Bertaruh

CG Sponsors




coolpsy-

Junior Member
Joined
Dec 30, 2007
Messages
50
Reaction score
0
Points
6


Ada seorang pak cik bernama Pak DI yang sangat
kaya. Setiap hari beliau menyimpan RM 1000.00 di
Bank. Setiap hari tepat pukul 9.00 am Pak mamat
akan terpacak dikaunter bank untuk menyimpan RM
1000.00. Setelah setahun berlalu,

kehadirannya disedari oleh Manager bank tersebut.
Manager bank tersebut memanggilnya ke office lalu
bertanya :
Manager: Pak cik, saya tengok pak cik setiap hari
menyimpan RM 1000 di bank. Apa kerja pak cik ?
Pak DI: Saya tak ada kerja encik, cuma saya suka
bertaruh. Setiap hari saya bertaruh, saya tak
pernah kalah..
Manager : Oh ini sudah bagus..Tapi mungkin pak cik
belum bertemu dengan orang yang terror macam saya.
Kalau pak cik lawan saya, jangan harap pak cik nak
menang..
Pak DI: Ya ka ?..Ok la kalau macam tu jom kita
bertaruh.
Manager: Okay..sebutkan apa saja pak cik nak
bertaruh dengan saya.
Pak DI: Macam ni..Dalam tempoh 7 hari dari
sekarang encik akan kehilangan telur encik..Kalau
betul, encik akan kehilangan RM 1000. Kalau tak
,saya akan bayar encik RM 1000.
Manager: Ha..Ha..Ha.. tak logik la pak cik..tapi
tak apala...saya setuju..
Setelah kedua duanya bersetuju, mereka pun
beredar.... Besoknya bila bangun pagi, manager
tersebut meraba telurnya.. oh masih
ada...Begitulah seterusnya hingga hari ketujuh dia
dapati telurnya masih ada..Dengan suka hati
manager tersebut pergi jumpa pak cik Di.
Manager: Pak cik, sorry ya.. telur saya masih ada..
Pak Di: Betulke? aku tak percaya..Mari sini aku
pegang.. lalu dipegangnya anu manager
tersebut..Sambil tersenyum pak di berkata okayla..
nah..duit RM 1000 .
Pak Di menghulurkannya.
Manager : Hari ni baru pak cik tau siapa yang
terror..Sorryla pak cik hari ni pak cik tak
dapatla ke bank lagi..keh..keh..
Tiba - tiba pak DI keluarkan duit dari poketnya
lagi RM 1000 dan pergi ke kaunter bank. Manager
tersebut hairan lalu bertanya :
Manager: Mana pak cik dapat duit tu ?
Pak DI : pak cik bertaruh dengan kawan pak cik
tadi RM 2000.
Manager: Bertaruh tentang apa?
Pak DI: Bertaruh yang pak cik dapat pegang telur
manager bank...
Manager: Tak guna punya orang tua.. "


:eek::eek::eek::eek:
 
Sponsored Post

utbahz

Active Member
Joined
Jul 1, 2008
Messages
1,969
Reaction score
7
Points
35
Lawak lama ni...Dah tahap retro dah lawak ni...
 

qreemall

Legendary Member
Joined
Mar 22, 2008
Messages
19,645
Reaction score
54
Points
120
ni bole dikire relic dh lawak nih....
 

badrush

Super Active Member
Joined
Sep 4, 2008
Messages
5,519
Reaction score
18
Points
65
hahah....buat malu jer.....padan muko manager bank
 

tomie

CG Hardcore Club
Joined
Dec 25, 2006
Messages
73,876
Reaction score
8,262
Points
716
HALLO ASTROK!! :(scam
 

brozul

Super Active Member
Joined
Jun 11, 2008
Messages
8,469
Reaction score
28
Points
70
dah ada dah ni...angkat sepanduk kang...
 

tokputih

CG Top Poster Club
Joined
Apr 24, 2008
Messages
27,165
Reaction score
811
Points
176
yeyer dah ada... tapi layanzzzzzzzzzzz
 
Sponsored Post
Top
Log in Register