BTC USD 51,373.5 Gold USD 1,781.88
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Bekas PM ditangkap

eboss

CG Hardcore
Messages
85,652
Paid Membership
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,895
Points
591
SEOUL - Pihak pendakwa raya menangkap bekas perdana menteri Korea Selatan, Han Myung-sook semalam berhubung satu skandal rasuah.

Namun, parti pembangkang utama menganggap penangkapan itu mempunyai motif politik.

Tangkapan itu dibuat beberapa hari selepas Myung-sook enggan menemui pendakwa raya berhubung tuduhan dia menerima wang sebanyak AS$50,000 (RM171,900) daripada seorang ahli perniagaan.

Jurucakap Parti Demokratik yang menajdi pembangkang, Wong Sang-ho berkata, Myung-sook menafikan tuduhan itu dan berikrar akan terus mendiamkan diri semasa disoal siasat.

Beberapa pegawai di pejabat pendakwa raya tidak dapat dihubungi bagi mendapatkan komen.

Sang-ho berkata, tangkapan tersebut mempunyai motif politik dengan tujuan untuk mencemarkan reputasi bekas perdana menteri itu.

Perdana menteri merupakan satu simbol jawatan yang tidak dianggap penting kerana kuasa utama berpusat pada presiden.

Pada 1970-an bekas perdana menteri itu dipenjarakan selama dua tahun selepas terlibat dalam aktiviti prokomunis. - AP
 
Sponsored Post

kalau

CG Top Poster Club
Messages
48,563
Paid Membership
Joined
Mar 4, 2008
Messages
48,563
Reaction score
127
Points
123
lepas tue bekas PM tue terjun dari tembok tinggi......
 

P_M_L

Active+ Member
Messages
2,574
Joined
Apr 8, 2009
Messages
2,574
Reaction score
96
Points
40
bilela malaysia nak jd lagu ni..~X( lupe lak lepas jd PM kan dah kebal daripada undang2:p
 

zuljaalaa

Legendary Member
Messages
11,897
Joined
Jun 3, 2006
Messages
11,897
Reaction score
56
Points
125
Mahathir ngan pak lah bila nak tangkap lak? :((
betul ke yang dah ada gelaran Tun tak leh masuk penjara?
 

anak_jatiperak

Super Active Member
Messages
5,360
Joined
Sep 5, 2009
Messages
5,360
Reaction score
6
Points
65
Salam..kat sini bila lagi nak tangkap pegawai2 yg rasuah da?????
 
Last edited:

pedagang cyber

Active+ Member
Messages
2,961
Joined
Mar 28, 2007
Messages
2,961
Reaction score
19
Points
25
ini baru betul walaupun bekas pm tidak terlepas dari undang2..kalau kat msia mcm mana pulak jadinya.
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register