Beri peluang pada Zambry, negeri Pakatan Rakyat macamana?

CG Sponsors




kuhik

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Jun 12, 2007
Messages
39,519
Reaction score
1,312
Points
191
Beri peluang pada Zambry, negeri Pakatan Rakyat macamana?
http://www.harakahdaily.net/v2/inde...yat-macamana&catid=27:surat-pembaca&Itemid=46
Roslan SMS

Saya tertarik dengan tajuk akhbar The Star hari ini yang menyiarkan ulasan Perdana Menteri Najib Tun Razak terhadap keputusan 5-0 Mahkamah Persekutuan semalam. Akhbar itu membawa tajuk:Give Zambry a chance, says Najib
(Beri Zambry peluang kata Najib)


Beliau berkata dengan keputusan ini Zambry sepatutunya diberi peluang memimpin Perak dan sebarang masalah atau ketidakpuasan hati terhadap pentadbiran BN Perak dibawa pada PRU akan datang.

Bagi saya itu saranan yang bijak cuma malangnya kenapa hanya di Perak? Kenapa tidak begitu juga di Kelantan, Kedah, Pulau Pinang dan Selangor? Sepatutnya beliau juga menyarankan:

Give Nik Aziz, Azizan, Guan Eng and Tan Sri Khalid a chance!

Macam mengapa di negeri-negeri Pakatan Rakyat ini kerajaan Persekutuan BN terus menganggu dan tidak memberi kebebasan pada kerajaan-kerajaan negeri pilihan rakyat mentadbir negeri masing-masing.

Contohnya mengapa perlu ada JKKKP apabila kerajaan negeri sudah melantik JKKK nya? Mengapa peruntukkan kepada kerajaan-kerajaan negeri ini disekat-sekat? Mengapa kerajaan negeri tidak dilibatkan dalam program Persekutuan di negeri masing-masing? Mengapa apabila PM dan Menteri turun ke negeri-negeri ini, kerajaan negeri dianak-tirikan?

Benar beri peluang pada Zambry, tapi jangan pula dipinggirkan Nik Aziz, Azizan,Guan Eng dan Tan Sr Khalid. Sebagai PM Najib perlu sedar bahawa kerajaan-kerajaan negeri Kelantan, Kedah, Pulau Pinang dan Selangor juga sah dan perlu dihormati dan diberi pengiktirafan. Negeri-negeri ini semua membentuk Persekutuan Malaysia,oleh itu sebagai PM Persekutuan beliau perlu adil dan saksama pada semua negeri-negeri yang bernaung di bawah Persekutuan.

Kalau BN Kelantan, Kedah, Pulau Pinang dan Selangor ghairah sangat mahukan kuasa, tunggu-tunggulah sehingga PRU ke 13 nanti apabila rakyat keluar kembali untuk membuat keputusan. Sementara itu hormatilah keputusan rakyat dimana-mana pun.


p/s : dah sah UMNO ni hikpokrit, gitulah jadinya....
 
Sponsored Post

gudboy

Legendary Member
Joined
Dec 24, 2009
Messages
11,539
Reaction score
4
Points
115
kuih talam blh makan lagi..
tapi um-no talam haha kene buang..
macam tun M kata..busuk dah.
 

egobrain

Active Member
Joined
Aug 8, 2009
Messages
1,268
Reaction score
68
Points
30
tun m kata membusuk ke akar umbi dah.. =p
 

desire

Super Active Member
Platinum Member
Joined
Nov 14, 2006
Messages
9,694
Reaction score
29
Points
70
tun m kata membusuk ke akar umbi dah.. =p
Tun pun sama gaks! :eek:

Kalau membusuk, ape ke hal serah borang join semula umno itu ari.

i'll be damned! :-w
 

fido1

Banned
Joined
Oct 25, 2009
Messages
7,268
Reaction score
339
Points
81
Tun pun sama gaks! :eek:

Kalau membusuk, ape ke hal serah borang join semula umno itu ari.

i'll be damned! :-w
mana la tau kalau2 pak jib bagi barang seprojek dua ke..cukupla nak bawa bekal ke sana nanti.:D
 

desire

Super Active Member
Platinum Member
Joined
Nov 14, 2006
Messages
9,694
Reaction score
29
Points
70
mana la tau kalau2 pak jib bagi barang seprojek dua ke..cukupla nak bawa bekal ke sana nanti.:D
ada satu projek baik punya buat Tun...

projek tapak kubur 1Malaysia :D :-?
 

desire

Super Active Member
Platinum Member
Joined
Nov 14, 2006
Messages
9,694
Reaction score
29
Points
70
kat mana tu?dah keluar tender ke?nak cuba try test la..:">:">:D
Try usha2 kat Jalan Gajah MATI, tak pun mana2 kawasan yang beralamat jalan MATI or lorong MATI... :))
 

xxxkoi

Fun Poster
Joined
Aug 11, 2008
Messages
446
Reaction score
0
Points
20
siapa tidak kenal UMNO.. matlamat menghalalkan cara... =)
 
Sponsored Post
Top
Log in Register