Beruang hidangan Tahun Baru Cina

CG Sponsors




eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,894
Points
591
KUANTAN - Tangan dan kaki beruang dijadikan hidangan Tahun Baru Cina!

Jabatan Perlindungan Hidupan Liar dan Taman Negara (Perhilitan) berjaya menumpaskan sindiket mengeksport haiwan dilindungi dan merampas 22 tangan dan 25 kaki beruang matahari yang dipercayai hendak dijadikan hidangan eksotik pada Tahun Baru Cina yang akan disambut hujung bulan ini.

Pengarah Perhilitan Pahang, Khairiah Mohd. Shariff berkata, turut dirampas ialah 319 ekor burung hantu yang siap disiang dan 2,330 ekor biawak tikus yang dikurung dalam 233 sangkar plastik.

Menurutnya, dalam serbuan kira-kira pukul 9.30 malam kelmarin di sebuah bengkel kereta berhampiran tanah perkuburan di Jalan Bukit Ubi di sini, tiga lelaki berumur antara 30 hingga 54 tahun dipercayai anggota sindiket berkenaan telah ditahan.

"Haiwan dilindungi dianggarkan bernilai RM500,000 itu dipunggah ke dalam lori dan dipercayai hendak dieksport ke China," katanya di sini semalam.

Dulu beruang tu makan adik beradik dia kot...
kes nak balas dendam kot...
 
Sponsored Post

rauzan

Active Member
Joined
Sep 24, 2008
Messages
1,258
Reaction score
10
Points
25

sedap kew?
ada sapa2 pnah rasa x daging beruang nih?
:D:D:D
 

GT

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Nov 14, 2008
Messages
38,557
Reaction score
245
Points
123
Mesti panas jer lepas makan daging ni...
 

atlantis

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Feb 3, 2008
Messages
35,221
Reaction score
767
Points
161
takpe ler. kita pun bukan nak makan beruang.
kalau banyak beruang sampai orang takleh noreh getah. lagi kacau.

ok la tu. patut digalakkan.
 

GT

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Nov 14, 2008
Messages
38,557
Reaction score
245
Points
123
takpe ler. kita pun bukan nak makan beruang.
kalau banyak beruang sampai orang takleh noreh getah. lagi kacau.

ok la tu. patut digalakkan.
Cantik beruang kutub kat avatar tu.....:p
 

marlen

Legendary Member
Joined
May 27, 2008
Messages
16,925
Reaction score
31
Points
125
semua la diaorg ni nak mkn..

pelik tul
 

AlchemisT

Permanently Banned - , Newbie hacker password stea
Joined
Feb 19, 2008
Messages
11,718
Reaction score
328
Points
131
ber wang = beruang
 

badrush

Super Active Member
Joined
Sep 4, 2008
Messages
5,519
Reaction score
18
Points
65
beruang pn jadi bahan makanan??

jgn orang jadi bahan makanan dah la..
 

zeroxlegend

Active Member
Joined
Jun 11, 2008
Messages
1,548
Reaction score
0
Points
20
em, mcm xde binatang lain ke nk mkn?
mkn **** aku masih blh terima, ni smpai ke beruang ditelannya.
perut besi betoll...
 

damiaphang

Super Active Member
Platinum Member
Joined
Apr 21, 2008
Messages
7,626
Reaction score
53
Points
70
derang suma nak hentam mkn...
 
Sponsored Post
Top
Log in Register