Bagaimana basikal mengubah kehidupan masyarakat menjadi lebih baik

CG Sponsors




dloanman

Legendary Member
Joined
Apr 15, 2012
Messages
16,120
Reaction score
1,066
Points
206


Syed Saddiq: Semenyih berpotensi sebagai ‘bicycle tourism’

NASIONAL February 10, 2019 6:54 pm

SEMENYIH, 10 FEB: Menteri Belia dan Sukan, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman berkata, Semenyih berpotensi untuk dijadikan lokasi ‘bicycle tourism’ berikutan kemudahan trek yang baik di kawasan berkenaan.

Beliau berkata, kementerian akan berbincang dengan kementerian berkaitan termasuk pihak berkepentingan serta mereka yang terbabit dalam sukan berbasikal bagi menaik taraf kemudahan riadah di kawasan itu.

“Kawasan ini memang banyak orang datang untuk berbasikal, saya akan berbincang termasuk bersama penggiat sukan berbasikal jika kita dapat bangunkan infrastruktur, ‘bicycle tourism’ berpotensi besar di sini,” katanya kepada pemberita selepas melakukan lawatan kerja rasmi ke Dewan Undangan Negeri (DUN) Semenyih di sini, lapor BERNAMA.

Dalam pada itu, Syed Saddiq berkata, kemudahan sukan di kawasan terbabit seperti padang bola, gelanggang futsal dan sepak takraw akan dinaik taraf kerana terdapat atlet pelapis berpotensi yang sedang digilap dari DUN itu termasuk pemain hoki.

Menyentuh mengenai peluang Pakatan Harapan (PAKATAN) pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Semenyih, Syed Saddiq yang juga Ketua Armada Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) melahirkan keyakinan khidmat kepada rakyat akan mengekalkan penguasaan PAKATAN di kawasan itu.

“Paling mustahak apa yang (kita) nak lihat adalah PAKATAN akan terus berkhidmat kepada rakyat,” katanya.

Katanya, senarai calon daripada BERSATU telah diserahkan kepada Presiden parti serta Perdana Menteri dan Armada akan memberikan sokongan penuh kepada siapa sahaja yang terpilih.

Bagaimanapun, beliau berharap calon muda dipertimbangkan untuk menjadi calon PRK berkenaan.

Mengulas lanjut mengenai program lawatan itu, Syed Saddiq berkata, ia tidak ada kena-mengena dengan PRK DUN terbabit yang akan diadakan 2 Mac ini.

Sebaliknya, katanya, program itu telah lama dirancang memandangkan beliau pernah melawat DUN itu sebelum pilihan raya umum lalu.

“Ia mengimbas kenangan. Saya sebak kerana kebetulan sebelum PRU saya telahpun datang ke sini.

“Program hari ini ialah bagi berinteraksi secara terus dan memberikan bantuan, pertolongan dan sokongan demi memperkasa pembangunan belia dan sukan, seterusnya menyampaikan perkhidmatan terbaik kepada masyarakat terutamanya dalam kalangan generasi muda dan penggiat sukan,” katanya.

Antara aktiviti dan pengisian sepanjang jelajah itu ialah kayuhan santai di sekitar kawasan Semenyih, program penyenggaraan motosikal di Beranang serta pertandingan masakan kampung di Ulu Semenyih.

SUMBER - https://selangorkini.my/2019/02/syed-saddiq-semenyih-berpotensi-sebagai-bicycle-tourism/
 
Sponsored Post

dloanman

Legendary Member
Joined
Apr 15, 2012
Messages
16,120
Reaction score
1,066
Points
206
Syed Saddiq: Tarikh LTDL 2019 dalam perbincangan



NASIONAL February 10, 2019 4:28 pm

SEMENYIH, 10 FEB: Tarikh penganjuran Le Tour de Langkawi 2019 (LTdL 2019) masih dalam perbincangan dengan pihak berkaitan, kata Menteri Belia dan Sukan, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman.

Beliau berkata, penetapan tarikh yang bersesuaian penting bagi memastikan acara terbabit mendapat liputan media secara meluas, sekali gus memulihkan status sukan berbasikal itu di persada dunia.

“Saya dimaklumkan bahawa perkara ini sedang dibincangkan dan ia perlu dapat kata putus daripada pihak penganjur, persatuan dan KBS (Kementerian Belia dan Sukan).

“Kita nak pastikan bahawa rangkaian media dapat laporkan (LTdL 2019) sebaik mungkin. Ia juga supaya dapat memulihkan status LTdL dan mengembalikan zaman kegemilangannya,” katanya kepada pemberita selepas melawat di sekitar kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Semenyih, di sini, hari ini, lapor BERNAMA.

Beliau diminta mengulas berkenaan cadangan pihak penganjur LTdL 2019, Human Voyage (M) Sdn Bhd untuk menunda tarikh penganjuran LTdL berikutan bertindih dengan Pameran Maritim dan Aeroangkasa Antarabangsa Langkawi 2019 (LIMA 19) iaitu pada 26 hingga 30 Mac depan.

Dalam perkembangan lain, Syed Saddiq berkata, bahawa pelantikan pengerusi baharu Yayasan Kebajikan Atlit Kebangsaan (YAKEB) hanya akan ditentukan selepas perbincangan dengan pihak berkepentingan termasuk bekas atlet.

“Esok saya ada pertemuan dengan YAKEB. Ada beberapa cadangan (nama calon) disampaikan. Saya dan pihak terbabit akan memastikan pilih calon terbaik (untuk jawatan Presiden YAKEB) dan juga boleh turun padang serta menjaga kebajikan atlet secara menyeluruh,” katanya.

sumber - https://selangorkini.my/2019/02/syed-saddiq-tarikh-ltdl-2019-dalam-perbincangan/
 

imatheonlyone

Legendary Member
Joined
Mar 11, 2009
Messages
12,662
Reaction score
345
Points
141
kegunaan org ramai kan jalanraya ni...
mcm ni punye berkire pun ade...
Mmg la kegunaan ramai tp untuk kenderaan macam mana...klu nak berbasikal g la jalan besar sikit...yg jalan sempit2 tu x yah la...kang klu terlanggar kalau reti nak salah kan diri sendiri tak pe lg
 

shah_ae

Legendary Member
Joined
Oct 27, 2008
Messages
14,488
Reaction score
313
Points
131
Mmg la kegunaan ramai tp untuk kenderaan macam mana...klu nak berbasikal g la jalan besar sikit...yg jalan sempit2 tu x yah la...kang klu terlanggar kalau reti nak salah kan diri sendiri tak pe lg
klau basikal tu elok duk tepi elok2 tibe2 kenderaan lain langgar tak silap aku kenderaan yg melanggar salah...
 

imatheonlyone

Legendary Member
Joined
Mar 11, 2009
Messages
12,662
Reaction score
345
Points
141
klau basikal tu elok duk tepi elok2 tibe2 kenderaan lain langgar tak silap aku kenderaan yg melanggar salah...
Klu sampai kereta terpaksa beri laluan sampai Kena makan Jalan sblh tepi elok2 apa benda nya...
 

imatheonlyone

Legendary Member
Joined
Mar 11, 2009
Messages
12,662
Reaction score
345
Points
141
dah tu tak paham2...
jalan raye bkn hak ko sorang...
nak menyombong nak berlagak sgt langgar je la...
Bkn nak menyombong tp mintak jasa baik fikir maslahat org ramai.. Ko ingat x bahaya ke berbasikal kat jalan2 kampung yg kecik2 tu...jalan besar kan byk jalan kecik gak ko nak pulun...

Dia ni ntah hape2 la...cakap cm pandai sgt rupa nya x
 
Sponsored Post
Top
Log in Register