BTC USD 42,993.8 Gold USD 1,750.60
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Benarkah pegang anjing kena samak.......

Sponsored Post

tokey99

Super Active Member
Joined
Jan 22, 2009
Messages
6,793
Reaction score
1,052
Points
151
Pakai mazhab sendiri hehe
..yg xde mazhab pulak yg berkalut pada mazhab org..yg berpegang ada quran sahaja..atau pada quran dan hadis sahaja..xyah nk cerita pun pendapat2 mazhab lain..just diam dan buat je lah apa yg hadis bgtau tu..guna ijtihad sendiri..hahaha
 

akudotcom

Legendary Member
Joined
Jun 17, 2007
Messages
18,373
Reaction score
2,797
Points
201
..yg xde mazhab pulak yg berkalut pada mazhab org..yg berpegang ada quran sahaja..atau pada quran dan hadis sahaja..xyah nk cerita pun pendapat2 mazhab lain..just diam dan buat je lah apa yg hadis bgtau tu..guna ijtihad sendiri..hahaha

Apa plak takde mazhab
Aku ada mazhab & fatwa aku sendiri lah

Aku pun tak kesah org lain nak pakai mazhab apa..pilihan masing2

Yg pakai 4 mazhab tu pun bkn tau mazhab
Dia main taram ikut je hahah
 

tokey99

Super Active Member
Joined
Jan 22, 2009
Messages
6,793
Reaction score
1,052
Points
151
Apa plak takde mazhab
Aku ada mazhab & fatwa aku sendiri lah

Aku pun tak kesah org lain nak pakai mazhab apa..pilihan masing2

Yg pakai 4 mazhab tu pun bkn tau mazhab
Dia main taram ikut je hahah
jadi apa ijtihad ko pasal benda ni?makruh ke haram ke najis ke suci ke?
 

tokey99

Super Active Member
Joined
Jan 22, 2009
Messages
6,793
Reaction score
1,052
Points
151
takkan lah masa malas nk samak..pakai mazhab maliki..patu bila org sekililing tgk xsamak..g tukar pulak mazhab syafie..buatlah samak..atau masa ragu2 yg mana yakin anjing tu najis g samak..masa yakin anjing tu suci sebab bau wangi pakai perfume xyah g samak..hahaha
 

akudotcom

Legendary Member
Joined
Jun 17, 2007
Messages
18,373
Reaction score
2,797
Points
201
jadi apa ijtihad ko pasal benda ni?makruh ke haram ke najis ke suci ke?

Najis, dlm bahasa arab berarti kotoran
Lawan nya taharah = kebersihan

Makruh = tidak disukai

Kalau den pegang najis, kene la basuh kotoran..guna la sabun
 

tokey99

Super Active Member
Joined
Jan 22, 2009
Messages
6,793
Reaction score
1,052
Points
151
Najis, dlm bahasa arab berarti kotoran
Lawan nya taharah = kebersihan

Makruh = tidak disukai

Kalau den pegang najis, kene la basuh kotoran..guna la sabun
ooo..ko mazhab sendiri..lupa..hahahaha.
mazhab basuh dgn sabun..kalau guna air mutlak je..xcuci ke bg mazhab ko?
 

tokey99

Super Active Member
Joined
Jan 22, 2009
Messages
6,793
Reaction score
1,052
Points
151
kisah khalifah arrasyid..zaman dia pun ada yg mengaku jadi nabi lah rasul lah..dtg berdakwah bagai2..tanya syariat nabi palsu tu camana..solat jugak lima waktu..hahahha
ingatkan satu waktu je..dh tentu ramai yg masuk agama rasul baru tu..mungkin yg nk masuk tu org bukan muslim yg nk ke islam tp malas nk solat 5 waktu..hahaha
 

akudotcom

Legendary Member
Joined
Jun 17, 2007
Messages
18,373
Reaction score
2,797
Points
201
ooo..ko mazhab sendiri..lupa..hahahaha.
mazhab basuh dgn sabun..kalau guna air mutlak je..xcuci ke bg mazhab ko?

Air mutlak maksud nya air yg tulen
Bukan air sirap, air longkang etc

Mcm ko basuh baju kotor la
Mesti pakai air yg bersih
Letak la sabun fab supaya wangi
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register