BTC USD 37,864.9 Gold USD 1,792.10
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Betapa kurang ajar penanam haram Musang King di Raub, PGA dikerah

akudotcom

CG Top Poster Club
gem
Messages
22,402
Top Poster #4
Joined
Jun 17, 2007
Messages
22,402
Reaction score
3,213
Points
261
Awards
1
Yg confirm jadi sejarah tu pokok durian tu....... Memang dah jadi sejarah.....

Tu isu da selesai

Skrang cina komunis langgor sop ni
Menteri melayu lain beli truck pun kene saman taww

Punya besar kepala dia eh
 
Sponsored Post

pelitaminyak

Super Active Member
gem
Messages
6,381
Joined
Aug 13, 2008
Messages
6,381
Reaction score
1,758
Points
151
Tu isu da selesai

Skrang cina komunis langgor sop ni
Menteri melayu lain beli truck pun kene saman taww

Punya besar kepala dia eh
Macam mana, nak buat perhimpunan ke atau petisyen suruh Ronnie liew didakwa...........
 

akudotcom

CG Top Poster Club
gem
Messages
22,402
Top Poster #4
Joined
Jun 17, 2007
Messages
22,402
Reaction score
3,213
Points
261
Awards
1
Macam mana, nak buat perhimpunan ke atau petisyen suruh Ronnie liew didakwa...........

Tunggu siasatan polis siap lah
Delta bahaya skrang

 

TXT

CG Super Hardcore Club
gemgemgemgemgemgem
Messages
333,497
Paid Membership
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
333,497
Reaction score
17,856
Points
2,536
Awards
1
Tanam 2,000 pokok hutan di bekas kebun Musang King

Program itu merupakan sebahagian daripada Kempen Penanaman 5 Juta Pokok @ Pahang, yang bertujuan menghijaukan semula kawasan terosot di negeri ini.

 

Penbiru

CG Top Poster Club
gem
Messages
24,699
Joined
Jan 12, 2008
Messages
24,699
Reaction score
4,124
Points
261
Awards
1
Letas je signboard - Kawsan Larangan.Penceroboh akan ditembak.So kalau ada penceroboh tembak je senang.
 

akudotcom

CG Top Poster Club
gem
Messages
22,402
Top Poster #4
Joined
Jun 17, 2007
Messages
22,402
Reaction score
3,213
Points
261
Awards
1
Ermmm komunis rentas desa pun tak kompoun

Lg nak tembak 😂
Kem salam ler
 

lau_kau

Legendary Member
gem
Messages
18,270
Top Poster #5
Joined
Aug 2, 2007
Messages
18,270
Reaction score
3,166
Points
261
Awards
1
Letas je signboard - Kawsan Larangan.Penceroboh akan ditembak.So kalau ada penceroboh tembak je senang.
Xdk org jaga situ sat lg depa mai blk la huhuhu
 

TT

CG Super Hardcore Club
gemgemgemgem
Messages
163,460
Joined
Jan 13, 2009
Messages
163,460
Reaction score
22,262
Points
1,831
Awards
1
Musnah 600 pokok durian Musang King dalam hutan simpan

Raub: Pejabat Hutan Daerah (PHD) Raub bertindak tegas dengan memusnahkan lebih 600 pokok durian klon Musang King yang ditanam secara haram di Hutan Simpan Teras di sini, hari ini.

Operasi Teras dilakukan di kawasan ceroboh seluas empat hektar yang diteroka secara haram oleh pihak tidak bertanggungjawab dipercayai sejak lebih dua tahun lalu.

Pegawai PHD Raub, Shahril Mohamad berkata, operasi selama lima jam bermula 9 pagi itu disertai 25 kakitangan dengan pengawasan anggota Balai Polis Teras.

Menurutnya, pihaknya berjaya mengesan kawasan berkenaan selepas melakukan rondaan serta semakan menggunakan Sistem e-Geoformatik Jabatan Perhutanan Semenanjung Malaysia (JPSM) pada 26 November lalu.

Katanya, hasil siasatan dilakukan mendapati kegiatan penerokaan kawasan berkenaan dilakukan oleh seorang lelaki yang menggunakan beberapa pekerja warga asing,

"Pokok durian Musang King berusia setahun hingga dua tahun itu ditebang membabitkan nilai dianggarkan lebih RM30,000," katanya selepas menyertai operasi berkenaan.

Shahril berkata, sepanjang tahun ini PHD Raub melakukan lima operasi membanteras penerokaan hutan simpan secara haram membabitkan kawasan seluas kira-kira 142.7 hektar.

 

guri2demon

Active Member
Messages
2,258
Joined
Mar 17, 2010
Messages
2,258
Reaction score
715
Points
81
Nak tanam pokok durian kat tempat bukit mcm ni mesti buat teres dulu.

Depa ni pakai ilmu apa sampai backhoe, jentolak masuk masa nak buat teres tu, semua pakat jadi x nampak.
 

lats840

Active+ Member
gem
Messages
3,379
Joined
Mar 15, 2009
Messages
3,379
Reaction score
1,024
Points
111
Nak tanam pokok durian kat tempat bukit mcm ni mesti buat teres dulu.

Depa ni pakai ilmu apa sampai backhoe, jentolak masuk masa nak buat teres tu, semua pakat jadi x nampak.

Ilmu pukau... tuanku....
Ianya bukan panjang2 mcm pistol....
Hehehehe..
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register