BTC USD 31,579.1 Gold USD 1,784.16
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Berpuluh maut dalam kebakaran hutan terburuk Israel

mr_xhizors

Active Member
Joined
Aug 3, 2010
Messages
2,407
Reaction score
16
Points
30
MEGADIM, Israel: Berpuluh pengawal Israel yang cuba menyelamatkan tahanan yang diancam kebakaran hutan paling buruk dalam sejarah negara itu mati selepas bas yang mereka naiki terperangkap dalam kebakaran itu.

Ketika pengawal terbabit bergegas ke penjara yang kebanyakkan banduan adalah rakyat Palestin, sebatang pokok tumbang merintangi jalan dan menghalang laluan mereka.

Tanpa jalan keluar, sebilang besar daripada mereka terbakar hidup-hidup dalam bas itu manakala sebilangan lagi rentung ketika cuba melarikan diri dari kawasan kebakaran itu yang disemarakkan lagi oleh belukar kering.
Apabila api padam, sekurang-kurangnya 36 didapati maut.

“Bencana ini amat besar," kata Perdana Menteri Israel, Benjamin Netanyahu.

Kebakaran itu memaksa 12,000 penduduk meninggalkan kediaman masing-masing dan memusnahkan sebuah perkampungan serta mengancam kemusnahan kekal beberapa kawasan hutan di Israel.

Api masih marak di luar kawalan sehingga tengah malam tadi.
Turki mengenepikan ketengangan baru-baru ini dengan menawarkan bantuan dan Pejabat Netanyahu menyatakan Greece, Sepanyol dan Cyprus bersetuju menghantar helikopter melawan kebakaran.

Bantuan tambahan juga akan dihantar Britain, Russia, Mesir, Azerbaijan, Romania, Jordan dan Bulgaria.

Penyiasat mengandaikan kebakaran itu mungkin bermula secara tidak sengaja atau disengajakan. Namun mereka menolak kemungkinan ia serangan kumpulan Palestin. - AP
 
Sponsored Post

demise_u

Super Active Member
Joined
May 11, 2008
Messages
6,049
Reaction score
101
Points
73
balak Allah dah datang
 

cyborg

Active+ Member
Joined
Aug 14, 2008
Messages
4,577
Reaction score
101
Points
43
Israel kan ada projek mega tanam pokok.
 

penagih.pips

Active Member
Joined
Mar 26, 2008
Messages
1,452
Reaction score
15
Points
25
tu dia neraka dunia Dia bagi...ambik hanggggg israel bang sat

awat mesir nak tolong puak ni
'Bantuan tambahan juga akan dihantar Britain, Russia, Mesir, Azerbaijan, Romania, Jordan dan Bulgaria.'
 

janggut_X

CG Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Oct 23, 2008
Messages
57,870
Reaction score
73
Points
520
tahniah israel.hahahaha
 

Sue

Active+ Member
Joined
Dec 10, 2007
Messages
2,810
Reaction score
13
Points
25
Israel kan ada projek mega tanam pokok.

Pokok GHARQAD......pokok yang dipercayai oleh Yahudi dapat melindungi mereka yang sekarang sedang ditanam besar-besaran ditanah Palestin yang dirampas..............adakah pokok-pokok ini yang sedang dibakar oleh Allah SWT?????
 

danzaimar

Legendary Member
Joined
Oct 29, 2008
Messages
11,505
Reaction score
46
Points
120
bakar habis ISrael jahanam!!
 

anuarkarim

Active Member
Joined
Feb 5, 2010
Messages
2,260
Reaction score
22
Points
35
MEGADIM, Israel: Berpuluh pengawal Israel yang cuba menyelamatkan tahanan yang diancam kebakaran hutan paling buruk dalam sejarah negara itu mati selepas bas yang mereka naiki terperangkap dalam kebakaran itu.

Ketika pengawal terbabit bergegas ke penjara yang kebanyakkan banduan adalah rakyat Palestin, sebatang pokok tumbang merintangi jalan dan menghalang laluan mereka.

Tanpa jalan keluar, sebilang besar daripada mereka terbakar hidup-hidup dalam bas itu manakala sebilangan lagi rentung ketika cuba melarikan diri dari kawasan kebakaran itu yang disemarakkan lagi oleh belukar kering.
Apabila api padam, sekurang-kurangnya 36 didapati maut.

“Bencana ini amat besar," kata Perdana Menteri Israel, Benjamin Netanyahu.

Kebakaran itu memaksa 12,000 penduduk meninggalkan kediaman masing-masing dan memusnahkan sebuah perkampungan serta mengancam kemusnahan kekal beberapa kawasan hutan di Israel.

Api masih marak di luar kawalan sehingga tengah malam tadi.
Turki mengenepikan ketengangan baru-baru ini dengan menawarkan bantuan dan Pejabat Netanyahu menyatakan Greece, Sepanyol dan Cyprus bersetuju menghantar helikopter melawan kebakaran.

Bantuan tambahan juga akan dihantar Britain, Russia, Mesir, Azerbaijan, Romania, Jordan dan Bulgaria.

Penyiasat mengandaikan kebakaran itu mungkin bermula secara tidak sengaja atau disengajakan. Namun mereka menolak kemungkinan ia serangan kumpulan Palestin. - AP

berita nih..
selain dr cerita psl kebakaran..
aku nmpak seolah2 negara Israel mcm dh diiktiraf..
 

mujhi

Active Member
Joined
Jul 19, 2007
Messages
1,570
Reaction score
36
Points
40
allah bagi warning tu, Malaysia tak pg tolong ka
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register