BTC USD 23,768.0 Gold USD 1,772.80
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Berapa lama anda habiskan masa Online berbanding Offline dalam masa 24 Jam

Purata Sehari Anda Habiskan Masa Online

  • Kurang 1 Jam

    Votes: 1 5.9%
  • Kurang 4 Jam

    Votes: 4 23.5%
  • Kurang 6 Jam

    Votes: 4 23.5%
  • Lebih dari 8 jam Sehari

    Votes: 8 47.1%

  • Total voters
    17

marvelous

Legendary Member
gem
Messages
17,049
Joined
Aug 21, 2006
Messages
17,049
Reaction score
2,969
Points
261
Awards
1
DoefkBRXsAE3D0B
 
Sponsored Post

marvelous

Legendary Member
gem
Messages
17,049
Joined
Aug 21, 2006
Messages
17,049
Reaction score
2,969
Points
261
Awards
1
Manusia memerlukan Tidur 8 Jam sehari

Manusia bekerja sekitar 8 Jam sehari

Sudah 16 Jam..Tinggal lagi baki 8 Jam

Yang bekerja ONLINE...adakah anda bekerja lebih 8 Jam sehari ?

Bila kita terlalu lama menggunakan masa kita untuk melayari ONLINE...adakah benda ini akan menyebabkan kita ketagihan...

nak lihat pandangan forumer CG dalam hal ini...

sbb ada yang jenis melekat dengan ONLINE ni

cth :

mediasocial ( FB, Insta, twitter )
socialchat ( whatapp, telegram,, wechat dan etc )
Forumonline ( cg, cari.com, nogold dan lain2 lagi )

ada yang jenis memang lama online dalam sehari...

dan adakah perlakuan ini akan mengubah cara hidup real anda...

atau ada juga manusia yang nak bersosial..tetapi memilih bersosial dalam online...tidak ada perjumpaan di luar berlaku....

mungkin ada pro dan kontra nya....

sbb pada aku...dunia maya ni kena di kawal untuk memastikan kita menjadi manusia yang real...bukan manusia yang maya.....
 

dausbiz

CG Hardcore Club
gemgem
Messages
53,133
Paid Membership
Joined
Apr 27, 2015
Messages
53,133
Reaction score
1,947
Points
596
Yer kadang suka lama online

Masa cuti la lama offline

Masa keja banyak online
 

kunang-kunang

Active Member
Messages
1,038
Joined
May 21, 2010
Messages
1,038
Reaction score
140
Points
33
Manusia memerlukan Tidur 8 Jam sehari

Manusia bekerja sekitar 8 Jam sehari

Sudah 16 Jam..Tinggal lagi baki 8 Jam

Yang bekerja ONLINE...adakah anda bekerja lebih 8 Jam sehari ?

Bila kita terlalu lama menggunakan masa kita untuk melayari ONLINE...adakah benda ini akan menyebabkan kita ketagihan...

nak lihat pandangan forumer CG dalam hal ini...

sbb ada yang jenis melekat dengan ONLINE ni

cth :

mediasocial ( FB, Insta, twitter )
socialchat ( whatapp, telegram,, wechat dan etc )
Forumonline ( cg, cari.com, nogold dan lain2 lagi )

ada yang jenis memang lama online dalam sehari...

dan adakah perlakuan ini akan mengubah cara hidup real anda...

atau ada juga manusia yang nak bersosial..tetapi memilih bersosial dalam online...tidak ada perjumpaan di luar berlaku....

mungkin ada pro dan kontra nya....

sbb pada aku...dunia maya ni kena di kawal untuk memastikan kita menjadi manusia yang real...bukan manusia yang maya.....

tiada perjumpaan baru misteri hahaha
online kejab2..total smua jd lama la kan
 

AMHFZ

Super Active Member
Messages
5,225
Joined
Mar 6, 2012
Messages
5,225
Reaction score
242
Points
73
nak ubah gaya hidup. tp susah, urusan kerja & peribadi melibatkan internet.
 

silasroon

Super Active Member
gem
Messages
5,021
Joined
Oct 10, 2016
Messages
5,021
Reaction score
2,077
Points
211
Awards
1
kalau tak online, macammna nak kutuk-kutuk PH.........internet je sumbernya....tak online CG, online youtube tengok debat parlimen. So, hidup zaman ni memang beronline je. Tengok ceramah ustaz pun dah boleh online. Online,online,online:D
 

marvelous

Legendary Member
gem
Messages
17,049
Joined
Aug 21, 2006
Messages
17,049
Reaction score
2,969
Points
261
Awards
1
nak ubah gaya hidup. tp susah, urusan kerja & peribadi melibatkan internet.

ni pun satu tuan....

skrng urusan kerja semua melalui mediasocial....

cuma bagaimana kita gunakan ia supaya jangan sampai membazirkan masa kita di dalam menggunakan mediasosial ni...

kalo muda mudi...sanggup tak makan..janji dapat internet....

terputus hubungan dgn mediasocial macam terputus makanan buat mereka muda mudi ini....

ini yang bahaya....
 

notepad

Legendary Member
gem
Messages
10,724
Joined
Sep 17, 2011
Messages
10,724
Reaction score
1,085
Points
206
kajian merapu dari utusan. saya online sambil tidur. saya tidur sambil menonton youtube.
 

marvelous

Legendary Member
gem
Messages
17,049
Joined
Aug 21, 2006
Messages
17,049
Reaction score
2,969
Points
261
Awards
1
kajian merapu dari utusan. saya online sambil tidur. saya tidur sambil menonton youtube.

hahha...awat hang dok merapu...

lain kali nak tido tutup youtube...

tak baik membazir...amalan syaitan...
 
Sponsored Post

Top
Log in Register