Berapa lama anda habiskan masa Online berbanding Offline dalam masa 24 Jam

Recommended Brokers


Purata Sehari Anda Habiskan Masa Online

  • Kurang 1 Jam

    Votes: 1 5.9%
  • Kurang 4 Jam

    Votes: 4 23.5%
  • Kurang 6 Jam

    Votes: 4 23.5%
  • Lebih dari 8 jam Sehari

    Votes: 8 47.1%

  • Total voters
    17
Sponsored Post

marvelous

Legendary Member
Joined
Aug 21, 2006
Messages
16,497
Reaction score
2,617
Points
201
Manusia memerlukan Tidur 8 Jam sehari

Manusia bekerja sekitar 8 Jam sehari

Sudah 16 Jam..Tinggal lagi baki 8 Jam

Yang bekerja ONLINE...adakah anda bekerja lebih 8 Jam sehari ?

Bila kita terlalu lama menggunakan masa kita untuk melayari ONLINE...adakah benda ini akan menyebabkan kita ketagihan...

nak lihat pandangan forumer CG dalam hal ini...

sbb ada yang jenis melekat dengan ONLINE ni

cth :

mediasocial ( FB, Insta, twitter )
socialchat ( whatapp, telegram,, wechat dan etc )
Forumonline ( cg, cari.com, nogold dan lain2 lagi )

ada yang jenis memang lama online dalam sehari...

dan adakah perlakuan ini akan mengubah cara hidup real anda...

atau ada juga manusia yang nak bersosial..tetapi memilih bersosial dalam online...tidak ada perjumpaan di luar berlaku....

mungkin ada pro dan kontra nya....

sbb pada aku...dunia maya ni kena di kawal untuk memastikan kita menjadi manusia yang real...bukan manusia yang maya.....
 

kunang-kunang

Fun Poster
Joined
May 21, 2010
Messages
869
Reaction score
65
Points
20
Manusia memerlukan Tidur 8 Jam sehari

Manusia bekerja sekitar 8 Jam sehari

Sudah 16 Jam..Tinggal lagi baki 8 Jam

Yang bekerja ONLINE...adakah anda bekerja lebih 8 Jam sehari ?

Bila kita terlalu lama menggunakan masa kita untuk melayari ONLINE...adakah benda ini akan menyebabkan kita ketagihan...

nak lihat pandangan forumer CG dalam hal ini...

sbb ada yang jenis melekat dengan ONLINE ni

cth :

mediasocial ( FB, Insta, twitter )
socialchat ( whatapp, telegram,, wechat dan etc )
Forumonline ( cg, cari.com, nogold dan lain2 lagi )

ada yang jenis memang lama online dalam sehari...

dan adakah perlakuan ini akan mengubah cara hidup real anda...

atau ada juga manusia yang nak bersosial..tetapi memilih bersosial dalam online...tidak ada perjumpaan di luar berlaku....

mungkin ada pro dan kontra nya....

sbb pada aku...dunia maya ni kena di kawal untuk memastikan kita menjadi manusia yang real...bukan manusia yang maya.....
tiada perjumpaan baru misteri hahaha
online kejab2..total smua jd lama la kan
 

AMHFZ

Super Active Member
Joined
Mar 6, 2012
Messages
5,030
Reaction score
203
Points
73
nak ubah gaya hidup. tp susah, urusan kerja & peribadi melibatkan internet.
 

silasroon

Active+ Member
Joined
Oct 10, 2016
Messages
3,035
Reaction score
689
Points
71
kalau tak online, macammna nak kutuk-kutuk PH.........internet je sumbernya....tak online CG, online youtube tengok debat parlimen. So, hidup zaman ni memang beronline je. Tengok ceramah ustaz pun dah boleh online. Online,online,online:D
 

marvelous

Legendary Member
Joined
Aug 21, 2006
Messages
16,497
Reaction score
2,617
Points
201
nak ubah gaya hidup. tp susah, urusan kerja & peribadi melibatkan internet.
ni pun satu tuan....

skrng urusan kerja semua melalui mediasocial....

cuma bagaimana kita gunakan ia supaya jangan sampai membazirkan masa kita di dalam menggunakan mediasosial ni...

kalo muda mudi...sanggup tak makan..janji dapat internet....

terputus hubungan dgn mediasocial macam terputus makanan buat mereka muda mudi ini....

ini yang bahaya....
 

notepad

Super Active Member
Joined
Sep 17, 2011
Messages
7,658
Reaction score
399
Points
86
kajian merapu dari utusan. saya online sambil tidur. saya tidur sambil menonton youtube.
 
Sponsored Post
Top
Log in Register