Barangan jenama Islam/melayu dimiliki oleh org bukan islam(pikat org melayu/islam)

Recommended Brokers


carigol

Active Member
Joined
Sep 7, 2010
Messages
1,584
Reaction score
14
Points
25
mengelirukan apabila hendak membeli baranagan buatan orang islam tetapi mengunakan jenama islam/melayu sebenarnya buatan orang bukan islam.

Pengusaha produk orang islam InsaAllah meraka akan membayar zakat mudah-mudahan niat kita membantu membeli produk keluaran mereka kita akan mendapat pahala.

kalau bukan kita sendiri yang sokong produk muslim, adakah non muslim akan sokong dengan ikhlas produk muslim.

marilah kita sama-sama kongsi info produk muslim serta produk yang mengelirukan supaya kita boleh buat pilihan terbaik.

orang bukan islam tak mandi wajib, tak sujud pada Allah, makan khinzir, minum arak, pergi gereja/tokong membawa aura ke perimis perniagaan.

Sebahagian besar orang islam/melayu ada kuasa beli yang mana mereka bekerja di sektor awam, badan berkanun, GLC, bank-bank namun duit ditabur untuk mengkayakan orang bukan islam. Lihat saja restoran Seafood seperti restoran nelayan, restoran winbeld, gayang seafood, garden seafood dan banyak lagi kepunyaan non muslim sebahagian besar pelangan tetap adalah melayu padahal bukan murah harga makanan disitu. Agaknya boleh mati kalau tak makan di dikedai seafood cayanunalif.

bagi orang melayu yg kurang bernasib baik tiada peluang bekerja di sektor awam, GLC mereka amat sukar mendapatkan pekerjaan yang baik yang hanya adalah serpihan jawatan kuli dengan gaji yg rendah di company non muslim itu pun disebabkan bangsa diorang teknak mengisi jawatan tersebut.

kalaulah muslim/melayu berganding bahu mengunakan modal kuasa beli disalurkan untuk saudara seagama tentu dapat menjana ekonomi dan membuka lebih banyak peluang pekerjaan untuk saudara seagama tanpa perlu mengemis pekerjaan dengan non muslim.

kenapa orang islam/melayu suka berbelanja di kedai bukan islam kemungkinan:

dah kena hantu cayanunalif sekali masuk kedai hati tertarik apa tidaknya mereka tak lari dari amalan peng suei(telek untung nasib/pelaris) kedai melayu pun ada juga yg buat tapi syaitan tak tolong mekin tambah huru hara adalah.


pnh g interview kat kilang pau ahmad ni
mmg pnuh ngn cayanunalif je dlm tu
pastu baru tau company tu bukan org islam punye
Barang buatan orang islam ada dalam fanpages nie..
https://www.facebook.com/BoikotBaranganCinaDAP?fref=ts
salam semua..bole donlod percuma senarai penuh produk muslim/non muslim dkt sni..
 
Last edited:
Sponsored Post

carigol

Active Member
Joined
Sep 7, 2010
Messages
1,584
Reaction score
14
Points
25
Minyak masak keluaran muslim/bumiputra
a.Saji (Felda)
b.Tiara (Felda)
c.Alif (SimeDarby)
d.Olife (SimeDarby)
e.Adela Sunflower/Canola (Felda)
f.Cap Tiga Udang (Jenis Paket – Felda)


Minyak Masak keluaran bukan Islam
a.Seri Murni
b.Buruh
c.VeSawit
d.VeSoya
e.VeCorn
f.Knife
g.Naturel
h.Daisy
i.Fan
j.Red Eagle
k.Neptune
l.Krystal


 
Last edited:

carigol

Active Member
Joined
Sep 7, 2010
Messages
1,584
Reaction score
14
Points
25


 
Last edited:

carigol

Active Member
Joined
Sep 7, 2010
Messages
1,584
Reaction score
14
Points
25
pau ahmad..ingatkan melayu punye~X(~X(
tak silap pernah membeli pau ahmad dengan bersemangat nak tolong melayu/islam punya pasal rupa rupanya~X(
 

carigol

Active Member
Joined
Sep 7, 2010
Messages
1,584
Reaction score
14
Points
25
malah ada yg guna tulisan jawi adoiii tekena kita
 

butterfingers

Super Active Member
Joined
Aug 16, 2010
Messages
5,324
Reaction score
5
Points
65
brand tamin org melayu lg kot skrg..
 
Sponsored Post
Top
Log in Register