BTC USD 62,058.4 Gold USD 1,767.88
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Bimbang kuil diroboh, lelaki bakar dirinya

autorm

Active+ Member
Joined
Oct 24, 2009
Messages
2,939
Reaction score
9
Points
35
3dfed9aa7d99a18914d870de1e453f05.jpg


Gara-gara terlalu bimbang kuil Sri Srinivasa Perumal di Pusat Bandar Puchong, Selangor akan dirobohkan, seorang lelaki bertindak nekad dengan membakar dirinya.

M Chakragunasegaran, 52 bagaimanapun berjaya diselamatkan oleh pihak polis serta beberapa ahli persatuan kuil yang kebetulan berada di tempat kejadian menyelamatkannya. Beliau yang dalam keadaan pengsan dikejarkan ke hospital tetapi keadaannya dilaporkan tenat.

d5e220b80c8f6299a1b4d484a903d469.jpg


Menurut saksi, K Dharmalingam,49, kejadian itu disedari semasa beliau melakukan upacara sembahyang di kuil berkenaan pada jam 6.30 pagi ini dan terlihat berlaku kekecohan.

Beliau terlihat mangsa menjerit “Jangan roboh kuil ini,” tetapi pihak berkuasa tidak memperdulikan rayuan lelaki itu.

Dia kemudian bertindak nekad dan menyalakan api di badannya dan dilaporkan terbakar kira-kira lima minit sebelum berjaya diselamatkan.

c8e97d0addba852fa7467d76c6cd7f82.jpg


Selesai drama itu, kerja-kerja merobohkan sebahagian daripada kuil itu yang menjadi tempat simpanan barangan kemudiannya bermula pada kira-kira jam 9.30 pagi tadi.

Lebih kurang 200 kakitangan terdiri daripada ahli Majlis Perbandaran Subang Jaya (MPSJ), pihak polis dan Rela terbabit dalam operasi berkenaan.

Sebelum ini, notis arahan dikeluarkan oleh pada 26 Oktober lalu dengan persatuan kuil berkenaan diberi tempoh selama tujuh hari untuk berpindah bagi tujuan pembinaan sebuah tadika baru.

Dharmalingam yang juga setiausaha kuil Sri Srinivasa Perumal itu berkata, pihaknya kesal kerana pihak berwajib tidak memberi tempoh yang mencukupi bagi mereka berpindah.

"Sudah lebih 10 tahun kuil ini dibina, tanah ini merupakan tanah rezab," katanya.

Kakitangan penguatkuasa kemudian melakukan kerja memagar sekeliling kawasan tersebut.

Sementara itu, ahli jawatankuasa kebajikan kuil itu, T Pukalenthy,42, berkata berdasarkan maklumat diperolehinya pihak sekolah memberi kebenaran kepada persatuan kuil untuk membina bangunan tambahan yang menjadi stor tempat simpanan barangan sejak 10 tahun dahulu.

"Perbuatan mereka merobohkan stor tersebut tidak wajar, sepatutnya mereka memberitahu pihak pengurusan kuil lebih awal," katanya.

c280f1751aa993bcecf9410e8dba0635.jpg


sumber
 
Sponsored Post

sawamura

Legendary Member
Joined
Mar 24, 2010
Messages
12,479
Reaction score
925
Points
161
orang robohkan jugak... :eek::eek:

buat lagi kerja x pekdah.. :))
 

Joe1911

Active Member
Joined
Mar 5, 2009
Messages
1,644
Reaction score
8
Points
25
Ban gang,kenapa sanggup membunuh diri??hutang banyak sangat ka?
 

zamreda

CG Top Poster Club
Paid Membership
Joined
Sep 1, 2008
Messages
31,388
Reaction score
51
Points
120
kang dah kata notis sudah dibuat....bkn taknak dibuat..
 

geesya

Super Active Member
Joined
Aug 6, 2009
Messages
7,456
Reaction score
243
Points
73
demi mempertahankan kesucian agamanya ......
 

buffet2

Active Member
Joined
Jul 30, 2008
Messages
1,255
Reaction score
34
Points
40
main pacak je kuil ni...pastu claim tanah diorang...apa da...selagi ada tanah rezab atau tanah kosong sumer nak pacak buat kuil...ingat ni india ker...

semoga aku diberi kesabaran...
 

Adasyu

Active+ Member
Joined
Apr 6, 2010
Messages
2,683
Reaction score
25
Points
30
erkkkk??? yeke...kuil sri maha kaliamman kena robohkan jugak tp diganti dgn kuil baru...buat kat putra heights..xdela kerajaan negeri kejam bukan men..adessss, hal mcm nie pon nak meraban x tentu hala ke...negeri2 PR burok2 belaka,BN baik2 saja...da lama meluat dgn UMNO...

x sesabar nak tggu pilihanraya akan dtg...hak sebagai rakyat akn digunakan sepenuhnya..
 

alberq

Legendary Member
Joined
Apr 7, 2009
Messages
11,739
Reaction score
37
Points
120
mmg betul...org india ni ikut mimpi..ikut suka diorg nk pacak kat mana pun...pas tu org suh blah tak mau..
 

tebbaloi

Legendary Member
Joined
Mar 4, 2009
Messages
13,457
Reaction score
444
Points
131
sanggup mati dari tgk kuil mereka di bakar..
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register