Biawak ubah sejarah Galapagos

CG Sponsors




eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,894
Points
591
SANTIAGO, Chile - Seekor biawak unik berwarna merah jambu yang muncul di kepulauan Galapagos bakal mengubah semula sejarah evolusi haiwan eksotik di pulau Pasifik itu.

Dinamakan sebagai Rosada, spesies iguana itu dipercayai hilang semasa saintis Charles Darwin melawat Galapagos pada 1835 yang kemudian mencetuskan kontroversi melalui teori asal usul manusia.

Penyelidik dalam laporannya kepada jurnal Proceedings National Academy of Sciences (PNAS) mendakwa, Rosada terpisah daripada kumpulan spesiesnya 5.7 juta tahun dahulu.

Saintis menganggarkan kurang 100 ekor haiwan itu yang masih hidup secara misteri sekali gus membuka lembaran baru bagi memperbetulkan semula sejarah evolusi manusia oleh Darwin. - Agensi

Tak lama lagi ada ler yang nak pi buru pulak
 
Sponsored Post

virtualbiz

Active+ Member
Joined
Feb 20, 2008
Messages
4,899
Reaction score
177
Points
33
klu dh semua org tau..kejap jer ni pupus :p
 

silvermaddness

Legendary Member
Joined
Oct 6, 2007
Messages
11,530
Reaction score
66
Points
130
hehe..ke dorang nk cakap manusia dari biawak plak..hahaha..mcm2 la teori hangpa
 

harraz asyraaf

Super Active Member
Joined
Jun 5, 2008
Messages
7,794
Reaction score
93
Points
70
hihihi...darwin tu bukan biawak ka???

aku pikir biawak pun malu nak ngaku dia darwin...hihihi
 

rockstar

Active+ Member
Joined
Jan 7, 2007
Messages
4,814
Reaction score
33
Points
30
cool giler biawak kaler pink...patut la darwin cute miut.....:D
 

emkayzack

Fun Poster
Joined
Aug 28, 2006
Messages
747
Reaction score
10
Points
19
macam-macam
biawak kaler pink
macam laptop sony vaio
 

king_diamond

Legendary Member
Platinum Member
Joined
Sep 3, 2008
Messages
10,160
Reaction score
359
Points
131
teori darwin, teori yang merosakkan aqidah....adaka manusia asal dari beruk....yang beruk tu dia :D
 

eday84

CG Top Poster Club
Joined
Jan 10, 2009
Messages
27,695
Reaction score
146
Points
128
wau.. biawak pink? habis la gay2 sedunia guna biawak ni jadi lambang diorang ekekek.. konon2 era gay la pulak lepas ni..
 
Sponsored Post
Top
Log in Register