ngan lazada dan atau shopee.. Pos barang diorg.. Masyukkkk.
 

pelitaminyak

Active Member
Joined
Aug 13, 2008
Messages
2,400
Reaction score
620
Points
81
Ada business baru ........ Pets taxi .....dah agak popular juga
 

Penbiru

CG Top Poster Club
Joined
Jan 12, 2008
Messages
20,858
Reaction score
2,103
Points
201
aku buat bisnes makan.....esok start jual lamb shank....RM35 seketul....
 

i4u

Legendary Member
Joined
Sep 13, 2010
Messages
17,314
Reaction score
51
Points
130
Assalamualaikum..minta pndpt idea..
Citer dia aku bru hbs kntrk keje..cmpny aku kje dh x smbg kntrk..skrg aku ada simpanan dlm 30k..apa bisnes yg sesuai wt masa skrg..yela nk mtk kje bru rasa mcm ssh nk dpt wktu skrg ni..tp aku zero dlm bisnes😢
wsalam, idea mcm2 bleh buat..cthnya

1.meniaga nasi lemak (x semestinya kena masak sendiri)
2.yg penting cari lokasi baik
3.minimumkan kos (cari bhn2 kt tmpt murah..psr borong,eco,laza,shope)
4.bygkan anda sbg customer from a to z (proses dari mula tau kedai anda smpai abes mkn)
5.listkan keperluan utk biz ns lemak
-nama kedai
-banner
-page media sosial(fb,ig,ws grup,yt,tw)
-sistem delivery(grab,fp,lala,bgkusit)
6.rajin,gigih,tawakal
7.dah stabil biz..duplicate tmpt lain (tmbh caw)
8.hasil biz blh invest kt asb,ahb
 

mrvx

Legendary Member
Joined
Feb 20, 2009
Messages
10,454
Reaction score
602
Points
171
bagi aku.. jual pisang goreng, ubi keledek goreng, keropok dan air balang dalam satu satu masa lebih menguntungkan....
 

zerovirus

CG Super Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Jan 25, 2009
Messages
182,141
Reaction score
79
Points
1,020
Pada aku.. Skrg ni.. Ko amik lesen gdl, beli van daftar van utk perdagangan. Pastu register ngan lazada dan atau shopee.. Pos barang diorg.. Masyukkkk.

ni pun best. kalau ada van mudah. modal.pun besar
 
Sponsored Post
Top
Log in Register