BTC USD 60,861.7 Gold USD 1,793.80
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Barangan mistik Yg Anda Ada/Pernah Ada

lautbiru

Active Member
Joined
Jun 8, 2010
Messages
1,630
Reaction score
332
Points
41
Assallamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh

Alhamdullillah

Dalam hujan lebat, kilat menyabung, petang2 gini...:p tiba tiba terasa terinigin pulak nak buka thread ni. Bukan apa...saya ni cuma umuq je tua....tapi...pengalaman elekkk...:p

So..apa kata kita kongsi kongsi cerita....harap harap Tuan Tuan sudi..:">


Baiklah..saya mulakan dgn satu dulu..

1. Kulit kijang Putih Mati Beragan.

Masa tu kira kira 20 thun dulu...
Saya jalan jalan sorang kat cowkit..
Tiba tiba saya tengok org berkerumun...sah..pasti ada sesuatu yg menarik!...so saya pun menepek sekali daam krumunan tu..

Kat tengah ada sorg lelaki...hensem jugak...dia mcm melayu..tapi cakap pelat indon....."saya org khadazasn Dusun"...katanya...ooooo:)

Dia cerita...dia dah peluk Islam..dan dia nak jual ubat - minyak Urut!
Sebelum tu..dia nak tunjuk satu barang ajaib....Kulitkijang putih mati beragan!

Apa istimewanya ?

dia kata..."saya org Islam..kurafat percaya benda ada kuasa....ini khasiat..Allah bagi.." (pandai dia cakap! )

Lepas tu...dia mintak sorg main depan...dia suruh pegng kulit tu (potongan kecil...2" x 2")...lepas tu..dia ambil razor blade...potong rambut org tu...TAK PUTUS!:eek:

Kemudian...dia potong limau nipis...dia bagi org ramai rasa sikit airnya....Masam....
Lps tu..dia pegang kulit tu...sambil tu bagi org ramai rasa air limauyg sama...semua kata manis...
Masa tulah dia senyum kat saya (saya diri agak kebelakang)...saya pun senyum balik kat dia..lalu dia pun bagi saya rasa sikit air limau...YA MANIS!:D...macam minuman limau yg sedap bergula tu!

Kemudian dia bagi saya sekeping kulit kijang putih mati beragan..lepas tu dia bagi kat beberapa org lagi (dalam 10 org agaknya)...DIA KATA DIA TAKNAK JUAL>>NAK BAGI FREE..:D

Kemudian dia cakap...yg dapat kulit kijang...mari bekumpul dekat dia..

Hehheee:)):)):))...masa tu saya pun blah...hehee.....malas dah nak tunggu...:p

Kulit kijang putih Mati beragan tu saya simpan je dlm laci rumah...dan agaknya..saya dah terbuang sekali dgn sampah waktu mengemas laci...

O.K..siapa yg tahu apa agaknya kelebihan Kulit Kijang Putih Mati Beragan ni....

Sila sila...:D

Atau sasiapa nak cerita "Next Item"..

(Insyaallah saya pun ada sikit lagi barang nak cerita..)
 
Sponsored Post

MASTER ZEKAMAN

Active+ Member
Joined
Sep 16, 2008
Messages
4,231
Reaction score
51
Points
30
TAK TAHU LA...AKU PUN ADA KULIT KIJANG NIH...SIAP BULU DIA SEMAKIN MEMANJANG...AKU ADA BYK KEPING JUGA...NAK KATA PERCAYA...EEMMM...KULIT KIJANG PUTIH NI BOLEH MERAWAT BUSUNG...MEMUDAHKAN BERANAK...JAUHKAN SIHIR DSBNYA....WALLAHUALAM...

AKU JUGA ADA MENYIMPAN BYK BRG MISTIK DAN ANTIK..TAK BOLEH LA NK TuLIH KT SINI...HEHEHHE
 

agen14

Super Active Member
Joined
Nov 21, 2009
Messages
8,819
Reaction score
72
Points
75
ntah tak tau.. tak pernah dengar.. kalau jerangau merah tu penah le dengar dari org tua2tua dulu.
 

ah fan

Super Active Member
Joined
Oct 29, 2009
Messages
8,148
Reaction score
28
Points
70
keris tu kira mistik ke?pak ngah den byk simpan keris2 ni..siap balut kain kuning lg..kdg2 tgok pn seram..
 

MASTER ZEKAMAN

Active+ Member
Joined
Sep 16, 2008
Messages
4,231
Reaction score
51
Points
30
aku ada cincin dari batu petir yg ada kalimah "3 alif dan satu ha" dapat secara misteri...
 

MASTER ZEKAMAN

Active+ Member
Joined
Sep 16, 2008
Messages
4,231
Reaction score
51
Points
30
keris tu kira mistik ke?pak ngah den byk simpan keris2 ni..siap balut kain kuning lg..kdg2 tgok pn seram..

kalau rasa seram nk tgk dan nak tukar pemilik...sebutkan mahar pindah milik tu...hamba sedia membeli... :d
 

zaimi2

Legendary Member
Paid Membership
Joined
Mar 21, 2008
Messages
15,045
Reaction score
390
Points
131
sapa2 ada besi kuning pm aku...kekekekekkekeke
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register