Besi Terbaik di Dunia pada Zaman Dahulu ada di Kedah

CG Sponsors




k3ryck

Active+ Member
Joined
Dec 31, 2009
Messages
3,245
Reaction score
61
Points
30
Dlm buku teks sejarah ting 1 kan ade di terangkan kerajaan kedah tua. Sape kata tak di ajar. Secara basicnya ting1 dah di ajar benda nih. tapi takde la secara detailnya seperti di IPT.
dalam subjek TITAS pun x banyak cerita pasal kerajaan kedah tua, cuma byk ditekankan pasal Lembah Bujang dan agama Buddha (sebab penemuan candi²).

Sejarah sebenar Tanah melayu kena kaji lebih luas, sbb kebanyakan yg ada sekarang ni telah dimanipulasi oleh orientalis untuk melemahkan dan merendahkan bangsa Melayu suatu masa dahulu.
 
Sponsored Post

tomie

CG Hardcore Club
Joined
Dec 25, 2006
Messages
73,851
Reaction score
8,258
Points
716
Kalau kita hidup di suatu tempat tu daripada kecik......kemudian, kita tinggalkan tempat tu, pastu pulang semula ke tempat tu dan kita tengok tempat tu masih tak berubah, disitu kita akan faham satu perkara iaitu 'zaman'.

Nampak seakan-akan alam tak berubah dan tidak terkesan dengan faktor masa. Tapi manusia yang jadi tua.

Maksudnya, 'tempat yang sama'.....tapi, penghuni berbeza dan bersilih ganti.

Macam kawasan rumah kita tu, kemungkinan dulu-dulu dah ada orang yang tinggal disitu, pastu, bila 'zaman' tu dah berlalu, orang disitu dah mati, atau berhijrah ketempat lain, pastu mati, pastu orang zaman tu pun berlalu, tanah tu ditumbuhi semula pokok dan jadi hutan balik. Pastu, keluar pulak kaum bangsa manusia yang baru meneroka dan menghuni kawasan tu.
betoi la apa yg John Labu cakap:
"besi maha besi..besi mai dari kedah" .. :eek:

 
Last edited:

silasroon

Active+ Member
Joined
Oct 10, 2016
Messages
3,130
Reaction score
792
Points
71
betoi la apa yg John Labu cakap:
"besi maha besi..besi mai dari kedah" .. :eek:
Cheq la ni dok terfikir satu benda, kalau la orang dok tulis bangsa melayu ni maju, 'pasai apa orang melayu dulu-dulu tak pakai kasut'?? Padahal zaman Nabi Muhammad di arab tu dah ada sandal, siap design bentuk lagi...:D:D
 

tomie

CG Hardcore Club
Joined
Dec 25, 2006
Messages
73,851
Reaction score
8,258
Points
716
Cheq la ni dok terfikir satu benda, kalau la orang dok tulis bangsa melayu ni maju, 'pasai apa orang melayu dulu-dulu tak pakai kasut'?? Padahal zaman Nabi Muhammad di arab tu dah ada sandal, siap design bentuk lagi...:D:D
depa ikut sejarah puspawangi kot...
jalan tak pakai kasut...
pakai kasut time masuk sungai je.. :D
 

Encik Sponge

Active+ Member
Joined
Jul 22, 2013
Messages
4,535
Reaction score
517
Points
81
dalam subjek TITAS pun x banyak cerita pasal kerajaan kedah tua, cuma byk ditekankan pasal Lembah Bujang dan agama Buddha (sebab penemuan candi²).

Sejarah sebenar Tanah melayu kena kaji lebih luas, sbb kebanyakan yg ada sekarang ni telah dimanipulasi oleh orientalis untuk melemahkan dan merendahkan bangsa Melayu suatu masa dahulu.
Sejarah yang mcm nie yang perlu diperbetulkan...

Bagi pencerahan jelas yang penemuan candi tu bukan orang india punya... itu simbol kepercayaan orang melayu tempatan pada masa

Ni dok kalut nak ubah sejarah komunis tu pejuang kemerdekaan... kepala bana dia... tok nenek kita dok kena seksa dengan komunis tu dia tak kira
 

rayz

Legendary Member
Joined
Jun 5, 2007
Messages
12,938
Reaction score
727
Points
161
Sejarah yang mcm nie yang perlu diperbetulkan...

Bagi pencerahan jelas yang penemuan candi tu bukan orang india punya... itu simbol kepercayaan orang melayu tempatan pada masa

Ni dok kalut nak ubah sejarah komunis tu pejuang kemerdekaan... kepala bana dia... tok nenek kita dok kena seksa dengan komunis tu dia tak kira
berapa juta org melayu dibunuh di kemboja

yg bekal senjata tu bangsa apa

silap2 kita ni pulak jd mcm tu

bahaya komunis ni
 

rayz

Legendary Member
Joined
Jun 5, 2007
Messages
12,938
Reaction score
727
Points
161
Chola pon sibuk claim tu dia punya
yer bro..


puak kicap ni sme dia nk klaim. meluat aku.

beruang chola?

air cola cola?

raja rama thailand? rama tu bahasa hindu.

claim la sme ..:eek:
 

desmoquattro

Active+ Member
Joined
Nov 30, 2007
Messages
3,850
Reaction score
34
Points
40
yer bro..


puak kicap ni sme dia nk klaim. meluat aku.

beruang chola?

air cola cola?

raja rama thailand? rama tu bahasa hindu.

claim la sme ..:eek:
perangai sama cam org seberang nuuun... kulit je lain2 kaler
 
Sponsored Post
Top
Log in Register