Benarkah Tengku Faris mohon tanah?

CG Sponsors




eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,894
Points
591

Zamri menunjukkan papan tanda yang menggunakan nama Tengku Muhammad Faris Petra di Kampung Labu, Jeli semalam.​

JELI - Benarkah Tengku Mahkota Kelantan, Tengku Muhammad Faris Petra memohon sekeping tanah berdekatan Kampung Labu di sini?

Itu tanda tanya penduduk berikutan kewujudan sebuah papan tanda berwarna kuning yang mempunyai nama baginda dipacakkan di kampung itu sejak dua minggu lalu.

Papan tanda itu juga memaklumkan semua pihak dilarang menceroboh tanah tersebut meskipun identiti pihak berkuasa yang mengeluarkan perintah itu tidak pula dinyatakan.

Penghulu Tanpa Mukim Parlimen Jeli, Zamri Ahmad berkata, dia bimbang papan tanda tersebut sengaja menggunakan nama Tengku Mahkota yang juga Pemangku Raja Kelantan untuk kepentingan pihak tertentu.

Katanya, pihak Pejabat Tanah Daerah Jeli dan Majlis Daerah Jeli perlu menyiasat pihak terlibat yang memasang papan tanda tersebut
 
Sponsored Post

eizzbizz

Super Active Member
Joined
Sep 2, 2009
Messages
8,364
Reaction score
474
Points
86
huh !! memang pun kat Kelantan skang ni golongang Diraja Kelantan dok pakat 'booked' tanah .. terutama tanah yg tak bertuan. kat kawasan tumpat pun dah banyak tanah jadik hak milik Diraja .
contoh : 1).galeri Tengku Anis @ Kg.Geting ,Tumpat.(berdekatan TakBai)
2). sebidang sebelum sampai Pantai Sri Tujuh.
Dua2 menghadap laut.Tanah jajahan .. katakan .. ape bleh buat.
 

AILA2002

Super Active Member
Joined
Mar 11, 2008
Messages
8,094
Reaction score
326
Points
81
hmm..aku no komen..sebb bukan raja aku dan bukan negeri aku...so penduduk kelantan yg selama ni dok provok negeri lain..sila beri ulasan anda...
 

fazarudin

Legendary Member
Joined
Jan 2, 2006
Messages
10,985
Reaction score
258
Points
136
hmm..aku no komen..sebb bukan raja aku dan bukan negeri aku...so penduduk kelantan yg selama ni dok provok negeri lain..sila beri ulasan anda...
sape ?...terlalu general sangat ..ulas sikit
 

shane

Legendary Member
Joined
Nov 7, 2007
Messages
14,005
Reaction score
208
Points
133
hmm..aku no komen..sebb bukan raja aku dan bukan negeri aku...so penduduk kelantan yg selama ni dok provok negeri lain..sila beri ulasan anda...
Bila ko yg provoke org lain dengan statement ko ni, aku nak tau gak sape yg di maksudkan tu, bagi tau la.....:):):)

Aku malas nak komen, tapi setakat ni usaha2 Tengku Faris berganda2 lebih baik dari keadaan sebelum ni, tak yah cita..... Banyak benda kebajikan dia buat pun guna duit dia (bukan dari sumber mana yg jadi isu) walaupun nak ikutkan dia boleh guna duit kerajaan di bawah peruntukan2 sedia ada, begitu juga banyak tanah2 RAKYAT yg dikembalikan....

Cukup setakat tu.... mohon ampun dari pihak istana!...:):)
 

pedagang cyber

Active+ Member
Joined
Mar 28, 2007
Messages
2,961
Reaction score
19
Points
25
gapo puok ni nok busuk namo tt faris,2mggu lepah tengku g rasmi pondok sebelah kg aku,tempat duduk diraja yg dikhaskan pun dia xg duduk,tengku memang berjiwa rakyat semua rakyat suko,selamba je bg hadiah sambil bejalan.
 

irsaffy

CG Top Poster Club
Joined
May 13, 2007
Messages
42,957
Reaction score
268
Points
131
rasanya mcm ada org ambik kesempatan kot..guna nama TMK
 

wmrn1

Active Member
Joined
Jul 11, 2008
Messages
1,730
Reaction score
3
Points
25
ikut undang-undang negeri Kelantan-tanah Kelantan hanya berhak utk dimiliki oleh anak negeri Kelantan. so, TMK anak kelantan, kalu dio nok tanoh pun apa masaloh. Tak dok gapo bendo pong.
 
Sponsored Post
Top
Log in Register