BTC USD 19,203.2 Gold USD 1,666.21
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Berapa Kali Anda Berfikir, Menerima Atau Terdedah Kepada Perkara Negatif Dlm Sehari?

Berapa Kali Anda Berfikir, Menerima Atau Terdedah Kepada Perkara Negatif Dlm Sehari?


  • Total voters
    0

Jejaka Kedekut

Legendary Member
gem
Messages
11,086
Joined
Nov 28, 2007
Messages
11,086
Reaction score
23
Points
115
Dalam sehari berapa banyakkah anda berfikir,bercakap,membuat,membaca,melihat sesuatu yang negatif dalam sehari?

Kalau dahulu aku tak ambik peduli tentang sesuatu yang negatif ini.Tetapi setelah aku membaca di internet aku jadi terfikir betapa banyaknya aku menerima sesuatu yang negatif ni.

Daripada yang aku baca,salah satu kesan berfikir negatif ialah hidup sentiasa dalam ketakutan dan tidak bermotivasi.

Jom bincangkan...
 
Sponsored Post

tokputih

CG Top Poster Club
gem
Messages
27,375
Joined
Apr 24, 2008
Messages
27,375
Reaction score
907
Points
176
perkara biasa berfikir negativ.. otak kita akan berpusing ligat untuk melepasi tahap negatif...
 

Jejaka Kedekut

Legendary Member
gem
Messages
11,086
Joined
Nov 28, 2007
Messages
11,086
Reaction score
23
Points
115
Apa yang penting jangan terlalu berfikiran negatif...(nasihat untuk diri sendiri)
 

Lynn_81

Active+ Member
Messages
3,599
Joined
Oct 31, 2008
Messages
3,599
Reaction score
18
Points
25
perkara biasa berfikir negativ.. otak kita akan berpusing ligat untuk melepasi tahap negatif...

setuju dgn ayat tok putih..tapi terpulang kepada individu bagaimana mereka menempis perkara2 tersebut...

tp sometimes bila kita dah seronok nak chat, sedar @ x kita dah wat chat merapu-rapu...:eek::eek::eek::eek:
 

Rizza

Active+ Member
Messages
2,560
Joined
Jul 11, 2008
Messages
2,560
Reaction score
7
Points
25
mmg byk
sekarang ni kalau tk nak tau pon
blh tau
bukan yg disengajekan la
cth perkare negatif,bende2 maksiat ni la
sampaikan budak sekolah rendah pon tau
bukan tau teori je,praktikal pon tau
 

Jejaka Kedekut

Legendary Member
gem
Messages
11,086
Joined
Nov 28, 2007
Messages
11,086
Reaction score
23
Points
115
Kan best kalau ada alat yang boleh mengukur tahap negatif pada seseorang...hehe:D

Mungkin ada kot...di masa hadapan :-?
 

linda the Octoberist

Fun Poster
Messages
719
Joined
Apr 17, 2008
Messages
719
Reaction score
15
Points
15
haihhh... org yg dok dlm hutan sorang2 pun leh berpikiran negatif... nih kan plak kite yg bermasyarakat ni
 
Sponsored Post

Top
Log in Register