Banjir semakin buruk di Sarawak, 3,773 dipindahkan

CG Sponsors




eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,894
Points
591
KUCHING 11 Jan. — Sejumlah 3,773 orang daripada 629 keluarga yang terjejas akibat banjir di kawasan rendah di bahagian Kuching, Samarahan dan Sri Aman di sini dipindahkan ke 25 pusat pemindahan banjir sehingga 3 petang ini.

Timbalan Ketua Menteri Tan Sri Dr George Chan berkata Sarawak bersedia untuk menghadapi “keadaan yang semakin parah” kerana cuaca diramal bertambah buruk memandangkan hujan lebat dijangka berterusan sehingga Rabu ini.

“Setakat ini, tiada kemalangan jiwa berlaku namun pasukan mencari dan menyelamat berdepan bahaya dan kesukaran dalam operasi mereka,” katanya ketika memberi taklimat terkini kepada pemberita mengenai keadaan banjir di bilik operasi negeri di Wisma Bapa Malaysia, Petra Jaya, di sini.

Dr Chan, yang juga pengerusi jawatankuasa bantuan bencana negeri, berkata sebuah bot tentera yang dinaiki enam anggota, terbalik pagi ini akibat arus deras ketika memindahkan dua mangsa banjir di Kampung Dayak Panchor, Serian, kira-kira 45km dari sini.

Beliau berkata kira-kira 30 buah sekolah yang dilanda banjir di bahagian Kuching dan Samarahan akan diarah tutup sementara jika keadaan memerlukan.

— BERNAMA

GT tak kata apa pun? Asyik berporum sampai tak sedaq ayaq dah naik kot...~X(~X(~X( jangan doh mengepost dalam ayaq dah ler...:)):)):))
 
Sponsored Post

asrul07

Active+ Member
Joined
Jul 17, 2008
Messages
3,055
Reaction score
3
Points
25
rasa nya jarang dgr sarawak banjir
 

GT

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Nov 14, 2008
Messages
38,557
Reaction score
245
Points
123
Bah.... memang banjir pun... tapi kat tempat aku takat lutut jer.....
Aku jugak yang dipersalahkan.... salahkan CG...
 

adar

Super Active Member
Platinum Member
Joined
Dec 20, 2005
Messages
9,027
Reaction score
215
Points
73
Bah.... memang banjir pun... tapi kat tempat aku takat lutut jer.....
Aku jugak yang dipersalahkan.... salahkan CG...
lor betul ke serawak banjir. jarang dgr tu serawak banjir. Kuasa ALLAH.
 

GT

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Nov 14, 2008
Messages
38,557
Reaction score
245
Points
123
Kedai mak aku kat Satok kena jugak... takat alih barang2 yang rendah jer..
Mana taknya dah 3-4 hari hujan tak henti2....
 

adar

Super Active Member
Platinum Member
Joined
Dec 20, 2005
Messages
9,027
Reaction score
215
Points
73
Kedai mak aku kat Satok kena jugak... takat alih barang2 yang rendah jer..
Mana taknya dah 3-4 hari hujan tak henti2....
takziah dr hamba.
 

Kurma

Active+ Member
Joined
Jul 23, 2007
Messages
4,219
Reaction score
95
Points
30
Bah.... memang banjir pun... tapi kat tempat aku takat lutut jer.....
Aku jugak yang dipersalahkan.... salahkan CG...
sana hujan lebat ka, byk bahagian dh banjir ka
 

GT

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Nov 14, 2008
Messages
38,557
Reaction score
245
Points
123
lor betul ke serawak banjir. jarang dgr tu serawak banjir. Kuasa ALLAH.
Pernah jugak banjir dulu.... Habis enjin kete.... Takat Dashboard dah....
 

GT

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Nov 14, 2008
Messages
38,557
Reaction score
245
Points
123
sana hujan lebat ka, byk bahagian dh banjir ka
sekarang dah berhenti.... kejap lagi lebat lagi... Ramalan sehingga 18hb...:(:)(:)(:)((
 
Sponsored Post
Top
Log in Register