Bank suruh update data peribadi.

CG Sponsors




Name:

Active Member
Joined
Dec 25, 2012
Messages
1,800
Reaction score
206
Points
33
salam ,

Aq ada terima surat dari satu bank..

suruh pi bank terdekat untuk update maklumat terkini termasuk pekerjaan terkini ..

beserta bukti dokumen..

ada yg dapat macam aq tak?

apasal ye?
 
Sponsored Post

Sniper

Super Moderator
Staff member
Joined
Feb 26, 2006
Messages
5,526
Reaction score
26
Points
75
baru2 ni ader duit masuk byk dlm akaun tu kan?
 

Xploit Machine

Legendary Member
Joined
Nov 23, 2012
Messages
11,227
Reaction score
2,220
Points
236
salam ,
Aq ada terima surat dari satu bank..
suruh pi bank terdekat untuk update maklumat terkini termasuk pekerjaan terkini ..
beserta bukti dokumen..
ada yg dapat macam aq tak?
apasal ye?
sekiranya surat rasmi dari bank untuk kemaskini maklumat di kaunter mereka sendiri .. tidak perlu risau, kebanyakkan perbankkan / transaksi berkaitan perniagaan dan berkenaan akan terima surat sebegini;

- perbankkan melibatkan perniagaan
- transaksi melibatkan amaun yang luar biasa
- kemaskini melibatkan maklumat pembayaran cukai (LHDN)
- meningkat / mengurang jumlah transaksi kepada pengembara kerap
- akaun bank yang tiada transaksi untuk jangkamasa tertentu


tetapi, jika terima sebarang surat menyuruh kemaskini atas talian (online) .. jangan lakukan, sebab mana2 pihak bank tidak akan menghantar email (kecuali statement perbankkan sahaja), kemaskini hanya boleh dibuat di kaunter bank sahaja.

P/S: Jika melibatkan LHDN, rujuk https://www.bharian.com.my/berita/nasional/2019/03/542579/gagal-kemaskini-maklumat-peribadi-akaun-bank-punca-proses-bayar-balik
:)
 

myroadtax.com

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Feb 12, 2014
Messages
25,900
Reaction score
580
Points
161
Terima surat suruh kemaskini di kaunter bank, boleh jer layan. Apa nak takut? Melainkan memang ada buat transaksi yang salah.

Kalau minta kemaskini kat telefon atau email, itu yang bahaya. Jangan klik dan isi apa2 borang.
 

Name:

Active Member
Joined
Dec 25, 2012
Messages
1,800
Reaction score
206
Points
33
Terima surat suruh kemaskini di kaunter bank, boleh jer layan. Apa nak takut? Melainkan memang ada buat transaksi yang salah.

Kalau minta kemaskini kat telefon atau email, itu yang bahaya. Jangan klik dan isi apa2 borang.
tak ada yg salah rasanya..cuma leceh nak sedia kan dokumen...dua tiga tahun lepas.

online tak ada ...suruh rujuk cawangan terdekat.
 

dausbiz

CG Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Apr 27, 2015
Messages
51,164
Reaction score
1,531
Points
596
rasa lebih rm1juta masuk nie
 

stillFX

Super Active Member
Joined
Nov 11, 2016
Messages
6,121
Reaction score
516
Points
121
sorry bro... tersalah bank ke akaun bro... nnt kasi balik ye...:D
 
Sponsored Post
Top
Log in Register