BTC USD 42,110.8 Gold USD 1,776.89
Time now: Jun 1, 12:00 AM

"Beradablah Sikit," Shiha Zikir Berang Tak Dibenar Rakam Video Disuntik

hiduprakyat

Super Active Member
Joined
Dec 6, 2010
Messages
5,359
Reaction score
398
Points
91
164902m2m18m942sjj9j2z.png


Penyanyi dan pelakon Shiha Zikir mempersoalkan adab dan tindakan petugas Pusat Pemberian Vaksin (PPV) yang tidak membenarkan dirinya merakam video ketika disuntik vaksin dos kedua semalam.

Berang dengan insiden yang berlaku ke atasnya, Shiha menerusi hantaran Instagram juga mengakui keliru apabila tidak dibenarkan merakamkan sebarang video sedangkan kerajaan menerusi Menteri Tenaga, Sains, Teknologi dan Inovasi (MOSTI), Khairy Jamaluddin membenarkan sydah secara jelas membuat pengumunan rakaman suntikan vaksin adalah dibenarkan.


“@khairykj dah cakap dibenarkan ambil video tambahan memang niat nak galakkan orang atau pengikut untuk ambil vaksin.

“Sekurang-kurangnya beradablah sikit jika nak cakap dengan penerima dan janganlah bagi alasan yang tak masuk akal. Bukannya tak percaya dekat doktor pun,” katanya

Menurutnya, tiada isu yang seharusnya timbul apabila penerima merakam video kerana perkara tersebut menjadi bahan bukti kepada kedua-dua pihak sekiranya berlaku kejadian tidak diingini.


Pada hantaran sama, penyanyi yang gemar memuat naik video kelakar itu turut berkongsi kenyataan media MOSTI, sekali gus membuktikan tindakan merakam video ketika mendapat suntikan adalah dibenarkan.

Menjengah ruangan komen, rata-rata pengikut dan rakan selebriti menyokong kenyataan Shiha dan berpendapat tidak perlu timbul larangan mengenai rakaman video.

*Kosmo
 
Sponsored Post

kopirait

CG Top Poster Club
Joined
Apr 18, 2010
Messages
38,811
Reaction score
2,910
Points
206
bagusnya siap ada reference.
 

Penbiru

CG Top Poster Club
Joined
Jan 12, 2008
Messages
22,939
Reaction score
3,398
Points
201
semak la artis ni.....byk lagi masalah org nak fikir....dok sibuk hang tak leh ambik video.......
 

lau_kau

Legendary Member
Top Poster #4
Joined
Aug 2, 2007
Messages
15,080
Reaction score
2,376
Points
201
semak la artis ni.....byk lagi masalah org nak fikir....dok sibuk hang tak leh ambik video.......
Kenangan peribadi dia biaq pi kt dia la.....klau aku memang xrakam la huhuhu
 

TT

CG Super Hardcore Club
Top Poster #3
Joined
Jan 13, 2009
Messages
158,451
Reaction score
21,620
Points
1,671
Bengangla die xde konten mcm influencer belanja tu
 

simplest_box

Super Active Member
Joined
May 21, 2012
Messages
5,375
Reaction score
318
Points
91
Petik nama KJ.
Kawan tu pun pening masalah negara xde masa nak melayan menda mcm ni
 

TXT

CG Super Hardcore Club
Paid Membership
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
314,311
Reaction score
14,998
Points
2,376
Den amik gamba ok yo maso cucuk vaksin
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register