Biar tin Milo jadi saksi di hadapan Allah.

CG Sponsors




BenVentures

Super Active Member
Joined
May 10, 2018
Messages
9,459
Reaction score
563
Points
121
silap tun buat tabung xspecifik nama

patut buat tabung dgn nama

TABUNG BAYAR HUTANG 1MDB, TABUNG BAYAR HUTANG NFC.... baru sedap dengar. TABUNG BAYAR KERUGIAN TABUNG HAJI
Tabung bayar kerugian zaman Najib
 
Sponsored Post

cropok

Active Member
Joined
Mar 30, 2018
Messages
1,683
Reaction score
424
Points
51
silap tun buat tabung xspecifik nama

patut buat tabung dgn nama

tabung bayar hutang 1mdb, tabung bayar hutang nfc.... Baru sedap dengar. Tabung bayar kerugian tabung haji
tabung bersamamu..
 

Panji hitam putih

Active+ Member
Joined
Nov 6, 2016
Messages
4,110
Reaction score
1,182
Points
111
Telah lama kita di candukan dengan perlambangan bahawa hanya kerajaan BN yang mampu memberi rezeki kepada rakyat. Canduan ini melekat di benak rakyat sehingga kita hampir terlupa tentang satu frasa yang sangat penting pernah diungkapkan oleh Abraham Lincoln “Jangan persoal sumbangan yang negara berikan kepada kamu, tapi apa sumbangan kamu untuk negara”.

Hari ini kerajaan baru di Putrajaya cuba menukar stigma yang berakar di benak rakyat semua. Tabung Harapan Negara. Pada pandangan saya, ia adalah sesuatu yang sangat baik kalaupun tidak baharu. Ia cuba memecahkan tembok besi yang lama merantai pemikiran rakyat Malaysia.

Sebagaimana kerajaan BN tidak akan kalah di Putrajaya, ia telah berakhir. Begitulah juga dengan Tabung Harapan Negara. Ia seakan mahu rakyat merasakan bahawa bersamalah kita bergandingan di saat kerajaan yang dipilih sedang mengalami kesusahan.

Bak kata pepatah “ berat sama dipikul, ringan sama dijinjing”.

PAS sendiri telah lama menubuhkan tabung untuk kelansungan politik kami. Malah kami sering dipersendakan sebagai parti tin milo, parti jabir rokrak dan sebagainya.

Setiap kali semasa ceramah, tin-tin milo dan *jabir rokrak kami akan bergerak ke pelusuk hadirin. Ia masih berjalan sehingga kini walaupun PAS sudah memegang tampuk pemerintahan di Kelantan berpenggal- penggal.

Diperingkat Kerajaan Negeri Kelantan, Tabung Serambi Mekah sudah lama bergerak dan juga tabung-tabung lain yang telah diwujudkan.

Bezanya Tabung Serambi Mekah bukan untuk membayar hutang negeri, tetapi untuk kerja-kerja kebajikan dan bantuan-bantuan khas kepada rakyat kerana ianya lebih cepat dan berkesan seperti bantuan bencana, kebakaran dan lain-lain.

Pemotongan elaun Menteri Besar dan Adun-Adun PAS untuk Tabung Serambi Mekah juga bermula sebaik tabung tersebut ditubuhkan hampir 30 tahun lepas.

Bukan mahu mendabik dada, tapi ternyata kami telah lama mendahului zamannya.

Ia bukan bertujuan mahu mengambil untung, namun ia adalah manifestasi tentang sebuah perjuangan yang memerlukan pengorbanan setiap pendokongnya.

Akhirnya, saya sangat berharap tabung ini akan berjaya dan semestinya pemimpin-pemimpin wajib terlibat sama memberi sumbangan. Saya juga berharap tabung ini nanti tidak akan dipecah amanahkan.

Saya sayang negara saya sebagaimana kita semua sayang negara ini.

*jabir rokrak- bag plastik

Abdul Latiff Abdul Rahman
Ahli Parlimen Kuala Krai
 

cropok

Active Member
Joined
Mar 30, 2018
Messages
1,683
Reaction score
424
Points
51
ooo jabir rokrak tu beg plastik ka...
 

BenVentures

Super Active Member
Joined
May 10, 2018
Messages
9,459
Reaction score
563
Points
121
Telah lama kita di candukan dengan perlambangan bahawa hanya kerajaan BN yang mampu memberi rezeki kepada rakyat. Canduan ini melekat di benak rakyat sehingga kita hampir terlupa tentang satu frasa yang sangat penting pernah diungkapkan oleh Abraham Lincoln “Jangan persoal sumbangan yang negara berikan kepada kamu, tapi apa sumbangan kamu untuk negara”.

Hari ini kerajaan baru di Putrajaya cuba menukar stigma yang berakar di benak rakyat semua. Tabung Harapan Negara. Pada pandangan saya, ia adalah sesuatu yang sangat baik kalaupun tidak baharu. Ia cuba memecahkan tembok besi yang lama merantai pemikiran rakyat Malaysia.

Sebagaimana kerajaan BN tidak akan kalah di Putrajaya, ia telah berakhir. Begitulah juga dengan Tabung Harapan Negara. Ia seakan mahu rakyat merasakan bahawa bersamalah kita bergandingan di saat kerajaan yang dipilih sedang mengalami kesusahan.

Bak kata pepatah “ berat sama dipikul, ringan sama dijinjing”.

PAS sendiri telah lama menubuhkan tabung untuk kelansungan politik kami. Malah kami sering dipersendakan sebagai parti tin milo, parti jabir rokrak dan sebagainya.

Setiap kali semasa ceramah, tin-tin milo dan *jabir rokrak kami akan bergerak ke pelusuk hadirin. Ia masih berjalan sehingga kini walaupun PAS sudah memegang tampuk pemerintahan di Kelantan berpenggal- penggal.

Diperingkat Kerajaan Negeri Kelantan, Tabung Serambi Mekah sudah lama bergerak dan juga tabung-tabung lain yang telah diwujudkan.

Bezanya Tabung Serambi Mekah bukan untuk membayar hutang negeri, tetapi untuk kerja-kerja kebajikan dan bantuan-bantuan khas kepada rakyat kerana ianya lebih cepat dan berkesan seperti bantuan bencana, kebakaran dan lain-lain.

Pemotongan elaun Menteri Besar dan Adun-Adun PAS untuk Tabung Serambi Mekah juga bermula sebaik tabung tersebut ditubuhkan hampir 30 tahun lepas.

Bukan mahu mendabik dada, tapi ternyata kami telah lama mendahului zamannya.

Ia bukan bertujuan mahu mengambil untung, namun ia adalah manifestasi tentang sebuah perjuangan yang memerlukan pengorbanan setiap pendokongnya.

Akhirnya, saya sangat berharap tabung ini akan berjaya dan semestinya pemimpin-pemimpin wajib terlibat sama memberi sumbangan. Saya juga berharap tabung ini nanti tidak akan dipecah amanahkan.

Saya sayang negara saya sebagaimana kita semua sayang negara ini.

*jabir rokrak- bag plastik

Abdul Latiff Abdul Rahman
Ahli Parlimen Kuala Krai
Sembang kencang.
Kerusi kat borneo tak pernah menang. Pkr yg lebih muda pun boleh menang. Pas cuma jaguh kampung.
 

akiyamasan

Active+ Member
Joined
Mar 10, 2011
Messages
3,698
Reaction score
863
Points
81
Sembang kencang.
Kerusi kat borneo tak pernah menang. Pkr yg lebih muda pun boleh menang. Pas cuma jaguh kampung.
Aku rasa dia cuma nak sampaikan yang kaedah derma utk kerajaan tu PAS dah mendahului..

Memang betul pun
 

hum

Super Active Member
Joined
Mar 9, 2009
Messages
5,483
Reaction score
94
Points
70
Telah lama kita di candukan dengan perlambangan bahawa hanya kerajaan BN yang mampu memberi rezeki kepada rakyat. Canduan ini melekat di benak rakyat sehingga kita hampir terlupa tentang satu frasa yang sangat penting pernah diungkapkan oleh Abraham Lincoln “Jangan persoal sumbangan yang negara berikan kepada kamu, tapi apa sumbangan kamu untuk negara”.

Hari ini kerajaan baru di Putrajaya cuba menukar stigma yang berakar di benak rakyat semua. Tabung Harapan Negara. Pada pandangan saya, ia adalah sesuatu yang sangat baik kalaupun tidak baharu. Ia cuba memecahkan tembok besi yang lama merantai pemikiran rakyat Malaysia.

Sebagaimana kerajaan BN tidak akan kalah di Putrajaya, ia telah berakhir. Begitulah juga dengan Tabung Harapan Negara. Ia seakan mahu rakyat merasakan bahawa bersamalah kita bergandingan di saat kerajaan yang dipilih sedang mengalami kesusahan.

Bak kata pepatah “ berat sama dipikul, ringan sama dijinjing”.

PAS sendiri telah lama menubuhkan tabung untuk kelansungan politik kami. Malah kami sering dipersendakan sebagai parti tin milo, parti jabir rokrak dan sebagainya.

Setiap kali semasa ceramah, tin-tin milo dan *jabir rokrak kami akan bergerak ke pelusuk hadirin. Ia masih berjalan sehingga kini walaupun PAS sudah memegang tampuk pemerintahan di Kelantan berpenggal- penggal.

Diperingkat Kerajaan Negeri Kelantan, Tabung Serambi Mekah sudah lama bergerak dan juga tabung-tabung lain yang telah diwujudkan.

Bezanya Tabung Serambi Mekah bukan untuk membayar hutang negeri, tetapi untuk kerja-kerja kebajikan dan bantuan-bantuan khas kepada rakyat kerana ianya lebih cepat dan berkesan seperti bantuan bencana, kebakaran dan lain-lain.

Pemotongan elaun Menteri Besar dan Adun-Adun PAS untuk Tabung Serambi Mekah juga bermula sebaik tabung tersebut ditubuhkan hampir 30 tahun lepas.

Bukan mahu mendabik dada, tapi ternyata kami telah lama mendahului zamannya.

Ia bukan bertujuan mahu mengambil untung, namun ia adalah manifestasi tentang sebuah perjuangan yang memerlukan pengorbanan setiap pendokongnya.

Akhirnya, saya sangat berharap tabung ini akan berjaya dan semestinya pemimpin-pemimpin wajib terlibat sama memberi sumbangan. Saya juga berharap tabung ini nanti tidak akan dipecah amanahkan.

Saya sayang negara saya sebagaimana kita semua sayang negara ini.

*jabir rokrak- bag plastik

Abdul Latiff Abdul Rahman
Ahli Parlimen Kuala Krai

Ada sedikit perbezaan antara 2 tabung ni..

PAS sendiri telah lama menubuhkan tabung untuk kelansungan politik kami. Malah kami sering dipersendakan sebagai parti tin milo, parti jabir rokrak dan sebagainya.

Tabung pas untuk kelangsungan politik pas sementara tabung harapan malaysia untuk kelangsungan negara malaysia..
Harap faham la maksudnya tu..


Tak bolehke rakyat malaysia bersatu dalam hal kenegaraan..sampai bila malaysia nak maju kalau rakyat masih berpuak2 kenegerian,kepolitikan,kekauman..sampai bila pun tak abis
 

Panji hitam putih

Active+ Member
Joined
Nov 6, 2016
Messages
4,110
Reaction score
1,182
Points
111
Ada sedikit perbezaan antara 2 tabung ni..

PAS sendiri telah lama menubuhkan tabung untuk kelansungan politik kami. Malah kami sering dipersendakan sebagai parti tin milo, parti jabir rokrak dan sebagainya.

Tabung pas untuk kelangsungan politik pas sementara tabung harapan malaysia untuk kelangsungan negara malaysia..
Harap faham la maksudnya tu..


Tak bolehke rakyat malaysia bersatu dalam hal kenegaraan..sampai bila malaysia nak maju kalau rakyat masih berpuak2 kenegerian,kepolitikan,kekauman..sampai bila pun tak abis
baca balik la lah dulu artikel tu...kan sokong tu usaha kerajaan.

Tabung Harapan Negara. Pada pandangan saya, ia adalah sesuatu yang sangat baik kalaupun tidak baharu. Ia cuba memecahkan tembok besi yang lama merantai pemikiran rakyat Malaysia.

Sebagaimana kerajaan BN tidak akan kalah di Putrajaya, ia telah berakhir. Begitulah juga dengan Tabung Harapan Negara. Ia seakan mahu rakyat merasakan bahawa bersamalah kita bergandingan di saat kerajaan yang dipilih sedang mengalami kesusahan.
 

ohsem

Active Member
Joined
Nov 23, 2011
Messages
1,867
Reaction score
57
Points
40
Jgn jadi seperti pusat zakat..dpt duit zakat dr penzakat..wat investment,projeka bagai2 dgn kata..utk org miskin..org miskin nk makan minum pakai bagai2..bukan nk tgk bangunan serta keuntungan yg dpt..nama pun zakat..dpt duit terus agih pada fakir miskin sebab dorg kelaparan..kalau nk invest bagai2..sila buat bank atau syarikat pelaburan..1 lagi..zakat tu bukan meringan kan beban tetapi menyelesaikan masalah org islam..kalau stakat nk ringan..tu yg bg seringgit dua ringgit je pada org miskin sedangkan duit berjuta2 didlmnya..dorg ingat saidina umar pikul gandum 5 kilo je kot bg pada seorg ibu yg goreng pasir pada anaknya..check balik..sebesar mana yg saidina umar pikul guni gandum tu dan berapa guni..sehingga ibu itu gembira sgt dgn sistem islam sebenarnya..
berat tuduhan tuan ni.. boleh jadi fitnah.. tolong like dan follow page zakat negeri2 sebelum keluar statement tak matang mcm ni..
 
Sponsored Post
Top
Log in Register