BTC USD 49,264.5 Gold USD 1,782.81
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Bisnes apa yg sesuai utk masa sekarang

nokia3210

Active+ Member
Messages
3,088
Joined
Sep 6, 2012
Messages
3,088
Reaction score
576
Points
86
Byk2 niaga ni jual durian je kena dgn ak. Habis je durian sampai xcukup order. Alhamdulillah

Jual benda lain sepi je
aku sempat buat sekali minggu lepas..
amik RM4 kat pokok..tolak kat peraih RM6..dlm 1 tan la..tak berani amik byk lagi sbb nk tengok dulu..
nak repeat je, tuan kebun cakap dah abis org booking.. rupanya kena sailang, org amik rm5 ..merasa sekali tu je la aku :(
 
Sponsored Post

momoque

Legendary Member
Messages
11,181
Joined
Dec 26, 2011
Messages
11,181
Reaction score
380
Points
141
Ramai skrg buke biz makanan jual tepi jalan

Moga dipermurahkan rezeki mereka semua

Yg aku nmpk laku..

ayam gunting (sambil2 tu jual air balang mcm air teh ketagih)

nasi ayam rm3

nasi / nasi lemak kukus ayam goreng berempah
 

pelitaminyak

Super Active Member
Messages
5,696
Joined
Aug 13, 2008
Messages
5,696
Reaction score
1,603
Points
151
Ramai skrg buke biz makanan jual tepi jalan

Moga dipermurahkan rezeki mereka semua

Yg aku nmpk laku..

ayam gunting (sambil2 tu jual air balang mcm air teh ketagih)

nasi ayam rm3

nasi / nasi lemak kukus ayam goreng berempah
Ramai Betui buka gerai......... Pantang ada kawasan je
 

momoque

Legendary Member
Messages
11,181
Joined
Dec 26, 2011
Messages
11,181
Reaction score
380
Points
141
Sekarang area ipoh start popular tongmo bakar (sosage kemboja)......... Tapi giler

Dah laku keras kene cepat2 buka cawangan tmpt lain

Org lain tgk laku keras depa pi copy paste

Itu bese...lumrah
 

dausbiz

CG Hardcore Club
Messages
52,463
Paid Membership
Joined
Apr 27, 2015
Messages
52,463
Reaction score
1,783
Points
596
Ramai skrg buke biz makanan jual tepi jalan

Moga dipermurahkan rezeki mereka semua

Yg aku nmpk laku..

ayam gunting (sambil2 tu jual air balang mcm air teh ketagih)

nasi ayam rm3

nasi / nasi lemak kukus ayam goreng berempah

Yer betul

Nasi ayam jual rm5 pun ramai dah serbu
 

MrDisc

Active+ Member
Messages
2,924
Joined
Dec 22, 2016
Messages
2,924
Reaction score
343
Points
46
Bab biz yang tengok sebelum pkp ke selepas pkp

Masyuk slalu

Biz burger

Mcdonalds

Burger tepi jalan

Zinger kfc

Sentiasa dapat sambutan
Jual makan2 dapat sambutan mmg tak pelik bang daus.

Jual ubat sapu2 tahan lama nie hairan bila laku keras....

Keras sgt tak bahaya ke bang daus....
 

dausbiz

CG Hardcore Club
Messages
52,463
Paid Membership
Joined
Apr 27, 2015
Messages
52,463
Reaction score
1,783
Points
596
Jual makan2 dapat sambutan mmg tak pelik bang daus.

Jual ubat sapu2 tahan lama nie hairan bila laku keras....

Keras sgt tak bahaya ke bang daus....

Kenapa produk nie ada

Sebab ada permintaan

Produk dalam dunia tidak akan wujud
Jika tak ada permintaan pelanggan

Belajar ekonomi la plak
 

MrDisc

Active+ Member
Messages
2,924
Joined
Dec 22, 2016
Messages
2,924
Reaction score
343
Points
46
Kenapa produk nie ada

Sebab ada permintaan

Produk dalam dunia tidak akan wujud
Jika tak ada permintaan pelanggan

Belajar ekonomi la plak

Produk sapu2 naik nie keperluan atau kehendak bang daus.

Tak brapa pandai belajar ekonomi bang daus.

Sekolah takat derjah 6 jek...
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register