Belanja Persiapan Raya Korban (Haji)

CG Sponsors




tesco

Permanently Banned - Multiple ID
Joined
Nov 9, 2008
Messages
344
Reaction score
2
Points
15
Salam....aku rasa tentu ramai dikalangan kita sedang sibuk buat persiapan nak sambut raya haji esok...dan sure korang dah pergi ke pasar beli barang buat persiapan....

Bagi yang masih bujang tu....pastinya cam biasa buat don't know jer....semua mak bapak siapkan....

Yang aku nak cerita pada hari ni tentang beli barang tak budget??? pagi tadi aku pergi pasar dengan bini aku...beli barang nak masak persiapan untuk raya esok....mulanya aku memang tak budget coz aku ingat tak payah ler budget...beli skit-skit jer....nak masak Soto...n goreng bihun skit...lepas tu nampak kueh...beli jugak....lepas tu nampak dodol..beli lagi..sebelum nak keluar dari pasar dah berlambak barang aku beli...dalam pada berjalan ke kereta tu naluri aku berkata-kata ....belanja cam nak sambut raya puasa ler plak....

Bila smapai kat rumah jer...tolak sana tolak sini aku dah belanja hampir RM250 ...fuh terkejut biawak aku.....nyesal pun ada..tapi apa nak buat...ni ler padahnya kalau ikut hati dan tak budget....namun aku pujuk hati....ala raya setahun sekali jer..he he he :eek::eek:

Kesimpulannya cerita aku ni....korang budget ler ...walau nak beli apa pun..agar tak terlebih belanja:eek:
 
Top
Log in Register