[Betul ke?] Azmin: Saya ada maklumat ahli Umno terlibat bakar gereja

CG Sponsors




desire

Super Active Member
Platinum Member
Joined
Nov 14, 2006
Messages
9,694
Reaction score
29
Points
70
Azmin: Saya ada maklumat ahli Umno terlibat bakar gereja

PETALING JAYA, 27 Jan: Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Azmin Ali akan mendedahkan satu maklumat yang diperolehinya yang mendakwa sebahagian yang dituduh berhubung kes serangan gereja di Desa Melawati tempoh hari adalah dari ahli pemuda Umno.

Bercakap kepada pemberita, beliau berkata sedang mengumpul maklumat berkaitan sebelum mendedahkan nama-nama tersebut kepada umum.

Selain nama, beliau juga sedang dalam usaha mendapatkan nombor kad pengenalan dan nombor keahlian Umno kesemua mereka yang didakwa terlibat.

"Berdasarkan senarai nama tertuduh yang telah didakwa di mahkamah, sebahagian daripada mereka pemuda Umno bahagian Gombak dan bahagian Ampang.

"Maklumat awal yang saya dapat, sekurang kurangnya empat atau lima orang ahli Umno, malah cawangan mana pun saya sudah perolehi," katanya yang juga Ahli Parlimen Gombak.

Pada 8 Januari lalu, Gereja Metro Tabernacle di Desa Melawati, Kuala Lumpur, terbakar diserang dengan bom api.

Pada masa sama, beliau mendesak Presiden Umno, Datuk Seri Najib Razak menjawab segera dakwaan penglibatan ahli Umno dalam kes terbabit.

"Saya lihat trend hari ini, survival Umno itu hanya boleh diperolehi melalui permainan isu kaum dan agama.

"Saya harap Umno hentikan sentimen seperti ini kerana ia cukup bahaya kepada rakyat Malaysia," katanya lagi.

Beliau berkata demikian sewaktu melawat tempat kepala **** yang dilontar di perkarangan masjid Taman Datuk Harun di Petaling Jaya awal pagi ini.

Berhubung hal itu, PKR jelasnya mengutuk sekeras-kerasnya tindakan tersebut.

Islam tegasnya tidak menganjurkan perbuatan khianat seperti itu apatah lagi yang boleh mencetuskan keadaan tidak tenteram dikalangan rakyat Malaysia yang majmuk.

"Pihak polis harus kerah seluruh kekuatan yang ada untuk menjaga ketenteraman awam dan bukan menjaga keselamatan dan ketenteraman pemimpin Umno dan Barisan Nasional sahaja," katanya.

sumber: http://www.harakahdaily.net/v2/inde...r-gereja&catid=41:utama-muka-depan&Itemid=125
 
Sponsored Post

[email protected]

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Jul 16, 2009
Messages
20,561
Reaction score
570
Points
166
Kadang2 aku tgk org2 camnie....mmg pndi tpi *****....kalau tau pn just beritau polis sudahla...bila ckp camnie....xkn si azmin nie dh lupa dia pn org melayu islam gak....xkira la umno ker,pkr ker,pas ker....bila sorg melayu berckp camnie wlupn sumber dia btol kn boleh melibatkan ketegangan kaum atau agama...wlupn si azmin nie berckp hanya lebih kepada kepentingan diri dia jer....:-?:-?:-?
 

lau_kau

Super Active Member
Joined
Aug 2, 2007
Messages
8,948
Reaction score
863
Points
121
politik politik......xhbs2 duk tuduh org.........semua 2 nak buat huru hara la bukan apa......seronok kot klau gaduh, perang saudara ka....
 

matcitra

Fun Poster
Joined
Oct 8, 2008
Messages
772
Reaction score
0
Points
10
Kadang2 aku tgk org2 camnie....mmg pndi tpi *****....kalau tau pn just beritau polis sudahla...bila ckp camnie....xkn si azmin nie dh lupa dia pn org melayu islam gak....xkira la umno ker,pkr ker,pas ker....bila sorg melayu berckp camnie wlupn sumber dia btol kn boleh melibatkan ketegangan kaum atau agama...wlupn si azmin nie berckp hanya lebih kepada kepentingan diri dia jer....:-?:-?:-?
Standard...

sapa tak azmin..
anak murid nuar tu....!!:cool::cool:
 
Last edited:

S.Y.E.D

Banned
Joined
Jun 6, 2008
Messages
18,685
Reaction score
588
Points
161
sudah la azmin.. jgn nak api apikan lagi.. empesss
 

desire

Super Active Member
Platinum Member
Joined
Nov 14, 2006
Messages
9,694
Reaction score
29
Points
70
sudah la azmin.. jgn nak api apikan lagi.. empesss
Ada la nanti orang buat laporan ni... :-?

Ulang alik ke balai la nampaknya Azmin lepas ni...

Tapi... takkan la kalau takde apa2 bukti, walaupun sebesar tahik kuman, si Azmin berani kasi public statement? :-?
 

pijoe

Legendary Member
Platinum Member
Joined
Jun 11, 2008
Messages
13,302
Reaction score
1,220
Points
221
cerita je lebih....padahal habuk pun tarak.... ahli poliTIKUS SUKS....
 

felinesnipers

Fun Poster
Joined
Apr 4, 2008
Messages
437
Reaction score
7
Points
15
Kadang2 aku tgk org2 camnie....mmg pndi tpi *****....kalau tau pn just beritau polis sudahla...bila ckp camnie....xkn si azmin nie dh lupa dia pn org melayu islam gak....xkira la umno ker,pkr ker,pas ker....bila sorg melayu berckp camnie wlupn sumber dia btol kn boleh melibatkan ketegangan kaum atau agama...wlupn si azmin nie berckp hanya lebih kepada kepentingan diri dia jer....:-?:-?:-?
aku pun heran nape dia mcm nie..myb dia nak tonjolkn diri dia yg bgus kot.maklum lah 1 mase bakal presiden pkr gknye..nape lah melayu x bersatu..dah lah skrg ni penagih pun ramai melayu..
 

felinesnipers

Fun Poster
Joined
Apr 4, 2008
Messages
437
Reaction score
7
Points
15
hal2 cam ni jgn tonjolkan kelemahan dgn bangsa len.report polis sudahlah xyah smpai 1 mlsia tahu nanti lagi senang bangsa len amik kesempatan kat kita.kalau bngsa dah huru hara cm ne nak selamatkn agama islam lak klau x org melayu tu sndiri..wlupn umno wat slh ke ape,parti ni pun bnyak berjasa ngn kita lg2 org yg lebih awal mkn garam dr kita...
 
Sponsored Post
Top
Log in Register