To Sell Besi dan getah dari wiper kereta terpakai

CG Sponsors




creditcardsolution

Fun Poster
Joined
Mar 13, 2008
Messages
444
Reaction score
0
Points
10
ada sesiapa tahu kilang yang beli balik besi atau getah daripada wiper terpakai ?
 
Sponsored Post

daoss

Active+ Member
Joined
Mar 6, 2008
Messages
2,763
Reaction score
0
Points
25
ai banyak sangat ke wiper tu? dah ade bape tan dah ko simpan?
 

MKH

Fun Poster
Joined
Jan 18, 2008
Messages
295
Reaction score
0
Points
10
selama ni aku buang je wiper yg lama..xtau plak menda ni pon bole recycle..
 

rissa

Super Active Member
Joined
May 5, 2007
Messages
7,123
Reaction score
54
Points
75
a ah la selalunya kite buang je bende tu... not bad gak idea hang ni
 

creditcardsolution

Fun Poster
Joined
Mar 13, 2008
Messages
444
Reaction score
0
Points
10
i jual wiper silicon dan simpan yang lama....ada kat 1000 pasang...pasal besi boleh recycle dan getah pun boleh...tapi i tak tau mana kilang yang nak wiper lama nii....ada gak boleh pakai lagi ..boleh jual 2nd wiper nanti...heheheh
 

Kuntau

Junior Member
Joined
Mar 27, 2008
Messages
65
Reaction score
0
Points
6
i jual wiper silicon dan simpan yang lama....ada kat 1000 pasang...pasal besi boleh recycle dan getah pun boleh...tapi i tak tau mana kilang yang nak wiper lama nii....ada gak boleh pakai lagi ..boleh jual 2nd wiper nanti...heheheh
wiper tu kalau nak tolak besi buruk dengan getah buruk, nak maksimumkan harga yang diorang beli kena asingkan antara besi dengan getah, kalau tolak kat kedai besi buruk, kalau wiper tu still ada getah, harga kira murah la sebab ada campur berat getah skali.

dulu abang ipar aku pernah jual kabel lebih2 tak pakai kat kedai besi buruk, kat rumah kerjanya bukak plastik yang salut wayar kat dalam tu, jadi dapat jual mahal skit, kalau tolak macam tu je nanti tokei amik murah jek..
 

creditcardsolution

Fun Poster
Joined
Mar 13, 2008
Messages
444
Reaction score
0
Points
10
wiper tu kalau nak tolak besi buruk dengan getah buruk, nak maksimumkan harga yang diorang beli kena asingkan antara besi dengan getah, kalau tolak kat kedai besi buruk, kalau wiper tu still ada getah, harga kira murah la sebab ada campur berat getah skali.

dulu abang ipar aku pernah jual kabel lebih2 tak pakai kat kedai besi buruk, kat rumah kerjanya bukak plastik yang salut wayar kat dalam tu, jadi dapat jual mahal skit, kalau tolak macam tu je nanti tokei amik murah jek..
timakasih....dulu kami asingkan getah dan rangka besinya tapi harga pun beza sikit shj tapi kerja teruk....yg penting sama ada getha yg diasing blh dijual ke mana mana?
 

Bizzport786

Active Member
Joined
Oct 20, 2006
Messages
1,544
Reaction score
4
Points
25
kalau nak tau.. besi kat dalam getah wiper tu.. jenis stainless steel.. harga dia lebih tinggi dari besi biasa
 
Sponsored Post
Top
Log in Register