BTC USD 24,194.3 Gold USD 1,785.47
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Bagaimana Untuk Bertindak Selepas Mempunyai Matlamat

Norfazli

Active+ Member
Messages
3,202
Joined
Dec 23, 2007
Messages
3,202
Reaction score
88
Points
30
1.Percaya atau tidak diantara masalah utama sesuatu matlamat tidak dapat dicapai ialah tidak bertindak

2.Matlamat sudah ada dan perancangan sudah dibuat tetapi sayangnya tidak bertindak

3.Ada beberapa tips dan panduan yang ingin saya berikan kepada anda

4.Cuba kaji balik matlamat tersebut, adakah anda benar-benar suka kepada matlamat tersebut.Jika anda benar-benar suka kepada matlamat tersebut, anda akan memulakan langkah tanpa dipaksa

5.Cuba kaji adakah matlamat tersebut logik atau tidak dan tempoh masa untuk mencapai matlamat tersebut.Sesuatu matlamat yang tidak logik atau mustahil untuk dicapai akan menurunkan motivasi

6.Mulakan satu langkah pertama.Setiap matlamat perlukan satu langkah pertama.Oleh itu mulakan dahulu langkah pertama

7.Jangan biasakan diri bergerak berdasarkan motivasi tetapi latih diri bergerak berdasarkan ingin mencapai sesuatu matlamat

8.Buat rancangan harian.Tulis dengan jelas apa yang anda ingin capai secara harian

9.Kawan-kawan ada idea lain.Boleh kongsikan di sini :)
 
Sponsored Post

eusahawan

Active Member
Messages
1,264
Joined
Jan 3, 2007
Messages
1,264
Reaction score
98
Points
30
jangan punya matlamat yg mustahil utk dicapai .....

* aku mau terbang macam superman.

tapi tukar dgn aku akan terbang guna air asia ....
 

acan

Banned
gem
Messages
19,661
Joined
May 31, 2009
Messages
19,661
Reaction score
15
Points
120
kadang2 matlamat tu dah ade..

tapi xtau mcm mane nak mulakan tindakan..
 

Norfazli

Active+ Member
Messages
3,202
Joined
Dec 23, 2007
Messages
3,202
Reaction score
88
Points
30
kadang2 matlamat tu dah ade..

tapi xtau mcm mane nak mulakan tindakan..

tetapkan matlamat

buat perancangan untuk mencapai matlamat

mulakan langkah pertama

buat sikit-sikit pun takpe tetapi berterusan :)
 

protozuaqs

Super Active Member
Messages
9,732
Joined
Oct 11, 2007
Messages
9,732
Reaction score
118
Points
83
salah satu cara untuk bertindak..."Bertindak mengikut arahan"
 

zamreda

CG Top Poster Club
gem
Messages
31,388
Paid Membership
Joined
Sep 1, 2008
Messages
31,388
Reaction score
52
Points
120
cari kawan yang matlamat yang sama tapi tercapai.....
 

T2T

Super Active Member
Messages
6,927
Joined
Apr 16, 2008
Messages
6,927
Reaction score
113
Points
73
terima kasih TT atas tips berguna ni.

saya pun nak kongsi apa yang saya rasa setiap hari. Yang penting BERTAHAN dalam apa jua badai yang melanda. fokus pada matlamat. Paling teruk pun, penolakan atas idea kita. Tu jee. PERCAYA akan ada ramai lagi yang ingin menerima.

Bila ada matlamat, gerak hati dan fikiran akan bermain, secara automatik pergerakan akan berlaku dan insyallah hasil yang yang berbaloi akan datang pada kita. :)
 
Sponsored Post

Top
Log in Register