Betul ke aku sayang mak dan abah?

CG Sponsors




ahib0205

Legendary Member
Joined
Nov 18, 2007
Messages
19,329
Reaction score
740
Points
166
Betul ke aku sayang mak dan abah?

Apa maksud sayang aku pada emak dan abah aku tu?

AKU MEMANG TAK SAYANG EMAK DAN ABAH !!!

Di mulut aku kata sayang... di hati aku kata sayang... tapi perbuatan ku telah membuktikan aku TAK SAYANG MAK DAN AYAH AKU !!!

Mak dan abah pesan dan suruh macam-macam... Oi! Tak kisah la apa yang depa suruh. Selagi tak melanggar syariat ISLAM, ikut je la... taati je la...

Ini tidak! Aku melawan dan terus melawan... Mungkin bila dihadapan emak dan abah aku senyum tanda hormat... tapi bila balik ke rumah, aku dengan bangga mengumpat pasal emak dan abah bersama-sama isteriku...

Padahal aku tak sedar sebelum aku nak membesar seperti sekarang ni, najis aku emak sendiri yang cuci. duit belanja sekolah aku, abah yang berikan hasil keringat dia. Tapi aku dengan ego... Ahhh.... tu dulu !!!!


Masa terus berlalu... berlalu laju tanpa hiraukan tentang perihal kehidupan anak derhaka seperti aku... Alhamdulillah emak dan abah aku masih hidup. Hahaha... sementara mereka hidup ni aku MALU nak cium pipi mereka depan orang lain...:((

Aku MALU nak cium dahi depa depan orang lain juga... :(( Aku MALU nak cium tangan depa depan orang juga... tapi aku cuma TAK MALU untuk hanya salam sahaja tangan mereka depan orang lain...

Ya Allah.... Betul ke aku sayang mak dan abah? :((

Dulu... emak abah dengan TAK MALU cium dahi, pipi dan ubun-ubuk aku depan orang lain... Arghh... tu dulu.... Sekali lagi

AKU MEMANG TAK SAYANG EMAK DAN ABAH !!!


P/s: AKU memang buka ENGKAU... Aku Hanya Insan Biasa... :(( :(( :((
 
Sponsored Post

ahib0205

Legendary Member
Joined
Nov 18, 2007
Messages
19,329
Reaction score
740
Points
166
Sama-sama kita ambil iktibar.... :)

Kepada yang masih ada emak dan abah.... Plz... selalu lah cium mereka... Esok andai kata ditakdirkan Allah sudah tiada emak dan ayah kita, toksah baru nak mengada nak cium sana sini masa dah terbujur mayat mereka...

Aku Hanya Insan Biasa...
 

Pistia

Super Active Member
Joined
Sep 22, 2008
Messages
8,760
Reaction score
47
Points
70
Sama-sama kita ambil iktibar.... :)

Kepada yang masih ada emak dan abah.... Plz... selalu lah cium mereka... Esok andai kata ditakdirkan Allah sudah tiada emak dan ayah kita, toksah baru nak mengada nak cium sana sini masa dah terbujur mayat mereka...

Aku Hanya Insan Biasa...
hurm..
kalu nak g mane2.. mmg akan cium mak ngan ayah.. :)
 

ahib0205

Legendary Member
Joined
Nov 18, 2007
Messages
19,329
Reaction score
740
Points
166
hurm..
kalu nak g mane2.. mmg akan cium mak ngan ayah.. :)
Alhamdulillah :) Cium je dan teruskan cium... lagi-lagi dahi depa. Depa akan tersentuh hati merasakan kita sebagai anak amat sayangkan depa... :)
 

Lynn_81

Active+ Member
Joined
Oct 31, 2008
Messages
3,599
Reaction score
18
Points
25
em...kiter x dpt nak cium mak ari2 mcm dulu ler...:(:)((
 

Pistia

Super Active Member
Joined
Sep 22, 2008
Messages
8,760
Reaction score
47
Points
70
Alhamdulillah :) Cium je dan teruskan cium... lagi-lagi dahi depa. Depa akan tersentuh hati merasakan kita sebagai anak amat sayangkan depa... :)
mmg dah biase dr kecik.. :)

sblm g sek akan wat gitu..
 

ahib0205

Legendary Member
Joined
Nov 18, 2007
Messages
19,329
Reaction score
740
Points
166
em...kiter x dpt nak cium mak ari2 mcm dulu ler...:(:)((

Tu pasal saya pesan kat diri saya khususnya... Time sekarang ni anda kita duduk berdekatan dengan emak ayah. Lebih specifik lagi duduk sebumbung dengan emak ayah kita, ciumlah mereka... cium dan ciumlah mereka hari-hari...

Moga kita tidak jadi manusia yang MALU nak cium emak dan ayah sendiri depan anak-anak kita :(( Sekarang kita MALU, esok kita dah tua, rasakan anak kita pulak MALU nak cium kita. Entah-entah terus di hantar ke rumah orang-orang tua...
 

ahib0205

Legendary Member
Joined
Nov 18, 2007
Messages
19,329
Reaction score
740
Points
166
mmg dah biase dr kecik.. :)

sblm g sek akan wat gitu..
Alhamdulillah.... terus dan terus amaklan cium ibubapa kita :) Kita tak tau sapa yang pergi dulu.

Ya Allah.... kami sayangkan ibubapa kami... Ampunkan dosa-dosa mereka ya Allah.... :(( :(( :((
 

Jeb

CG Top Poster Club
Joined
Jan 2, 2007
Messages
39,505
Reaction score
124
Points
123
tak pahamle dik...
 

Jeb

CG Top Poster Club
Joined
Jan 2, 2007
Messages
39,505
Reaction score
124
Points
123
Ermm...hargaila mak ayah sementara mereka masih ade..

dan ingatla..kita juga akan jadi ibu bapa suatu ari nanti..

hidup ini bagaikan roda...

berbuat baikla sesama manusia..
 
Sponsored Post
Top
Log in Register