BTC USD 39,105.8 Gold USD 1,872.64
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Azmin-Lebih banyak wakil rakyat akan ‘lompat’ m/s 13

midi2020

Super Active Member
Joined
Feb 7, 2012
Messages
5,299
Reaction score
210
Points
83
Saya tak berapa setuju tuan.
Kalau dilihat dari sudut statistics Covid, gelombang ke 3 ni buat China, Japan, Korea, Australia dan NZ pun terkesan teruk.
UK, Italy dan France lagi teruk.
Gelombang ke 3 ni naik semula bila mana2 kerajaan dalam dunia ni yang cuba longgarkan sekatan untuk membina ekonomi semula.
Filipina terpaksa lockdown semula Manila bila 90% dari 7k kes harian datang dari Manila.
Manila kena bergerak sebab dia pusat ekonomi.
Data ni bukan sebab PH, PN, Democrat atau Parti Buruh.
Data ni data Covid-19.

bukan prn sabah ke punca utama?
dari sudut politik, muhyidin telah menghantar hamzah zainudin dan seorang lagi orang suruhannya untuk berpakat dengan musa aman nak merampas kuasa di sabah..
kemudian, shafie afdal mengadap untuk cadangkan pembubaran dun..
 
Sponsored Post

azham

Super Active Member
Joined
Dec 20, 2012
Messages
5,690
Reaction score
1,245
Points
156
bukan prn sabah ke punca utama?
dari sudut politik, muhyidin telah menghantar hamzah zainudin dan seorang lagi orang suruhannya untuk berpakat dengan musa aman nak merampas kuasa di sabah..
kemudian, shafie afdal mengadap untuk cadangkan pembubaran dun..
Betul tuan.
PRN antara punca.
Tapi buka pintu ekonomi dan cross border tu penyebab paling besar.
Kluster tapak pembinaan antara penyumbang.
 

midi2020

Super Active Member
Joined
Feb 7, 2012
Messages
5,299
Reaction score
210
Points
83
matematik mudah, 2 3 org pon dah dkira ramai bagi balaci ph utk hentam kerajaan. tapi kalah prk 7 kali berturut2 adalah petanda kerajaan masih kuat dgn sokongan rakyat masa pH memerintah.

ini matematik mudah bila sembang dgn balaci pH

kritik kerajaan terus dilabel balaci ph ya?

bro balaci parti mana?
 

aim02Aug

Super Active Member
Joined
Sep 5, 2011
Messages
7,380
Reaction score
888
Points
121
bongak? errr

adui.... pandemik covid dibuat contoh... ye la tuan... tuan betul
biasalah jika rba dh cinta buta dap
huruf pon xnampak/ xkenal dah

ntah brp sen dap bg pon xtaulah

sanggup biar ketuanan bangsa & agama tergadai/ penyatuan musnah -demi lecana dap ku (ni cth rakyat bima sakti ye tiada kena mengena dgn rba cg)
 

zari83

Active+ Member
Joined
Nov 24, 2011
Messages
3,244
Reaction score
770
Points
81
biasalah jika rba dh cinta buta dap
huruf pon xnampak/ xkenal dah

ntah brp sen dap bg pon xtaulah

sanggup biar ketuanan bangsa & agama tergadai/ penyatuan musnah -demi lecana dap ku (ni cth rakyat bima sakti ye tiada kena mengena dgn rba cg)

setuju..sebelum adanya pn, penyatuan ummah berada dikemuncaknya.. bersatu bersama katak2 dap berjaya merosakkannya.. skrg dah jadi kerajaan penyatuan pengkhianat undi rakyat dan katak2 lompat..
 

odin_kaa

Active Member
Joined
Dec 29, 2012
Messages
1,343
Reaction score
155
Points
43
setuju..sebelum adanya pn, penyatuan ummah berada dikemuncaknya.. bersatu bersama katak2 dap berjaya merosakkannya.. skrg dah jadi kerajaan penyatuan pengkhianat undi rakyat dan katak2 lompat..

banyak drama dengan parti2 melayu ni ... waktu hilang kuasa je berkobar kobar nak bersatu ... lepas dah dapat kuasa ... macam biasa la bercakar balik
 

miehensem

Legendary Member
Joined
Dec 22, 2007
Messages
15,857
Reaction score
1,568
Points
191
banyak drama dengan parti2 melayu ni ... waktu hilang kuasa je berkobar kobar nak bersatu ... lepas dah dapat kuasa ... macam biasa la bercakar balik

tapi mcm biasa la bro.. yg salah tetap dap.. hahahaha.. boleh tgk akai sekupang dlm cg ni mcmana geng2 ni.
 

odin_kaa

Active Member
Joined
Dec 29, 2012
Messages
1,343
Reaction score
155
Points
43
tapi mcm biasa la bro.. yg salah tetap dap.. hahahaha.. boleh tgk akai sekupang dlm cg ni mcmana geng2 ni.

saya nampak orang bukan melayu majoritinya dah rally belakang dap, cuma tak nampak melayu ni halatujunya ke mana ... nak bersatu ke .. nak berpecah ke ... nak terjun lombong ke ... nak menangis kat padang merbok ke
 

miehensem

Legendary Member
Joined
Dec 22, 2007
Messages
15,857
Reaction score
1,568
Points
191
saya nampak orang bukan melayu majoritinya dah rally belakang dap, cuma tak nampak melayu ni halatujunya ke mana ... nak bersatu ke .. nak berpecah ke ... nak terjun lombong ke ... nak menangis kat padang merbok ke

saya rasa status quo pengundi melayu masih tak berubah seperti pru14..

tapi mungkin ada sedikit undi protest drpd pengundi melayu bila wujud penjajaran baru jika umno kerjasama dgn pkr or PH..


tapi jika umno bersendirian vs PN vs PH..

mungkin sejarah pru14 akan berulang.. 3 coners fight akan menguntungkan PH..

tapi diakhir selepas pru.. tetap blok2 parti kena bekerjasama dgn blok parti yg lain.
 

odin_kaa

Active Member
Joined
Dec 29, 2012
Messages
1,343
Reaction score
155
Points
43
saya rasa status quo pengundi melayu masih tak berubah seperti pru14..

tapi mungkin ada sedikit undi protest drpd pengundi melayu bila wujud penjajaran baru jika umno kerjasama dgn pkr or PH..


tapi jika umno bersendirian vs PN vs PH..

mungkin sejarah pru14 akan berulang.. 3 coners fight akan menguntungkan PH..

tapi diakhir selepas pru.. tetap blok2 parti kena bekerjasama dgn blok parti yg lain.

pendirian saya tetap nak ada kerajaan yang ada majoriti, melayu islam sebagai teras & tak menindas hak (bukan tuntutan) kaum2 lain ikut perlembagaan. kerajaan tu jugak mesti tunaikan hak2 rakyat ... pembangunan tanpa mengira parti pemerintah, peruntukan seadilnya di setiap kerusi parlimen, majukan kawasan2 mundur & kurang membangun, selesaikan masalah air (kelantan, penang, pahang, kedah, melaka, selangor)
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register