To Sell Benih Ikan Ubi / Ketutu / Belontok

CG Sponsors




Status
Not open for further replies.

kimie007

Super Active Member
Joined
Mar 4, 2008
Messages
5,383
Reaction score
5
Points
65
Salam, kpd sesiapa yg berminat ingin menternak Ikan Ubi, sila hubungi saya di no. seperti di bawah. Ikan Ubi ini juga dikenali sebagai Ikan Blontok/Ikan Ketutu & Ikan Hantu. Selalunya org Cina yang selalu mkn ikan ni, sbb ikan ni mahal, saya cuma mahu jual benih...
 
Last edited:
Sponsored Post

arulgit

Active Member
Joined
Jan 6, 2007
Messages
2,061
Reaction score
13
Points
25
benih kire mcm mana bro?cara penjgaan rumit tak?
ikan tu rege pasaran brapa?
 

tokputih

CG Top Poster Club
Joined
Apr 24, 2008
Messages
27,208
Reaction score
828
Points
176
bagi harga bro?.. ikan ni memang ada potensi taaaapiiii kena tunggu setahun baru boleh tuai.... :D
 

kimie007

Super Active Member
Joined
Mar 4, 2008
Messages
5,383
Reaction score
5
Points
65
benih kire mcm mana bro?cara penjgaan rumit tak?
ikan tu rege pasaran brapa?
harga pasaran jika paling besar RM90-RM100 sekilo, jika kecil ckit RM60-RM80 sekilo.. Nak jaga xrumit, mcm ikan haruan atau keli jer...
 

kimie007

Super Active Member
Joined
Mar 4, 2008
Messages
5,383
Reaction score
5
Points
65
bagi harga bro?.. ikan ni memang ada potensi taaaapiiii kena tunggu setahun baru boleh tuai.... :D
kalau yg panjang lebih kurang 5 inci seekor RM3.50, kalau yg panjang lebih kurang 7 inci seekor RM5.50.. :)
 

eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,894
Points
591
Orang kata bela ikan hantu nie banyak songel dia...silap2 3 bulan tak besaq2 lagi
 

soduku

Fun Poster
Joined
Dec 4, 2008
Messages
483
Reaction score
7
Points
15
kalo area johor mana yea nak beli benih ikan ni?
saya nak dlm 50 ekor..bela sebagai hobi ok gak ni..
 

bosspro76

Freshie
Joined
Sep 18, 2008
Messages
17
Reaction score
1
Points
8
salam bro , ikan ubi ni nanti bila dah besar , boleh jual dekat u ke?

tengok harga sekilo menarik, untung lumayan , tapi ikan ni kuat makan tak , bro ada manual nak ternak tak ?
TQ
 

tokputih

CG Top Poster Club
Joined
Apr 24, 2008
Messages
27,208
Reaction score
828
Points
176
salam bro , ikan ubi ni nanti bila dah besar , boleh jual dekat u ke?

tengok harga sekilo menarik, untung lumayan , tapi ikan ni kuat makan tak , bro ada manual nak ternak tak ?
TQ
bro tak yah jual kat dia... g wat marketting... hantar kat kedai2 / restoren cina pasti berebut punya... ikan ini sentiasa dicari...
 

Hydroxy

Fun Poster
Joined
Aug 29, 2008
Messages
892
Reaction score
0
Points
10
ikan ni biase bela dlm canvas ke kolam simen ke?
 
Status
Not open for further replies.
Sponsored Post
Top
Log in Register