BTC USD 32,592.6 Gold USD 1,775.86
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Berapa hinggit sebulan korang kasi kat mak bapak

BAPE HINGGIT KORANG KASI KAT MAK BAPAK


  • Total voters
    0
  • Poll closed .
Sponsored Post

lampor_2003

Legendary Member
Joined
Jan 26, 2009
Messages
11,056
Reaction score
141
Points
123
Salam..
aku nak berkongsi kisah hidup aku sikit..

Aku baru nak masuk 2 taun keje gomen..sebelum nih pas blaja aku keje merata2..cam2 keje aku da wat..
tp seme pas2 tuk duit poket jer..
beli rokok pn nak kene saving2...pastu menganggur 3bln..mkn duit pencen bapak aku jer...hu3 mmg terasa sgt2 coz aku anak ke 2 dan abg aku bru pas xcident so xleh keje dan perlukan rawatan coz dia seriously injured..tulang kaki patah dan tempurung kepala retak..aku mmg sedih sgt2..adik2 yg bersekolah pn ramai..adik aku yg kt ipta pn slalu gak mintak duit nak beli buku2..duit pinjaman pn xcukup..
dok kt kg..besesrlah mulut org sekeliling..mmg tiap2 mlm sblm tido aku menangis sebab aku xmampu bantu keluarga.mcm rugi jer diploma yg aku ader tp xleh bantu 1sen pn utk keluarga..

Alhamdulillah bln 7 taun 2007 aku dpt keje gomen..jawatan pegawai penguatkuasa..gaji pn besar..
1st gaji aku (gaji 3 bulan tertunggak dibayar lump sum) yg aku igt 5 hari sblm rayer..dpt la dekat2 8k..
aku bayar seme hutang2 aku,beli tv baru utk family,beli astro,bagi duit rayer utk adik2(sblm nih xpenah lg aku bagi) sponsor kuih rayer,tlg bayar zakat fitrah,bagi duit kat mak aku utk persiapan rayer..rayer taun 2007 paling bermakna dalam idup aku..Alhamdulillah..

sekarang iap2 bulan aku akan bagi suku dari gaji aku kepada mak abah..
dan bonus taun lepas aku hadiahkan kepada mak abah aku..
tanda terima kasih aku pd mereka!!!

ya ALLAH kau sejahteralah kedua ibu bapaku,Engkau kasihanilah mereka sepertimana mereka mengasihaniku sewaktu aku kecil dahulu...
amin...
 

zerovirus

CG Super Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Jan 25, 2009
Messages
182,141
Reaction score
79
Points
1,020
wahh mintak simpang la ... susah nak ckp ... sedih pun ada kes mcm ni ... dan ramai org2 tua kena mcm tu ... :((
 

mluve

Junior Member
Joined
Feb 24, 2009
Messages
60
Reaction score
0
Points
6
erm.. aku pon bg gak.. tp kadang2 bile mak aku tgk aku sesak duit, die hulur balik duit yang aku bg tuh....
aku x mintak pon...
tp die ttp hulur..
syg mak aku
 

eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,895
Points
591
Salam..
aku nak berkongsi kisah hidup aku sikit..

Aku baru nak masuk 2 taun keje gomen..sebelum nih pas blaja aku keje merata2..cam2 keje aku da wat..
tp seme pas2 tuk duit poket jer..
beli rokok pn nak kene saving2...pastu menganggur 3bln..mkn duit pencen bapak aku jer...hu3 mmg terasa sgt2 coz aku anak ke 2 dan abg aku bru pas xcident so xleh keje dan perlukan rawatan coz dia seriously injured..tulang kaki patah dan tempurung kepala retak..aku mmg sedih sgt2..adik2 yg bersekolah pn ramai..adik aku yg kt ipta pn slalu gak mintak duit nak beli buku2..duit pinjaman pn xcukup..
dok kt kg..besesrlah mulut org sekeliling..mmg tiap2 mlm sblm tido aku menangis sebab aku xmampu bantu keluarga.mcm rugi jer diploma yg aku ader tp xleh bantu 1sen pn utk keluarga..

Alhamdulillah bln 7 taun 2007 aku dpt keje gomen..jawatan pegawai penguatkuasa..gaji pn besar..
1st gaji aku (gaji 3 bulan tertunggak dibayar lump sum) yg aku igt 5 hari sblm rayer..dpt la dekat2 8k..
aku bayar seme hutang2 aku,beli tv baru utk family,beli astro,bagi duit rayer utk adik2(sblm nih xpenah lg aku bagi) sponsor kuih rayer,tlg bayar zakat fitrah,bagi duit kat mak aku utk persiapan rayer..rayer taun 2007 paling bermakna dalam idup aku..Alhamdulillah..

sekarang iap2 bulan aku akan bagi suku dari gaji aku kepada mak abah..
dan bonus taun lepas aku hadiahkan kepada mak abah aku..
tanda terima kasih aku pd mereka!!!

ya ALLAH kau sejahteralah kedua ibu bapaku,Engkau kasihanilah mereka sepertimana mereka mengasihaniku sewaktu aku kecil dahulu...
amin...

alhamdulillah kalau dah boleh buat macam tu
 

ujikaji1

Fun Poster
Joined
Oct 25, 2007
Messages
417
Reaction score
8
Points
25
bg aku la kan..
bagi takat y mampun pun ok..
sikit hantar kat mak..sedikit lagi simpan untuk kecemasan..
Tapi yang penting selalu jengok n balik kg.tanya khbar orng tua.
esok lusa bila orng tua dah takde baru rasanya menyesal..
waktu orng tua ada liat nak balik kg...
Dulu arwah ayah aku selalu pesan..
balik la selalu..jengok2 mak kat kg..
ayah ngn mak dah tak larat dah..
sekarang ni
bile ayah dah takde baru aku terasa apa y dia cakap..
sekarang ni nak buat keje dah tak seronok asyik teringat mak kat kg je..
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register