BTC USD 37,098.4 Gold USD 1,796.08
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Bau Busuk Akidah Syiah

AbuUzair

Junior Member
Joined
Nov 13, 2010
Messages
60
Reaction score
5
Points
11
Bau Busuk Aqidah Syiah

Sumber: www.salafiyunpad.wordpress.com
Oleh: Abu Abdil Muhsin Firanda Andirja

Pepatah kita mengatakan : “Sepandai-pandainya menutup barang busuk akhirnya tercium juga”
Seorang penyair Arab berkata :

ومَهما تكُنْ عندَ امرىء ٍ من خليقةٍ وإنْ خالَها تَخفَى على النّاسِ تُعلَمِ
“Bagaimanapun perangai buruk seseorang meskipun ia menyangka perangainya tersebut tidak nampak oleh manusia maka akan terbongkar juga” (Diwan Zuhair bin Abi Salma hal 6)

“Aku bersumpah demi Allah Aisyah sekarang di neraka !!!”, “Aisyah wanita pezina…!!!”, “Saat ini Aisyah diadzab di neraka, dimasukkan ke dalam tannur dalam tergantung dengan kaki yang terikat…!!!”, “Sekarang Aisyah di neraka sedang makan daging bangkai…!!!”, “Semoga Allah melaknat Aisyah dan ayahnya…!!!” Demikialah kata-kata kotor yang keluar dari mulut seorang syaikh Syiah yang bernama Yasir Al-Habiib dalam acara perayaan kematian Aisyah bulan Ramadan yang lalu (tahun 1431 H atau 2010 M). Bahkan ia berkata, “Maka hari ini kita bersyukur kepada Allah, karena dengan matinya Aisyah telah memindahkan Aisyah dari bumi ke dalam adzab di neraka…!!!. Semua vonis-vonis kotor tersebut dilontarkannya dalam satu pengajian yang berdurasi sekitar setengah jam. Bahkan di akhir pengajian ia mengajak para hadirin tatkala pulang ke rumah masing-masing untuk sholat dua rakaat sebagai tanda syukur kepada Allah atas wafatnya Aisyah dan menjadikan sholat dua rakaat tersebut sebagai wasilah untuk berdoa kepada Allah maka niscaya hajat mereka akan dikabulkan oleh Allah.

lihat video ceramah ini di :

http://www.youtube.com/watch?v=KY7ax6k3q6w

Bagaimanapun syi’ah berusaha untuk bertaqiyyah dan menyembunyikan aqidah busuk mereka akhirnya ada diantara mereka yang terang-terangan untuk mengungkap kebencian mereka yang terpendam kepada para sahabat Nabi shallallahu ‘alaihi wa sallam, bahkan kepada istri Nabi Ummul Mukminin Aisyah binti Abi Bakr –radhiallahu ‘anhuma-.
Setelah sekian lama banyak kaum muslimin yang terpedaya dengan tipuan orang-orang Syia’h maka semoga dengan kejadian ini bisa membuka mata mereka dan sadar bahwasanya selama ini mereka hanyalah terpedaya oleh tipuan dan taqiyyahnya orang-orang Syi’ah.

Bagi orang yang biasa menelaah buku-buku pegangan karangan para ulama Syi’ah maka cacian dan makian seperti di atas merupakan hal yang biasa dalam buku-buku mereka. Akan tetapi sebagian kaum muslimin masih berbaik sangka terhadap mereka dengan berdalih, “Syi’ah yang dulu tidak seperti syi’ah yang sekarang. Syi’ah yang mengkafirkan para sahabat adalah syi’ah zaman dulu, adapun sekarang mereka lebih moderat”.

Anggapan seperti ini adalah anggapan orang yang tidak tahu fiqhul waqi’ (kondisi kenyataan sekarang), maka pernyataan Yasir Al-Habib diatas membantah dengan jelas persangkaan yang keliru ini.

Oleh karenanya kejadian ini merupakan peringatan keras kepada sebagian harokah dakwah yang semangat mempersatukan kaum muslimin dengan mengorbankan aqidah tauhid mereka…
Slogan mereka : Kita saling toleransi dalam hal-hal yang saling khilaf diantara kita…
Slogan yang manis akan tetapi hakekatnya sangatlah pahit…
Dakwah tauhid mereka tinggalkan…
Bahkan mereka memusuhi orang-orang yang menyeru kepada tauhid…
Bahkan mereka berangan-angan untuk menyatukan Ahlus Sunnah dengan Syi’ah…
Bagaimana Sunnah dan Syi’ah bisa bersatu..??!!,

Apakah kita rela Abu Bakar dan Umar dikafirkan…???
Apakah kita ridho dengan hari bergembira mereka tatkala menyambut kematian Umar bin Al-Khottob??!!
Apakah kita ridho mereka mengagungkan Abu Lu’lu Al-Majusi pembunuh Umar, hingga kuburannya ditinggikan dan diziarohi terus menerus…???!!, bahkan sang pembunuh yang beragama majusi ini dijuluki sang pemberani?
(lihat : http://www.saowt.com/forum/showthread.php?t=34176))

Apakah kita rela Ibu kita Aisyah dikatakan pezina…??
Apakah kita rela Ibu kita divonis masuk neraka jahannam dalam kondisi yang mengenaskan…???
Apakah kita mau bersatu dengan syi’ah yang memiliki ka’bah di Karbalaa’? (lihat www.slalah.com/t12102.html)
Apakah kita mau bersatu dengan syi’ah yang meyakini bahwa karbala lebih suci dari pada kota Mekah dan kota Madinah??!! http://www.youtube.com/watch?v=E-sUJ1oswbg&feature=related

Belum lagi fatwa-fatwa aneh mereka yang berhubungan dengan masalah jimak, diantaranya :-

- Bolehnya berhubungan lewat dubur
http://www.youtube.com/watch?v=Kf9o7uDZ7Cs&feature=related

- Bolehnya berjimak dengan hewan
http://www.forsanelhaq.com/showthread.php?t=122064

- Bolehnya nikah kontrak secara berjama’ah???
http://forums.ibb7.com/ibb28454.html

- Bolehnya mut’ah dengan anak yang masih menyusui??!!
http://www.sudanforum.net/showthread.php?t=51310

Apakah kita mau mengorbankan aqidah kita sehingga toleransi dengan aqidah Syia’h yang busuk ini…???!!!


Fatwa Maulana Mufti Muhammad 'Abdul Syakur pada tahun 1928 .

"Apa kata Ulama dan para mufti berhubung dengan Syiah Imamiyyah Ithna 'Asyariyyah, adakah mereka itu Islam atau terkeluar dari Islam? Adakah harus berkahwin dengan mereka dan memakan sembelihan mereka? Adakah harus menyembahyangkan jenazah mereka atau turut serta dalam meraikan kenazah mereka? Adakah harus menerima derma khairat dari mereka untuk pembinaan masjid atau tidak?"

Soalan-soalan tersebut dijawab oleh beliau (mufti) begini:

"Syiah Imamiyyah Ithna 'Asyariyyah (Syiah Imam 12) terkeluar dari Islam. Oleh kerana sesetengah Ulama kita terdahulu tidak mengetahui hakikat ajaran Syiah kerana mereka (Syiah) menyembunyikannya dan kitab-kitab mereka juga tidak ditemui, maka mereka tidak mengkafirkan golongan Syiah berdasarkan sikap bercermat dalam menghukum. Tetapi hari ini kitab-kitab mereka itu boleh didapati di mana-mana dan hakikat ajaran mereka sudah terserlah. Mengingkari dharuriati ad-din (perkara-perkara yang diketahui umum sebagai ajaran Islam) tidak syak lagi merupakan kekufuran."

Maulana Muhammad 'Asri Yusoff(2006), Syiah Rafidhah: Di Antara Kecuaian Ulama dan Kebingungan Ummah, Pustaka Bisyarah, Kelantan m/s: 66-67

wallahualam
 
Sponsored Post

loqueila

Active+ Member
Joined
Feb 6, 2009
Messages
3,630
Reaction score
139
Points
33
Orang Malaysia ramai dah kena taqiyyah puak syiah ni, kat CG ni pun ada. Mula2 memang nampak elok, bila dah mendalami Syiah nanti tahulah mereka betapa jauhnya mereka.
 

paktam

Fun Poster
Joined
Feb 13, 2008
Messages
588
Reaction score
2
Points
15
ni serupa mcm ajaran sesat..kenapa ulama dunia tak mengharamkanye...kenapa diam je..
 

atlantis

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Feb 3, 2008
Messages
35,221
Reaction score
767
Points
161
tak kira la syiah ke sunnah ke apa.
kalau sesat tu sesat la jugak.

negara yg sunnah perintah pun hari2 makan rasuah. repair dulu sebelum mengumpat.
 

loqueila

Active+ Member
Joined
Feb 6, 2009
Messages
3,630
Reaction score
139
Points
33
ni serupa mcm ajaran sesat..kenapa ulama dunia tak mengharamkanye...kenapa diam je..

nak haramkan mcmana? Sama jugak mcm agama lain xboleh nak diharamkan. Haram2 minum arak, zina, bunuh pun orang buat jugak. Sama jugak dengan masuk ajaran Syiah. Cuma bila membabitkan Islam, boleh difatwakan sesat je.

Buwaitiy (murid Imam Syafie) bertanya kepada Imam Syafie, “Bolehkah aku bersembahyang di belakang orang Syiah?”
Imam Syafie berkata, “Jangan bersembahyang di belakang orang Syiah, orang Qadariyyah, dan orang Murjiah”
Al-Buwaitiy bertanya pula tentang sifat-sifat mereka. Lalu Imam Syafie menyifatkan, “Sesiapa yang mengatakan Abu Bakr dan Umar bukan imam, maka dia Syiah”. (Siyar A’lam Al-Nubala 10/31).



 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register