BTC USD 23,629.6 Gold USD 1,867.70
Time now: Jun 1, 12:00 AM

B40 sudah jadi B70

lau_kau

CG Top Poster Club
gem
Messages
29,994
Top Poster #4
Joined
Aug 2, 2007
Messages
29,994
Reaction score
6,370
Points
481
Awards
1
Zakat fitrah pun sepatutnya kene ikut kasta jugak

Apa barang ikut negeri

Bayar zakat ikut tangga gaji lah
Zakat fitrah tu nk tunjuk manusia nie semua sama ang kaya ka miskin ka xdk beza mkn benda asas yg sama....klau ikut tangga gaji dia panggil zakat pendapatan tu ada kaedah dia plk....jgn tunjuk sngt noo hehehe
 
Sponsored Post

akudotcom

CG Top Poster Club
gem
Messages
35,390
Top Poster #3
Joined
Jun 17, 2007
Messages
35,390
Reaction score
4,597
Points
261
Awards
1
Zakat fitrah tu nk tunjuk manusia nie semua sama ang kaya ka miskin ka xdk beza mkn benda asas yg sama....klau ikut tangga gaji dia panggil zakat pendapatan tu ada kaedah dia plk....jgn tunjuk sngt noo hehehe

Zakat pendapatan tak wajib
Sunat katanya hehe
 

TXT

CG Super Hardcore Club
gemgemgemgemgemgem
Messages
395,689
Paid Membership
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
395,689
Reaction score
26,786
Points
2,836
Awards
2
Dh namanya bg yg mampu....xdk mslh aiih xmampu xyah la kluaqkan tu indahnya Islam dia xdk paksaan

Islam ni Allah dah buat cantik dah sebab Dia yang cipta manusia
Dia tahu dah apa manusia suka dan macam mana cara nak atasi masalah yang ada di kalangan manusia

Tinggal manusia nak ikut ke tak panduan yang Allah bagi dalam Al-Quran & As-Sunnah
 

lau_kau

CG Top Poster Club
gem
Messages
29,994
Top Poster #4
Joined
Aug 2, 2007
Messages
29,994
Reaction score
6,370
Points
481
Awards
1
Islam ni Allah dah buat cantik dah sebab Dia yang cipta manusia
Dia tahu dah apa manusia suka dan macam mana cara nak atasi masalah yang ada di kalangan manusia

Tinggal manusia nak ikut ke tak panduan yang Allah bagi dalam Al-Quran & As-Sunnah
Betoi dh bang....tu kata Islam dh cover semua Islam ka bukan Islam....sebab Tuhan tu satu xdk dua
 

TXT

CG Super Hardcore Club
gemgemgemgemgemgem
Messages
395,689
Paid Membership
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
395,689
Reaction score
26,786
Points
2,836
Awards
2
Betoi dh bang....tu kata Islam dh cover semua Islam ka bukan Islam....sebab Tuhan tu satu xdk dua

Cuma masih ada hat culas bayar zakat
Pembayar zakat ni sebenarnya besar sumbangan mereka buat golongan asnaf
 

TXT

CG Super Hardcore Club
gemgemgemgemgemgem
Messages
395,689
Paid Membership
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
395,689
Reaction score
26,786
Points
2,836
Awards
2
Tu terpulang pada individu la bang...payah nak kata klau yg culas tu

Betoi dah tu
Itu dah masuk skop individu

Berbalik kepada isu B40 ni
B40 ni memang tersepit hidup mereka (bagi yang bukan jenis tak sedar diri lah)

Tapi M40 seakan diabaikan pun ada walaupun mereka pun tersepit
 

lau_kau

CG Top Poster Club
gem
Messages
29,994
Top Poster #4
Joined
Aug 2, 2007
Messages
29,994
Reaction score
6,370
Points
481
Awards
1
Betoi dah tu
Itu dah masuk skop individu

Berbalik kepada isu B40 ni
B40 ni memang tersepit hidup mereka (bagi yang bukan jenis tak sedar diri lah)

Tapi M40 seakan diabaikan pun ada walaupun mereka pun tersepit
Org tua2 dl bnyk kali pesan, ukur baju badan sendiri....definasi adil manusia nie terhad mesti ada cacat celanya
 

TXT

CG Super Hardcore Club
gemgemgemgemgemgem
Messages
395,689
Paid Membership
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
395,689
Reaction score
26,786
Points
2,836
Awards
2
Sponsored Post

Top
Log in Register